Water. - Reisverslag uit Sauvelade, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Water. - Reisverslag uit Sauvelade, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Water.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Mei 2016 | Frankrijk, Sauvelade

8 mei 2016

Adres:

La Maison du Grillon-Oustau Grigt
1559 route Deu Lavarth
64150 - Sauvelade

Water.

Nadat mijn digitaaltje vanmorgen om zes uur geluid maakte, ging ik naar het hoofdgebouwtje. Dat was tegen de plaatselijke sporthal aangebouwd. Cementen vloer. Twee ingangen die dag en nacht open staan, zodat de vele buurt roodborstjes en mussen vrijelijk in en uit vliegen. Bouwen in de spanten hun nestjes! Een soort avi-fauna maar dan in Pomps (mijn automatische spellingssysteem geeft nu pompstation aan!).
In de douche aangekomen om te wassen, draaide ik aan de kranen: geen water!? Andere douche: geen water. Keuken: geen water. Op de tafel stond nog een karaf water. Daarmee gewassen. Na het eten de tanden gepoetst en maar op weg gegaan. Oorzaak: onbekend.
In de loop van de dag kwamen we via een Fransman te weten, dat een aantal dorpen geen water had. Storing zou om twaalf verholpen zijn. Of dit gelukt is, weten ik niet. Ik had graag de discussie van de aanwezige Franse dames gehoord!!
Als je geen water hebt in Frankrijk, ga je naar het kerkhof, dat altijd midden in het dorp ligt. Zo ook nu. Er zit wel een beetje grafsmaak aan, maar kniesoor die daar op let!
In Arthez-de-Béarn op een pleintje in een bar koffie gedronken. Klinkt voor Nederlandse oren heel normaal, maar......het is zondag; nationale feestdag 8 mei, capitulatie Duitsland 1945 en we zijn in Frankrijk. Dus zo gewoon is het niet!
Bij het uittrekken van mijn jas bij een boerderij, moest ik een hond wakker maken, omdat ik voor zijn erf stond. Hij kwam halverwege, ging liggen en sliep verder. Ook honden hebben recht op een rust/feestdag.
Daarna twee Franse "slagen":
Op bord naar onze bestemming staat: één uur lopen. Een half uur later: drie kwartier wandelen.
Na een bocht ligt er op de weg een stuk electriciteitsdraad van een meter of dertig. De koperen kernen liggen open en bloot in de zon. Verkeer rijdt er gewoon overheen. Moet kunnen, toch?
Het laatste stuk was een kuitenbijtertje. Het toetje was echter een stukje paradijs van driehonderd meter. Met als absoluut hoogtepunt: we liepen het bos uit recht tegen de gîte aan.
Tennis-VUT team gefeliciteerd.
Ab, als je dit leest: alles komt goed!!
De rest laat zich raden. Vanavond eten... Heerlijk gegeten. Weer canard, maar..........het bot cq poot was weg. Samen met droog vlees van mijn Barneveldse gevleugelde vriendin: geweldig souper!!
Lekker slapen.
Pelgrim Sjek.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sauvelade

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 301219

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: