Strak blauwe lucht - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Strak blauwe lucht - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Strak blauwe lucht

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

19 April 2016 | Frankrijk, Figeac

19 april 2016

Adres:

Le Gîte d' Etap
Le Goquelicot
Avenue du Faubourg du Pin
Figeac

Strak blauwe lucht

's Avonds ga ik vroeg onder de wol. Gister was er één Fransman, die me gezelschap hield in de gîte. Verder is het uitgaansleven in de gemiddelde plaats waar ik de afgelopen twaalf dagen geslapen heb, ook niet dat je zegt: " Ik blijf nog een dag, want morgen gaan we er nog een keer vol tegenaan!!"
Detail: na twaalf etappes zag ik vandaag voor het eerst weer een verkeerslicht!
Vanmorgen eerst Bas gefeliciteerd met zijn verjaardag.
Om ongeveer kwart voor acht vertrokken. Het was fris. Eén graad onder nul. Jack aan. De lucht was strak blauw en dus de gehele dag in de zon gelopen.
Gerda vroeg, of je niet in jezelf gaat praten als je alleen loopt.Jazekers! Heerlijk. Ik praat ook tegen allerlei dieren, die ik onderweg tegenkom: koeien, schapen, ezels en honden. Dat doe ik in het Frans en ze begrijpen het aan hun reacties te zien, ook nog.
Als ik aan het werk ben, praat ik ook in mezelf.
Vandaag ook in de kleine dorpjes mensen ontmoet, die je aanspreken. Waar je vandaan komt. Waar was de start en... waar ga je naar toe? Heerlijk gemoedelijk allemaal.
Eerste rust in Livinhac-le-Haut. Op het kerkplein een koffie gescoord en een stuk baguette gegeten. Heerlijk in de zon. De stok, die ik onderweg gevonden had, had ik laten staan. Vergeten.
Later heb bij een boer uit de schuur een kapotte steel van een bezem geleend. Voldoet prima als ondersteuning.
Na drie uur had ik de eerste tien klimkilometers er op zitten en bij de kerk (daar kom je in elk dorp langs) een appeltje gegeten.
Het vervelende al lopende is, dat van de dorpjes waar je doorheen loopt, je geen flauw idee hebt hoe het heet. Schatten hoever je nog lopen moet, is dan een kwestie van gokken.
De doorsteek naar het laatste dorp was een (zoals ik er al vele bedwongen heb) blubberpad van een metertje of honderd. Ben ik bijna aan het eind, komen er rechts boven in een weiland twee vrolijke Fransen langs: Bonjour. Ultrea! Hadden de droge weg gelopen. Niet gezien, jammer.
Wel gehoord een straaljager, die overvloog. Hij doet de afstand waar ik een dag over doe, in één minuut!!
De afdaling naar de stad is heel steil. Als je knieën heel wilt houden, moet slalommend naar beneden lopen.
Om half vijf kwam ik bij de gîte aan. Ingescheckt. Gedoucht. Pilsje gedronken. Om half acht lekker gegeten. Stukje afmaken en dan lekker slapen. Morgen 32 km naar Cajarc.
Welterusten allen.

  • 19 April 2016 - 22:22

    Sjek:

    Hi Gerrit/Gérard/Sjek,
    Cajarc lijkt een mooi stil plaatsje, een kerk met een bruine deur.
    Jawel, ik volg je reis niet alleen via de woorden die je schrijft, maar ook op Google Maps en streetview. De foto's van Cajarc zijn wel al vijf jaar oud, maar goed, je krijgt een idee van wat je ziet.
    Vraag me af wat je tussenliggende doelen zijn: Cahors? Toulouse? of toch nog Carcassonne?
    De weersverwachting voor morgen is goed voor Cajarc.
    Bien Camino en ik verheug me op het volgende verslag. Zo mogelijk wil ik inderdaad ooit jezelf hierover horen en spreken; dank voor het aanbod.
    Groet je,
    Sjek

  • 20 April 2016 - 22:31

    Jeanne Been:

    Hoi Gerrit,
    Weer genoten van al je berichten, nu zit ik met een glaasje wijn in mijn hand zittend op de bank, nippend,en links typend valt niet mee gaat ook veel langzamer.
    Grappig dat er een naamgenoot "sjek" reageerd, blijf zo schrijven komen er vast nog meer volgers.
    Lieve groet Jeanne
    To morgen !!!!!
    Pittig dagje morgen ????

  • 21 April 2016 - 02:05

    21 April 2016/02.15 Joke Nijmegen.:

    Hallo Gerrit, eindelijk heb ik je weer gevonden. Zo te lezen gaat het prima met je?? Je hebt in elk geval beter weer dan wij. Het wordt hier naar het weekend toe kouder. Zondag zal het maar 7 gr. worden met een koude Oosten wind. Zaterdag (bij Jacqueline ) was het reuze gezellig Jammer dat niet iedereen er was, maar ja ?? Nog proficiat met je oudste zoon en met kris haar Communie (?) Jammer dat jullie daar niet bij konden zijn. Verder is er eigenlijk geen nieuws momenteel. Ik wens je weer een hele fijne wandeldag met mooi weer. Je hoort wel weer vanuit Nijmegen. Heel veel gr. en een knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Figeac

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 301337

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: