Drie keer verkeerd. - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Drie keer verkeerd. - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Drie keer verkeerd.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

30 Mei 2016 | Spanje, Villaviciosa

29 mei 2016

Adres:

Albergue de Peregrinos
La Isla

Drie keer verkeerd.

Wederom om zes uur op. Er stonden cakejes en biscuitjes klaar. Koffie gezet. Om kwart over zeven was de start. Bewolkte lucht. Lekkere temperatuur. De vooruitzichten waren niet goed, dus de camaches vast aangedaan.
Moest dwars door een wei met grazende en bellende koeien. Zoiets heb ik op zondagmorgen om half acht nog nooit meegemaakt.
De lucht werd ondertussen strak blauw, dus weg met het regenjack.
Om half tien in Ribadesella. In de stad is de Camino wegbewijzering er niet of ongelukkig geplaatst. Dus ik liep voor de eerste keer verkeerd. Een behulpzame Spanjaard probeerde mij de goede weg te wijzen. Toen ik hem een beetje niet begrijpend en hulpeloos aankeek, is hij een stuk met mij meegelopen. De lieverd!!
Koffie gedronken en daarna de stad uit. Aan de rand van de stad gaven mijn gids en de wegaanduiding twee verschillende opties. Jullie begrijpen hem al: ik koos voor de verkeerde. Dus de tweede maal verkeerd. Na een km op mijn schreden terugkerend, kwam ik weer op het goede pad.
Kreeg gisteren te horen,dat een oud collega na een Alzheimer ziekbed is overleden. Was ongeveer van mijn leeftijd. Ik mag hier nu lopen. Wat is het toch met het leven niet te begrijpen vreemd geregeld in deze wereld. Maar daar hoef geen van jullie iets over uit te leggen, denk ik.
In Vega op een terras aan het strand iets gedronken en vervolgens voor de derde keer liep ik op de verkeerde weg. Was mijn eigen schuld. Had meer oog voor het strand dan de weg.
De laatste tien km liep achter de kam rotsen evenwijdig aan het strand door prachtige natuur. De zon scheen onbarmhartig.
Bij de tweede rust had ik nog gezegd dat het heerlijk droog was. Maar de waard zei vermanend dat we, terwijl hij als kenner naar de lucht keek, over een paar regen zouden krijgen. Ik knikte, ja dat zal wel.
Na twee uur in La Isla kreeg hij gelijk. Na veel zoeken en vragen kwamen we uit bij signorita Angelique, een tachtig jarige Spaanse, die ons in krachtige taal uitlegde, dat we geluk hadden. Ze had iets weg van een matronne van een Iberische hoerenkast. We, dat zijn mijn medepelgrims van gisteren.
We waren nog niet binnen of de regen kwam met bakken naar beneden. Wat een profeet!!
Na het douchen stukkie schrijven. Daarna met bijna alle vertegenwoordigers van de Europese Unie in een bar gegeten. Je bent net een tolk in het EU parlement. Heel gezellig.
Nu snaveltjes dicht en oogjes toe.
Morgen naar Villaviciosa. Geen WiFi.
Pelgrim Sjek.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villaviciosa

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 301249

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: