Herr Flick - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Herr Flick - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Herr Flick

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

26 April 2016 | Frankrijk, Moissac

26 april 2016

Adres:

Gîte d'étape et chambres d'hôtes Ultreia
45 Avenue Pierre Chabrié
Moissac

Herr Flick

Als je aan een willekeurig iemand vraagt of vrouwen snurken, dan zal het antwoord kort maar krachtig, waarschijnlijk luiden: "Nee!!". Van enige nuancering zal geen sprake zijn. Het wordt als een voldongen feit aangenomen. Vanuit betrouwbare bron (die bron ben ik zelf) kan ik u allen mededelen, dat vrouwen wel snurken.
Jullie kennen ondertussen mijn Franse equivalent qua houtjes zagen, maar ik heb nu zijn zus meegemaakt in de gîte van gisteren. Wat gradatie betreft zit op het niveau van een klein bos omzagen.
Nu even serieus: na de routine van deze ochtend de weg naar beneden weer gemaakt om daarna na direct weer een soort Couberg te beklimmen. Voor mij liepen een vrij gezette vader en z'n dochter. Halverwege haakte de vrouw af. De man haalde de top, waarbij het leek alsof hij net de sauna verlaten had.
Degenen die ervaring hebben met het rugzak lopen, herkennen misschien wel het volgende: gisteren heb ik twee uur geworsteld met mijn rugzak, voordat die eindelijk goed zat. Vandaag: voelde midden in m'n rug steeds een soort prik/schuur irritatie. Stuk van de stelband, die op die plek zit, afgesneden. Raar gevoel bleef. Na lang nadenken was er het u welbekende ah-erlebnis: i.p.v. mijn iPad tegen het ruggedeelte van de rugzak zat daar mijn EHBO-kit. En die stak. Even St.Jaques bedankt.
De Zwitser, die ik twee dagen geleden in de gîte ontmoet had, kwam me weer voorbij onderweg. Had last van een knie. (Loopt ook veel te snel!). Leuke vent. Spreekt het Duits/Engels zoals Herr Flick in de serie "Allo Allo".
Om drie uur met de afdaling naar Moissac ingezet. Ben belde om half drie, dat ze in het centrum van Moissac waren. Ben daar naar toe gelopen. Geweldig om elkaar in deze ambiance weer te zien. Naar de aubergue gereden. Ingecheckt. Daarna wat gedronken.
Bij de Franse wok de inwendige mens versterkt. Onze Helvetiër kwam gezellig aanschuiven. Zo dadelijk onder de wol en morgen de étape naar Auvillar (20km).
Welterusten en morgen een fijne, warme en zonnige Koningsdag toegewenst aan u allen, van
uw pelgrim Sjek.


  • 26 April 2016 - 21:16

    Mirjam:

    Hallo alledrie,
    Laat dat zonnige maar weg, er ligt sneeuw in Nederland.
    Doe dadelijk de elektrische deken aan en ga lekker naar bed.
    Morgen ook geen zon , bewolkt en regen.
    Jullie lekker genieten en hoop dat het niet regent.
    Welterusten

  • 27 April 2016 - 20:05

    Sjek:

    Het weer is er vandaag niet beter op geworden hier (Mook).
    Een opmerking over dat snurken.. Vrouwen snurken even goed/hard als mannen, hangt af van de verslapping vande spieren rondom en in het strottenhoofd (vaak ouderdomsverschijnsel). Bij dat hele harde snurken echter is het zaak erop te letten hoe de ademhaling doorgaat na zo'n harde snurk. ALs je hoort dat die ademhaling met een klap weer op gang komt is de kans groot dat die harde snurkers eigenlijk apneupatiënten zijn. Dat moet men laten behandelen, er zijn goede therapiën voor. Bij niet behandeling kunnnen er allerlei complicaties optreden. (Via huisarts verwijzen naar slaapkliniek en/of KNO-arts in ziekenhuis).
    Maar Gerrit, wat me meer interesseert is hoe het je lukt je telefoon opgeladen te krijgen en verbinding met het internet te maken. Ik neem aan dat je geen laptop of tablet meesjouwt.
    Ik ga zo kijken hoe Moissac eruit ziet en verheug me op je/jullie voortgang.
    Nogmaals dank,

    Sjek

  • 27 April 2016 - 20:26

    Sjek:

    Zag net dat je een Ipad bij je hebt. Moet dus beter lezen.
    Die GR 65 is een mooie route, zo vlak bij de Tarn.
    Ik beken dat ik die streek voornamelijk ken vanuit de auto.
    Kom je nog wat resten tegen van de strijd tegen de Catharen? (de mensen van het ware geloof zeven eeuwen geleden)?
    Bien Camino,

    Sjek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Moissac

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 301282

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: