Zwitserleven gevoel - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Zwitserleven gevoel - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Zwitserleven gevoel

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

29 April 2016 | Frankrijk, Lectoure

29 april 2016

Adres:

Gîte l'Etoile Occitane
140 Rue Nationale
Lectoure

Zwitserleven gevoel.

Het is misschien een beetje eentonig aan het worden, maar het lopen van de Camino verschilt in sommige opzichten niets met het dagelijks leven van de gewone sterveling, die elke dag noeste arbeid moet verrichten voor het dagelijkse brood en eventueel beleg.
Dus: wekker, opstaan, toiletteren, eten, rugzak inpakken en op weg. Deze morgen was dat om een uur of negen. Na een half uur lopen kwam ons een Franse pelgrim tegemoet met ezel op weg naar Le Puy. Zo moeten er vroeger velen op pad zijn gegaan met hun trouwe viervoeter. Toen hij ons voorbij liep, hoorde je hem even later met z'n metgezel praten. We hebben het heel rustig aan gedaan, want de afstand was maar 16 km.
Als je aan het wandelen bent, heb je in dit immense land allerlei richtpunten als eventueel doel waarnaar je denkt naartoe te lopen. Pelgrimswijsheid: "Het nooit zoals je denkt dat het is". Gisteren waren dat twee kerncentrale schoorstenen. Vandaag een 'chateau de l'eau' (watertoren). Op een gegeven moment was ik 'm kwijt, vraag ik aan Ineke, die achter mij loopt: waar is die watertoren? Moet je achter je kijken: stond Ben in de berm te piesen!! Was toevallig, maar wel komisch.
Ben was bij de start ook al het piespaaltje: (kan de woordspeling niet laten passeren). na de inkoop komt Ben buiten. Heeft hij zes(?!) kleine flesje water gekocht. Op zich geen probleem, maar je moet er wel de hele dag mee sjouwen. Hij gaf er heel genereus één aan mij. Ineke hoefde niet.
Hij probeerde nog vier flessen terug te brengen, maar onze Franse middenstander weigerde het geld terug te geven! De krent!
Om twaalf uur een uurtje het Zwitserleven gevoel ervaren aan rand van een idyllisch meertje: baquette, paté, banaantje en tegen de rugzak liggen zonnen.
Half drie liepen we na een steile beklimming (de stad ligt op een heuvel, want was vroeger een vesting) de stad binnen. De gîte was snel gevonden. Direct weer de slaapplaatsen voor morgen geregeld in La Romieu.
Gedoucht en natuurlijk weer heel vervelend: een drankje tot ons genomen. Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben: het leven van een pelgrim is zo slecht nog niet.
Van Mirjam heb ik vernomen, dat het weer in Nederland niet echt geweldig is. In gedachten leven we zeker met jullie mee. Helaas kan ik er ook niets aan doen.
Om zeven uur eten. Vervolgens na 468 km te hebben afgelegd, wensen wij jullie een goede nachtrust toe vanuit Lectoure.
Ben, Ineke en Sjek.





  • 29 April 2016 - 22:03

    Mirjam:

    Hallo vanuit een koud en nat kikkerlandje.
    Wat lees ik tot mijn stomme verbazing, heb jij liggen zonnen?
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
    Geniet maar lekker van de warmte. Ik lig op mijn elektrische dekentje.
    Lekker slapen en morgen weer vrolijk op stap.
    Knuffel voor jullie 3en

  • 30 April 2016 - 00:44

    Ben En Gon:

    Hoi Gerrit, Ineke, Ben
    Heel laat, zijn net terug van een concert van Daniel Lohus.
    Was geweldig.
    Hebben al je verslagen gelezen.
    Over de 400 km gelopen. Voorlopig haal ik je op mijn fietsje nog niet in.
    Gerrit respect. Uit je verslagen proef ik dat je geniet.
    Fantastisch .
    Groetjes Ben en Gon.

  • 30 April 2016 - 10:54

    Carlijn:

    Lieve pelgrims,
    Klinkt wederom jaloersmakend! Heerlijk! Hier idd ^%#*weer. Niets aan te doen.
    Wij genieten in onze stacaravan in België met Yazz. Veel plezier en groetjes aan opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lectoure

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 301337

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: