Stukke app. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Stukke app. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Stukke app.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

02 Mei 2016 | Canada, Montréal

Als ik dit verslag wil schrijven, doet mijn app 'notities' het niet meer. Mijn toetsenbord wordt midden op de pagina geplaatst, zodat de tekst onder mijn letterbordje verdwijnt. Ik kan dus niet zien wat ik tik. Het lukt mij met geen mogelijkheid het toetsenbord weer onder aan het scherm te krijgen. Tim en of Vincent weten jullie de oplossing? Ik schrijf nu direct op de 'waar ben jij' app.
Over oplossing gesproken: voor de laatste keer kan een ieder nog meedingen naar de fles wijn. Degene die dan het dichtst bij de prijs van mijn sokken zit, is de winnaar.
Terug naar het begin van de dag. Prachtig weer vandaag. Vanmiddag 19 graden in de schaduw. Net zoals in Nederland heb ik begrepen. Volhouden mensen!!
Om negen uur vertrokken. Wilden zoals elke ochtend voedsel inslaan voor de dag. Maar dan reken je toch buiten de Franse middenstand!! Het namelijk maandag. Ja, natuurlijk na zondag komt maandag! Maar in dit prachtige land wil de middenstand niets verdienen. De winkels zijn gesloten. Dus zijn we op weg gegaan met de mondvoorraad, die we nog in onze rugzakken hadden zitten.
We hebben een uurtje of twee lekker doorgestapt en zijn vervolgens even lekker in de zon gaan liggen om de inwendige mens te versterken. Een Zwiebertje-moment.
Een andere bijzonderheid was vandaag de ontmoeting met een passerende vrouwelijke fietser. Is dat bijzonder? Jawel. Mannelijke, maar zeker vrouwelijke pedaleurs zijn zoiets als een imam die in Urk op de kansel staat.
Het Pietje-Belle verhikel was wel ontdaan van enkele onnodige onderdelen, zoals spatborden en lampen, maar toch.....ze fietste!!
Vlak daarna, bestaat toeval?, kwamen we drie jongelui op moderne fietsen ons tegemoet. Bleken Nederlanders te zijn...op vakantie.
Om half drie bij de gîte. Gedoucht. Had vergeten iets op mijn onderste deel van het stapelbed te leggen. Bij terugkomst had een Française dat wel gedaan. Stom, stom. Eigen schuld. Heb wel een onwelgevoegelijk Nederlands woord in gedachten uitgesproken! Zo dadelijk een 'pression' drinken. Vanavond in de aubergue eten.
Welterusten voor zo straks.
Tot morgen.
Sjek


  • 02 Mei 2016 - 19:41

    Tony:

    Heerlijk om alle verslagen weer te lezen! Wij zijn ook in la douce france... Je krijgt de hartelijke groeten van Patrice en Miriam en Barry en Suzy en Tony en Carol! Ze vonden het geweldig dat je weer aan het wandelen was

  • 02 Mei 2016 - 20:02

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo Gerrit,

    Nou kan je notities App het wel niet meer doen maar volgens mij is er meer aan de hand, je zit nl in Canada Montréal jij hebt een aardig eindje gewandeld en gezwommen, hahahah,
    Maar desalniettemin je bent weer een aantal km verder.hihihi met bepaalde verwensingen naar menigeen z'n hoofd geslingerd (in gedachten wel te verstaan)
    Fijn dat ook daar de zon zich regelmatig laat zien net zoals in Nederland we hebben hier een heerlijke dag gehad, met de nodige zon uren, genieten...☀️☀️
    Succes verder en nog fijne wandel dagen groet van Jeanne

  • 03 Mei 2016 - 07:55

    Joke:

    Sjekkie, zijn Ineke en Ben al vertrokken? Even de prijs van de sokken: €
    24,95? Wel verschrikkelijk duur als ik er dicht bij zit.... Geniet nog broer. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 301095

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: