Regen - Reisverslag uit Les Mathieux, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Les Mathieux, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Regen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

23 April 2016 | Frankrijk, Les Mathieux

21 april 2016

Adres:

Gîte d' étape
la Maison en Chemin
Rue de Lugagnac 99
Limogne-en-Quercy

Regen

Het kon natuurlijk niet uitblijven. Na veertien dagen wandelen en alleen maar een buitje van tien minuten op je pet is wat weinig
Vanmorgen bij de openen van het venster: jawel regen! De lucht zat helemaal dicht. Dan kun je wel blijven wachten tot het droog wordt, maar dan was ik vandaag niet op de plaats van bestemming gekomen.
Dus regenjack en camaches tevoorschijn gehaald. En op weg. Achteraf viel het allemaal nog wel mee, maar water is water.
Het gebied waar ik nu in loop, is wat vlakker aan het worden. Echter, klimmen moet je elke dag. De planten staan volop in het groen.
Onderweg één Fransman tegen gekomen, die ook de Camino del Norte wilde gaan lopen. Hij had alleen een deadline om Santiago te halen. Dit heb ik gelukkig niet.
De etappe was vandaag kort: 18,5 km. Was dus al vroeg in Limogne. In de gîte d'étape kwam ik de kwartiermakers van de Franse apostelen tegen. Op alle deuren hingen kaartjes, dat ze gereserveerd hadden. Hebben ze in een grijs verleden ook al eens gedaan. Dus er was voor mij in deze herberg geen plaats meer.
Nadat ik mijn appeltje opgegeten had, ben ik op zoek gegaan naar een andere slaapgelegenheid. Voor één pelgrim is er meestal wel plaats. Zo ook nu. Slaap op een prachtige tweepersoons kamer.
Vanavond om half acht souper. Het diner was uitstekend. In deze streek in de 'canard' een onderdeel van het gastronomisch samenzijn, dus ik ook deze keer heb ik deze vogel aan mijn mond voorbij laten vliegen. Korter gezegd: "Lust ik niet". Aan tafel zaten negen Fransen, twee Brazilianen. De spreektaal was Français. Hoe je het ook wendt of keert, als je alleen maar Frans om je heen hoort, ga je het steeds beter begrijpen en spreken. Dat laatste is natuurlijk wel wat
gebrekkig, maar je komt wat verder als: " Deux pression blonde, svp".
Daarna lekker onder de klamme lappen.
Morgen gaan we over een afstand van 27 km naar Le Pech. Aan de eind van de dag staat de teller op 333,5 km.
WiFi is aan deze gîte voorbijgegaan.
Allemaal lekker slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Mathieux

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 301337

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: