Sneeuw - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Sneeuw - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 April 2016 | Frankrijk, Saint-Chély-d'Aubrac

13 april 2016

Adres:
Gîte d'étape
Communal de
St.Chély d'Aubrac

Sneeuw.

Beste volgers, leuk om van jullie kant te lezen, dat er met mij meegeleefd wordt. Het doet deugd om de reacties te lezen!!
Het elke keer dat ik met een leeg scherm begin en dan maar hopen,dat er inspiratie op komt borrelen.
Gisteravond lag er ineens een jongen uur Litouwen op onze kamer. Had nog in het donker gelopen met een soort mijnwerkerslampje op z'n hoofd. Niet echt veilig, lijkt mij. Marcin en Mindogas konden zich nog een beetje in het Russisch/Pools onderhouden.
Bij vertrek, na de dagelijkse ceremoniële beslommeringen, passeerden we een plank waarin gegraveerd stond, dat het naar Santiago via de Camino Francées (ik loop de Camino del Norte langs de kust) nog 1400 km. is. Dus dat valt gelukkig mee.
De paden en lanen zijn ook vandaag weer paradijselijk mooi. De vergezichten, de natuur zijn te mooi om door de mens kapot te worden gemaakt. Als je zulke wezens ontmoet, zou je ze eigenlijk een dagje mee moeten laten lopen om te kunnen ervaren hoe prachtig het is.
Op een hoogte van 1300 m. ligt nog sneeuw. De sneeuwklokjes komen hier en daar al voorzichtig te voorschijn.
Op het hoogste punt van vandaag op 1324 m. stond een houten schuilhut als vlucht/schuilplaats voor pelgrims, want er is in de wijde omgeving geen bescherming te vinden.
Bij het afdalen naar het plaatsje Aubrac (in het hoogseizoen honderden mensen, nu vier pelgrims) keek ik tegen de achterkant van een enorm beeld aan. Het leek een enorme roofvogel. Aan de voorkant aangekomen, bleek het Maria te zijn. Ik moet me sterk vergissen, maar het was net alsof ze me een knipoog gaf. Vergissen is menselijk, niet waar?
In Aubrac de kerk bekeken. Muren van twee meter dik! Imposant om te zien hoe mensen dit honderden jaren geleden met zeer beperkte middelen gemaakt hebben.
Ook steeds in elke dorp of gehucht vind je een monument ter nagedachtenis aan de dorpelingen (ook de kinderen!!), die gevallen zijn in de W.O. 1. Na 100 jaar worden er nog steeds wekelijks verse bloemen bij gelegd.
In de negorij Belvezet hebben we zittend op twee pallets, die de burgemeester daar neergelegd, heerlijk geluncht.
Na een afdaling van vier kilometer kwamen we in bovengenoemde plaats aan. Met nog één km te gaan kregen we als toetje nog een bui regen on de pet.
In de gîte even lekker een uurtje geslapen. Misschien vanavond nog even Champions League kijken. Morgen op tijd weer op voor de zevende etappe.
Lekker slapen toewenst.
Pélerin Sjek.



  • 13 April 2016 - 20:56

    Roger:

    Hi Gerrit..
    ik denk dat dit een heel mooie aanloop is voor de camino de norte. Daar ga je nog van deze bujzonder mooue hoekjes zien. Ik blijf je volgen. Dan heb ik zeker al een paar plaatsen voor een volgende.
    succes en hou er de moed maar in
    annette en roger

  • 13 April 2016 - 22:16

    Carlijn:

    Mooi pap! Ben heel jaloers op je. Maar gun het je van harte hoor. Leg alle mooie plekjes maar vast voor ons. Geniet en veel plezier. X uit Rheden

  • 13 April 2016 - 23:38

    Joke Uit Nijmegen.:

    Hallo Gerritje, zo, daar zijn we weer voor een aantal weken. Ik moet eerst maar weer een paar vragen gaan stellen. Hoe is de reis begonnen, heb je goed tot redelijk weer, hoe zijn de wegen, het zal wel weer even wennen zijn, slapen en eten zal wel goed zijn, enz, enz, enz. Je loopt nu aan de andere kant dan een paar jaar geleden heb ik begrepen. Het is nu toch niet zo ver dan vorige keer en je moet natuurlijk voor de 4-daagse terug zijn maar dat zal geen probleem zijn. Je hebt vanavond zeker ook nog wel wat van het voetballen gezien ? OK Gerrit ik ga nu ook slapen. Jij ligt denk ik al op een oor. Ik wens je voor morgen heel veel loop/wandelplezier en hopenlijk mooi weer (in elk geval droog) Voor morgen gezond weer op en heel veel groetjes. JOKE xx

  • 14 April 2016 - 21:35

    Rob Gielen:

    Hi Gerrit, ik geniet mee, heel leuk om je reisverslagen te lezen. Buen Camino y Ultreia :-)

  • 15 April 2016 - 09:40

    Sjek:

    Dag Gerrit, pélerin Sjek,

    Wat een verrassing dat jij als pelgrim mijn naam hebt, terwijl men je toch als Gerrit blijkt aan te spreken. Er zijn niet zoveel Sjeks in het land en toen ik mezelf vorig jaar een keer googlede kwam ik bij jou terecht. En jij blijkt iets te doen wat ik al jaren van plan ben... Boeiend om te lezen wat je er zoal aan beleeft. Het vergroot mijn motivatie enorm, dus heel veel dank. Ik lees je graag,
    Hartelijks,

    Sjek

  • 15 April 2016 - 13:28

    Kees En Jeanne Bee:

    Hoi Gerrit
    Bedankt voor je felicitaties, leuk, we blijven je volgen , heerlijk
    om te lezen, het is weer een adembenemend verhaal. Geniet ( dat hoeft natuurlijk niet gezegd te worden) dat lezen we natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Chély-d'Aubrac

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 300875

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: