Renault 4 - Reisverslag uit Lauzerte, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Renault 4 - Reisverslag uit Lauzerte, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Renault 4

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 April 2016 | Frankrijk, Lauzerte

25 april 2016


Adres:

Gîte d'étape
Rue du Millial 15
Lauzerte

Renault 4

Boven op een berg in een oude gîte zit ik bij een graadje of zeven te tikken. Op de verjaardag van mijn zoon Tim is wel eens warmer geweest.
Maar laat ik bij start van de dag beginnen. Na het ontbijt om kwart voor acht vertrokken. Stralende lucht, maar erg koud.
Dit verandert zou gauw je een tijdje aan het lopen bent. De afstand is geen probleem: maar 15 km. Hoewel ik nu in de uitlopers van de Monts d'Aubrac loop, is het hier nooit vlak.
Het gebied blijft schitterend. Het is echt een verschrikkelijk groot en mooi land. Onderweg zijn er behalve de echte pelgrims (die lopen met hun complete huishouding op de nek), ook velen die lopen met een klein rugzakje en de hun overige spullen elke keer naar de gîte laten brengen. Ze lopen ook veel te snel. Alsof ze de trein moeten halen. Echt zicht op de omgeving waar ze in lopen, hebben ze niet.
Na een uurtje of twee in een Renault 4 wat gegeten. Hij stond in het weiland te roesten. De achterklep lag er naast. Dus waarom niet? Heb er een foto van gemaakt.
Om een uur of half twaalf kwam ik bij de afdaling naar de stad langs het grasveld van een kunstenaar, die werkelijk van alles dat je weggooit, een kunstwerk had gemaakt (ook foto).
De oude stad ligt op een berg. Dus naar boven gelopen. Onderweg bood een mevrouw mij nog wat te drinken aan. Lief! De gîte ging pas om drie uur open. Wat rondgedwaald. Op het middeleeuwse plein voor de kerk een heerlijke 'pression blonde' gedronken. Ik moest nog ruim drie uur wachten. Vandaar! Het Franse echtpaar slaapt net als de snurker ook hier.
De beheerster, een super aardige vrouw, kookt vanavond. Ben benieuwd. Gisteravond in Montcuq was het uitstekend. Nu trouwens ook.
Ben en Ineke komen morgen naar Moissac (24. Km). Heb een gîte geboekt voor drie personen.
Alle lieve mensen die reageren op mijn verhaaltjes: dank, is leuk om te lezen dat er meegeleefd wordt.
Wat de prijs van de sokken betreft. Deze is nog niet geraden. Twee hints: ze zijn blauw en prijs ligt boven de tien euro.
Tot morgen. Lekker slapen..
Sjek.

  • 25 April 2016 - 20:28

    Mirjam:

    Hai, laat me raden 19,95 euro .

  • 25 April 2016 - 21:24

    Pieter En Trudy Bollen:

    Hallo Sjekkie,
    Heerlijk meegelezen met je mooie verhalen daar in het Franse land.
    Morgen richting Rome en Rieti om de via di Francesco te gaan bewandelen naar Assisi. In de voetsporen van Franciscus. Hopelijk blijf ik deze keer overeind.
    Veel plezier samen met Ben en Ineke.
    Met pelgrimsknuffel.
    Pieter en Trudy

  • 25 April 2016 - 23:49

    Dinie Gerritsen:

    Hoi Gerrit ........ sja het wordt een gewoonte...elke avond voor het slapen gaan....... eerst jouw verslag lezen....dus...... niet overslaan please..... want als ik weer een leuk verslag heb gelezen....en met een beetje fantasie er beelden bij zie.......dan val ik als een roosje in slaap......grinnik....droom van een prachtige natuur......heerlijke broodjes.... en van soms sjaggie Franse dames......maar vannacht was
    ik erg onrustig.......zag heel veel sokken voorbij komen....in alle soorten en maten....wilde er een paar voor je grijpen.....maar helaas ....het laatste paar daar zag ik een kaartje aan hangen....13,95 ....heel veel geld hè.......
    Ik wens je voor morgen een geweldige dag.....
    Groetjes,
    Dinie.

  • 02 Mei 2016 - 11:27

    Kees En Jeanne Been:

    Hoi, Hallo, Gerrit
    Gezellig die verhalen ben op de helft van de achterstallige verhalen reeks, hihihi echt weer super leuk, dit moet je echt gaan bundelen, leuk voor het na na na geslagt.
    Xxx Jeanne

  • 02 Mei 2016 - 11:27

    Kees En Jeanne Been:

    Hoi, Hallo, Gerrit
    Gezellig die verhalen ben op de helft van de achterstallige verhalen reeks, hihihi echt weer super leuk, dit moet je echt gaan bundelen, leuk voor het na na na geslagt.
    Xxx Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lauzerte

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 301641

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: