Survival Ardennen - Reisverslag uit Gimnée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Survival Ardennen - Reisverslag uit Gimnée, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Survival Ardennen

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

19 April 2012 | België, Gimnée

Donderdag 19 april 2012 / Hastière - Gimnée

Vandaag na ongeveer 2 km liep de route vandaag stroomopwaarts langs het beekje de 'Ermeton'. We hebben drie uur gesurvivald met 12 kg op de nek. We zijn op de meest fantastische, idyllische, woeste plekken geweest. De natuur laat men daar zijn gang gaan.
Het was genieten van het begin tot het eind, maar wel zwaar. Gisteravond had ik mijn broek en jas tijdens de badsessie gewassen. Dus ik ging spic en span op weg. Had ik het maar niet gedaan, want het pijpengedeelte is helemaal zwart.
Toen we het natuurgedeelte uitkwamen, hadden we, omdat ze bijna een hectare bos gekapt hadden, een afslag gemist. Daardoor hebben we ongeveer een kilometer of drie omgelopen.
We zitten nu in een privé- adres in Gimnée bij een hele lieve man, die ons enorm vriendelijk ontvangen heeft. Na het bad kregen we een anijsdrank met crackertjes en een soort chips. Daarna ging hij het eten klaarmaken: kerriesoep, karbonade en een mix van aardappelen, bloemkool en spekjes. Het smaakte heerlijk en het was (niet onbelangrijk) heel erg voedzaam.
Het diner werd rijkelijk gelardeerd met wijn, Franse kaas en een of andere schnaps. Frans tafelen: 19-21 uur. Super gezellig. Het Frans begin ik, ondanks de snelheid een beetje te verstaan.
Zo dadelijk ga we lekker onder de wol. En hopen morgen ongeveer dezelfde afstand als vandaag (25 km) af te leggen.

  • 19 April 2012 - 19:17

    Robin:

    Hallo opa, ik heb je kaartje gehad hoor. Wel een beetje suf van u dat u de postcode was vergeten maar papa en mama zeggen dat dit bij de leeftijd hoort.
    Wel heel goed van u hoor al die wandelingen in de wildernis. Ga zo maar lekker slapen dan doe ik dat ook.
    Heel veel plezier morgen en de groetjes (ook van papa en mama)

  • 19 April 2012 - 19:47

    Ab Booij:

    Hoi Gerrit,
    Ik volg je vanaf het begin van je avontuur. Hartstikke goed, man!
    Leuk om je franse taal weer op te halen, hè, vooral omdat je nu echt in het franse gedeelte zit. Ik kan me nog herinneren, toen ik jaren geleden met de scouting in de buurt van Luik was, dat ze bij elke boerderij weer een andere taal spraken.....
    Succes met je tocht en ik kijk met plezier uit naar je volgende verhaal.
    Hartelijke groet,
    Ab

  • 19 April 2012 - 19:58

    Hilde:

    Mooie natuur op de foto's! Dat is vast lekker wandelen: altijd wat moois te zien...
    Gefeliciteerd met Bas trouwens!

  • 19 April 2012 - 20:32

    Gerda En Gerard:

    Hallo Gerrit,
    Mooi dat je toch een schema van ongeveer 25 km kunt aanhouden. En we lezen dat het met het weer ook nog wel meevalt. Vooral de moed niet opgeven om te proberen toch nog een keer in een mooi kasteel te slapen. 20€ incl.een mooie gravin is genoeg. Ha,Ha!!!
    Veel wandelplezier verder en succes !
    Groeten, Gerda en Gerard.

  • 19 April 2012 - 21:11

    Joke Nijmegen,:

    Wat maak je toch leuke dingen mee je zou er haast jalours op worden. Het wordt ook steeds mooier en soms moeilijker. Maar ja, dat hoort erbij. Leuk de reactie van je kleindochter, ze is al erg bijdehand hoor dat ze dit al kan (haha). Je krijgt zo van alle kanten wel leuke reactie,s. Zelfs van St.Maarten. Ken je die kennis van ons ? Je hebt tot nu toe nog aardige slaapplaatsen gehad en wat eten betreft hoef je denk ik ook niet te klagen. Heb je nog wat boomstammen doorgezaagd onderweg of doe je dat snachts in je slaap ? OK Gerrit het gaat je weer goed en wachten wel af waar je morgen weer bent beland. Groeten Joke 19 apr. 23.11 uur

  • 20 April 2012 - 17:23

    Ben Reuvers:

    hoi Gerrit,ik kan wel vragen hoe gaat het ermee maar..........de vele reisverslagen zeggen mij genoeg. Als ik iets wil weten,dan vraag ik het wel aan mijn jongste zusje.Zo ik heb heerlijk bij Hans J.gegeten met een lekkere bak koffie erna.Mijn auto moet nu met rekwisiten geladen worden,en die moet ik in het week-end zien kwijt te raken.Zo Gerrit tot volgende week.Hartelijke groeten,Ben.

  • 21 April 2012 - 19:50

    Kees En Jeanne Been:

    En de tijd stond ff stil, heerlijke bos/woud/idyllische plekjes wandelingen. top!!!!!
    Groet Kees en Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gimnée

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 301373

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: