Ardennen 1 - Reisverslag uit Anhée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Ardennen 1 - Reisverslag uit Anhée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Ardennen 1

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 April 2012 | België, Anhée

Maandag 16 april 2012 / Namen - Beau Vallon.

Nu zit ik echt 'op' de Camino. Vanmorgen met stralende zon uit Namen vertrokken. Voordat je eindelijk de stad uit bent, ben je anderhalf uur verder.
Ik wilde de Citadel van Namen bekijken, maar deze waren ze aan het renoveren. Toen ben ik er maar om heen gaan lopen, om te kijken of ze misschien aan de achterkant een ingang voor de toeristen hadden gemaakt. Maar non bon chance. Daardoor was ik een beetje de weg kwijt, maar een Franse jongeling wist mij via een achter- tussendoor klimweggetje weer op het goede pad te krijgen. Daarna heerlijk gelopen in een prachtige omgeving.(zie foto's).
De bedoeling was om 25 km te lopen. Heb ik ook gedaan, alleen het klopte niet met de gids. Echter de kilometers die ik vandaag heb gelopen, met veel klimmen, waren voor vandaag genoeg. Morgen hoop ik weer een dag van onze Lieve Heer te krijgen.
Eigenlijk wil ik deze dag uitroepen tot de DAZER-DAY. En wel hierom: bij een verlaten boerderij kwam ik een schatje van een waakhond tegen. Ik zag hem al kijken. Wat doe je dan? Terugkijken. Had weinig, ik mag wel zeggen helemáál geen effect. Toen begon hij mijn kant op te stuiven. Toen ik de DAZER richtte, wist hij niet hoe gauw hij weg moest komen. Zijn maat zou hem wel even helpen, maar ook hij droop met de staart tussen de benen af. HIJ WERKT!!!!
Een Dazer is: een soort zaklamp, maar in plaats van licht, zendt hij een heel hoog, voor honden een zeer vervelend geluid uit. Het is onschuldig, maar het werkt. En daar gaat het om, niet waar.
Ik weet trouwens ook niet wat: " Fikkie af!!!!" in het Frans is.
Nu zit ik in een B&B dit stukje te tikken. Ze hebben geen wifi, dus ik kan niets versturen. Morgen proberen.

  • 17 April 2012 - 16:39

    Charles:

    Ja Gerrit dat komt ervan als je niet op de Partij voor de Dieren stemt. Dat weten die beesten. Leuk om je verslagen te lezen. Overigens ik ken je nu al ruim 30 jaar, maar waar komt die naam Sjek vandaan? Tot de volgende mail en succes. Groet Charles.

  • 17 April 2012 - 17:13

    Laurie:

    Hahaha, wat goed dat al je equipment werkt! Zo te horen en te zien aan je foto's heb je het fantastisch :) Geniet ervan!

    Groetjes, Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Anhée

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 301390

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: