Weer een reisje langs de ....Maas - Reisverslag uit Hastière, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Weer een reisje langs de ....Maas - Reisverslag uit Hastière, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Weer een reisje langs de ....Maas

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

18 April 2012 | België, Hastière

Woensdag 18 april 2012 /Anhée - Hastière.

Na een heerlijke nachtrust in een drie-sterrenhotel en een voedzaam morgenhapje, gingen Roger en ik op weg richting Dinant. De weersverwachting was de vorige dag somber: wind en regen. Viel reuze mee. Prachtig weer. Een beetje wind. In de luwte van de bergen had je er geen last van. Af en toe een paar druppels. Toen we stad binnen kwamen hebben bij de plaatselijke VVV een stempel in ons pelgrimspaspoort (Credential del peregrino) gehaald. Daarna koffie gedronken en ons broodje opgegeten. Samen met een in zichzelf pratende bejaarde man, die om 10.30 uur al gelukzalig aan zijn waarschijnlijk dagelijkse whisky zat te nippen.
Daarna toch verder gelopen langs de Maas. De lussen, die in de gids vermeld staan, slaan we over. Misschien weet iedereen dat wel: als je één vergezicht gezien hebt met bomen, bergen, dorpjes en stadjes, dan heb je ze allemaal gezien. Vandaar. En het bevalt prima.
Om 14.15 uur zijn we in Hôtel-brasserie 'le Val des Colverts' in Hastière aangekomen.
We hebben de route voor morgen al doorgenomen. De afstand zal net als vandaag ongeveer 23 km zijn.
Ik schrok wel bij het openen van het mailtje van Bernhardschool. Op deze afstand wens ik jullie heel veel strekte. Je zou haast denken: 'Wanneer is het een afgelopen?'

• 18 April 2012 - 14:27

Karin Jansen:

Hoi Gerrit. Het is echt super om al jouw verhalen hier te lezen. Vanaf dag 1 volg ik jou dus ook al. De bank is , eindelijk, klaar. Nu moet het weer hier wat beter worden. Veel succes verder!!

• 18 April 2012 - 15:38

Corry:

Gerrit, je staat op de kaart,al weken trouwens. Het is erg leuk om je te volgen met de klas. Kunnen we toch weer van je verhalen genieten.De eerste filmdag was super.
    Fijn dat het goed gaat ! Geniet van de tocht en succes!

• 18 April 2012 - 16:56

Fam. Kronenberg:

Dag lieve broer,
    Elke dag even kijken wat je weer beleefd hebt. Echt leuk om te volgen hoor. Blijf genieten en luister goed naar je lichaam..... maar dat komt zeker goed. Leuk dat Mir binnenkort langskomt. Geniet er van en tot hoors
    Liefs Nard, Luc, Milou en Joke.

• 18 April 2012 - 16:56

Fam. Kronenberg:

Dag lieve broer,
    Liefs Nard, Luc, Milou en Joke.

• 18 April 2012 - 16:57

Joke:

O ja, Gefeliciteerd met Bas namens ons allen. Neem ereen op!

• 18 April 2012 - 16:57

Joke:

O ja, Gefeliciteerd met Bas namens ons allen. Neem ereen op!

• 18 April 2012 - 18:47

Bert Dekker:

Ha die Gerrit,

Dus je hebt een leuke reisgenoot ontmoet. Toch wel gezellig onderweg of niet?

Goede reis morgen.

PS: Wat is er op de bernhardschool gebeurd dan?

Groeten Bert Dekker

• 18 April 2012 - 20:44

Joke Nijmegen,:

Mooie omgeving hoor Sjek, maar wel eng op dat smalle pad langs het water. Bij de picknikplaats wachten ze nog op een klusjesman !!!
    Je hebt wel aardig weer begrijp ik, als het maar droog is. Gaat je wandelmaatje nog verder mee of haakt hij snel af ? OK Gerrit wandel ze en vertel on morgen maar weer het volgende verhaaltje. Ik kijk er elke dag naar uit. Groetjes van ons Joke en Pedro, 18 april 22.45 uur.

• 18 April 2012 - 21:47

Stefan Vernooy:

Hoi Gerrit,

Wat ontzettend gaaf dat u deze tocht maakt. Zag een linkje op Facebook staan en heb alle berichten met veel plezier terug gelezen. Erg leuk en zal u zeker blijven volgen.

Heel veel succes.

Groet,

Stefan

• 19 April 2012 - 16:23

Willemijn:

lieve meester gerrit,
    ik ben daar ook geweest vorig jaar met mijn vakantie. het is SUPER MOOI he!
    heeel veel liefs willemijn. en van mam,pap en lieke

• 19 April 2012 - 18:38

Ria Pouwels:

Dag Gerrit.

Wat een leuke dingen maak je mee onderweg en aardige mensen.Lag daar nu echt Charles de Gaulle begraven of familie (zie foto grafsteen)
    Gezellig dat je fanmail krijgt van de BHS en heerlijk dat je dit kunt doen.
    Geniet ervan en goede reis!

Ria Pouwels.

• 19 April 2012 - 19:18

Ronald, Anneke,S,V,D:

Fantastisch leuk om te zien en lezen wat je mee maakt. Ik hoop dat die kasteel"heer" een Scrooge ervaring rijker mag worden. Vandaag net de tien minuten gesprekken nog over je gehad. Meester Ben had landkaartjes liggen met de route die je tot nu gelopen hebt.
    Groeten uit Velp en we blijven je ook volgen.