Ardennen 2 - Reisverslag uit Anhée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Ardennen 2 - Reisverslag uit Anhée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Ardennen 2

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 April 2012 | België, Anhée

Dinsdag 17 april 2012 /Beau Vallon - Anhée.

Wederom een super ontbijt. Nog even op de foto met de Kuifje-familie (hobby van de heer des huizes) - zie foto.
De trip van ongeveer 25 km leidde dwars door de Ardennen. Je zou kunnen zeggen, dat mijn voeten het gebergte geteisterd hebben (of is het juist andersom?)
Zeker twee uur door de bergen gelopen zonder iemand tegen te komen. (dames: is niet eng!). O ja toch wel: op vijftig meter een vos!
Een paar keer gerust op werkelijk paradijselijke plekken. Kepper een paar kiekskes van gemaak.
Toen ik in Hun (what's in the name) op een bankje aan de Maas zat mijn dagelijkse appeltje te schillen, naderde van de andere kant ??? ook iemand met een rugtas. Het zou toch niet? Jawel, ook een pelgrim op weg naar Santiago. Wij zijn samen langs de Maas naar Anhée gelopen. Hij liep de snelle variant (vandaar de verkeerde kant), ik de toeristische. Zijn naam is: Roger en hij komt uit Overijse, een plaats onder Brussel. Ook hij is er vervroegd uit en 63 jaar.
Samen hebben we in Anhée naar een slaapplaats gezocht. Dwars door de weilanden naar een kasteel. Maar de kasteelbewoner kwam dreigend op zijn tractor aanscheuren en richtte nog net geen dubbelloops jachtgeweer op ons en sommeerde bars:"Sorti!!"
Terug in het dorp wat inkopen gedaan.Op weg naar ons hotel (we hadden ondertussen gereserveerd) kwam een vrouw ons achterna gerend met de mededeling, dat ze nog wel een slaap-adres wist. Helaas. We hadden al geboekt in een hotel.
Het doet me erg goed om jullie reacties te lezen. Geeft kracht!!
Een van de vragen is of ik me aan een tijdschema houd. Per dag wil ik (maar dat lukt niet altijd) niet meer dan 25 km lopen. Wat de tocht betreft: nee. Want een pelgrim heeft geen haast. De weg is het belangrijkste. Elke dag een kort of lang stukje en dan kom je er vanzelf.
Op de vraag: "Hoe laat vertrek je elke ochtend ?": half negen.
Morgen gaan Roger en ik samen de snelle weg naar Dinant en daar zullen onze wegen scheiden, want ik wil veel zien; snelheid is niet interessant.
Kris, Tim en Robin hoe gaat het met jullie? Ik kijk elke dag naar jullie foto's die ik op mijn I-pad heb staan. Jullie lopen in mijn (gerepareerde) hart mee!!!
Hebben jullie mijn kaart al gehad? Ik wist alleen de postcodes niet.
Carlijn: wil je die mailen?

  • 17 April 2012 - 17:29

    Fons, Rimke & Kids:

    Lieve Gerrit,

    Jouw blogjes zijn elke avond weer een rust puntje na een drukke dag! Wat een feestje om te lezen met een kop thee en chocola.
    Zet hem op, maak veel mooie foto's en schrijf mooie verhaaltjes.
    Ennuh, there's nothing wrong with a repared heart!!!!

    Groeten uit de herstachtige Gravin Adalaan!

  • 17 April 2012 - 17:34

    Corry Donck-Huijbens:

    Dag Gerrit.
    Wij, Wim en ik (Corry) volgen je via je reisverslag en wat is dat leuk. Wij kijken er steeds naar uit en de atlas ligt binnen handbereik. Het is een geweldige uitdaging en prestatie. Vooral, en misschien juist, omdat je dit alleen doet. Je schrijft heel beeldend en de foto's maken het af.
    Veel wandelgenot. Goed voor lichaam en geest.
    Groeten van Corry Huijbens

  • 17 April 2012 - 17:47

    Jan Drenth:

    hallo loper wat is het toch prachtig om die verslagen te lezen met de foto,s
    je krijgt wel meer lopers die de tocht lopen als je in frankrijk bent maar dat is toch gezellig drink je wel een biertje op zijn tijd
    maatje zet hem op ik vindt het geweldig wat je doet gr jan

  • 17 April 2012 - 17:50

    Henny Loeffen:

    Alle verslagen tot nu toe gelezen; indrukwekkend, met mooie foto's, stukken van de route herken ik van het fietsen. Prachtig dat je, na je fysieke malheur, toch je wens gaat vervullen.
    zet hen op verder en vooral: geniet.
    Betsie en Henny

  • 17 April 2012 - 18:16

    Ann Stekelenburg:

    Geweldig om (bijna) dagelijks je verslagen te lezen. Ik zou bijna willen dat het wat voor mij zou zijn. Wat moet het mooi zijn om in het ontluikende land van de lente te lopen! Geniet vollop, dan genieten wij mee.
    Succes! Groeten Ann

  • 17 April 2012 - 18:51

    Mirjam:

    Hai Sjek,
    Wat fijn dat alles goed gaat.
    Maar eet wel goed hè?
    Een gaatje in je riem erbij is voldoende, er moet nog wel wat van je overblijven.
    Leuk dat je iemand ontmoet hebt die ook die kant uitgaat.
    Ik begrijp nu waarom de kinderen van school je verhalen misten!!
    Maar dat wist ik natuurlijk allang.
    Iedereen vraagt hoe het met je gaat, zelfs de dokter.
    Volgende week zie ik je in levende lijve,
    Hans moet iemand naar Brussel brengen.
    Dan zijn we al een eindje op weg en rijden we door naar jou.
    XXX Mir

  • 17 April 2012 - 19:03

    Ab En Willie Beumer:

    hoi sjekkie, we volgen je op de voet ook wij hebben alweer gelopen voor de hartstichting, maar dan met een bus.
    de route word wel steeds mooier zoals we kunnen zien op de foto's. geniet er van we blijven je achtervolgen. gr ab & willie.

  • 17 April 2012 - 19:23

    Cynthia Grotendorst:

    hallo gerrit.

    ik mis u heel erg.
    ik vind het super knap dat u zo ver kan lopen op deze leeftijd

    nou we horen het wel weer
    Groetjes Cynthia

  • 17 April 2012 - 19:55

    Tim:

    He pa, het gaat de goede kant op! ben trots op je! Mooi dat de dazzer zijn werk heeft kunnen doen :) succes!

  • 17 April 2012 - 20:08

    Michiel Reuvers:

    He Ome Sjek,

    Is alweer een tijdje gelden. Had al van Jacq eghoord van je plannen om naar Santiago te lopen. Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Heel veel sterkte en zal je blijven volgen.

    Moeilijkste zal nog wel voor je zijn dat je Vitesse niet kan volgen. :-)

    Michiel

  • 17 April 2012 - 20:11

    Jacqueline En Theo:

    Hai Sjek,

    Super om je verhalen te lezen. Ik kijk elke keer op het werk of je al weer wat heb geschreven. Wat leuk dat je iemand bent tegen gekomen waar je een stuk mee kunt lopen. Ik ben ook trots op je! Geniet ervan!

    Liefs Jacqueline, Theo en kids.

  • 17 April 2012 - 20:11

    Jacqueline En Theo:

    Hai Sjek,

    Super om je verhalen te lezen. Ik kijk elke keer op het werk of je al weer wat heb geschreven. Wat leuk dat je iemand bent tegen gekomen waar je een stuk mee kunt lopen. Ik ben ook trots op je! Geniet ervan!

    Liefs Jacqueline, Theo en kids.

  • 17 April 2012 - 20:52

    Kees En Jeanne Been:

    Wederom, geweldig, leuk dat je iemand tegenkwam, zo zie je maar weer, je bent nooit alleen als je wandeld, Gerrit denk aan je zelf en plusieurs kilométres de sentiers de randonnée et en bonne santé.
    Groet Kees en Jeanne.


  • 17 April 2012 - 21:58

    Marcel Agricola:

    zo te lezen gaat de reis voorspoedig en glijden de Kilometers onder je zolen door.
    En of je per dag de meters maakt, dat bepaal je zelf. je moet maar zo denken" enough is enough" of te wel een " ei is een ei" zoals de fransen het zeggen.
    groetjes

  • 17 April 2012 - 22:14

    Joke Koolman:

    Hoi zwager, Op de 1e plaats van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon met drie kruisjes. Vier het maar onderweg en in gedachten weet je wel hoe zij het zullen vieren. Het gaat voorspoedig zoals we kunnen lezen, maar hadden ook niet anders verwacht. Het weer hier was of is niet zo erg best. Koud en soms regen. Ik wens je weer een goeie voettocht en we wachten weer op je volgende verhaaltje. gr. Joke. 19 apr. 0.13

  • 18 April 2012 - 09:18

    Groep 8 PBSchool:

    Geachte meester Gerrit,

    (Hahah nee geintje)

    Beste meester Gerrit, we hebben op dinsdag de eerste filmdag gehad. Het was erg gezellig met een paar bloopers. Hoe gaat het met u trouwens? Is het leuk tussen de neushoorns in de Ardennen?? ;p En hoe gaat het met u voet? Al lekker kunnen lopen?

    Groetjes....
    Groep 8 en 7b :)

  • 18 April 2012 - 10:02

    Ernest:

    leuk je verslagen te lezen. Zijn vorig jaar op vakantie geweest in de Ardennen dus de plaatsnamen zijn bekend. Is daar behoorlijk heuvelachtig dus petje af hoor. Maar het is wel een heel mooi gebied om te lopen dus dat zal het wel goed maken.
    Groet, Ernest (vader Franka, Jasper en Joris)

  • 18 April 2012 - 13:36

    Claire Chance-August:

    Hi Gerrit,
    Ben vriendin van Joke en Pedro. Ik ken jou via hun. Bij verjaardagen in Nijmegen, enz. Ben de moeder van Charisma (doof meisje) uit Nijmegen.
    Ik wens je veel plezier en leuke reiservaringen onderweg naar Santiago. Geniet ervan! Ik vindt het heel knap zo ver lopen, maar dat zal je gewend zijn. Hier op St.Maarten kan het niet, dus ik kan me niet voor-stellen wat het is. De fotos zijn prachtig!! Goede reis verder! Groetjes,
    Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Anhée

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 301371

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: