Wallonië - Reisverslag uit Namen, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Wallonië - Reisverslag uit Namen, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Wallonië

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

15 April 2012 | België, Namen

Zaterdag 14 april 2012 / Luik - Huy.

Na het ontbijt ging de trip weer tegen de stroom van de Maas in. De wegen door de dorpen zijn mooi, maar zo gauw je in de steden en de wegen daar omheen komt, ziet alles er verwaarloosd en smerig uit.
De mensen die je onderweg aanspreekt om iets te vragen, zijn allemaal heel behulpzaam en vriendelijk. Alleen door de snelheid van het Frans, pik ik soms alleen een paar woorden op. Meestal genoeg om de inhoud te begrijpen.
De afstand van vandaag was eigenlijk te lang: 32 km. Ga ik niet meer doen. Is te lang. Vanavond een heerlijke entre-coûte gegeten in het restaurant, dat direct naast het hotel staat. Het is tenslotte zaterdag. Ook al heb ik geen flauw benul welke dag het eigenlijk is. Het is wat dit betreft eigenlijk net of de tijd stil staat. Morgen ga ik richting Andenne. Ongeveer 17 km.

Zondag 15 april 2012 /Huy - Namen.

Het was redelijk fris: 3 graden en een frisse wind, maar die had ik gelukkig achter!! Direct na het vertrek ging het lopen zo goed, dat ik, toen ik om 11 uur in Andenne was, maar doorgelopen ben naar Namen. Tot aan de stadsgrens ging het goed, maar voordat je in het centrum bent, is het even op je tanden bijten.
Zit nu in hotel "la Flandre" bij het station van Numur. Want bij de twee adressen die in de gids stonden voor eventuele overnachtingen, waren geen adressen en telefoonnummers vermeld. Wel faxnummers. Handig op z'n Belgisch, zullen we maar zeggen.
Kinderen van de Prins Bernhardschool: leuk dat jullie mij volgen. De reacties doen mij erg goed. Een soort doping, zullen we maar zeggen. Jullie moeten maar aan jullie meesters en juffen vragen of ze de route op een kaart tekenen, dan hebben jullie een idee waar ik loop.
Morgen buig ik af naar het zuiden, richting Franse grens naar Recroi. Op de kaart een klein stukje, maar in het echie ongeveer 150 km. Dus ik hoop over een week in Frankrijk te zijn. Groeten uit Namen.

• 15 April 2012 - 17:05

Hilde:

Hey Gerrit!
    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen! Geniet van alle mooie dingen! Veel succes verder!
    Liefs, Hilde

• 15 April 2012 - 17:15

Manon Wijnsma:

Ik en mijn ouders lezen elke x je verslag.Veel succes met je avontuur. Leuk om te lezen. Groet Manon

• 15 April 2012 - 17:20

Natasja:

Hoi Gerrit,

Hoorde van Ben en Gon over je ondernemening en dat moet ik natuurlijk volgen!
    Vind het echt ongelofelijk knap van je dat je het uberhaupt probeert en zal je vanaf nu op de voet volgen (met mijn laptop dan, hihihi)
    Heel veel succes!

Groetjes Natasja Smits - van Asperen

• 15 April 2012 - 17:37

Anemieke V Roest:

Super om jou verslagen te lezen.en het GAat jou goed af zo te horen.geniet van alles om je heen.
    Blijf met volle bewondering jou volgen.
    Heel veel succes!

• 15 April 2012 - 17:42

Theo Slangewal:

Sjaak zet 'm op. Kijk inmiddels uit naar je stukjes. Ik zet ze ook door op facebook, zodat veel mensen je kunnen volgen.

Bon voyage. Theo

• 15 April 2012 - 17:48

Theo Slangewal:

Sjaak = Sjek natuurlijk

Hoe gaat het met je teen ????

• 15 April 2012 - 19:00

Fam. Kronenberg:

Ha Sjekkie, wat ga je als een speer zeg. Elke keer zeer benieuwd wat je beleefd hebt en waar je je bevindt. Hoe is het met de teen? Geen last meer?
    Pas goed op jezelf en blijf genieten.

Joke (en de rest)

• 15 April 2012 - 20:00

Carlijn:

Pap!
    Wat leuk allemaal weer! Nog steeds volop genieten volgens mij? Zitten de schoentjes nog goed?
    Birgit's vader zit nu in La Reid, zit je daar een beetje id buurt?
    Slaap lekker en fijne dag morgen.
    Dikke kus van ons ( vrijdag wordt de aanbouw gevoegd trouwens :-) )

• 15 April 2012 - 20:31

Kees En Jeanne Been:

Hallo Gerrit, weer een paar prachtige momenten, volgens ons gaat het als een speer, hoe doen je voeten het?~?.
    Heerlijk om je verhalen te volgen.
    Lieve groet van ons, Kees en Jeanne.

• 15 April 2012 - 23:40

Jennifer:

Zelfs vanuit Singapore word je gevolgd!! Zet 'm op!! Groetjes!!

• 16 April 2012 - 09:41

Hans Jansen:

Goed Gerrit dat het nu goed loopt of gaat. Motor bij Rene in de schuur gezet en een goede terugreis met Ben gehad. Tijdens de rit naar Frankrijk hebben we landkaarten meegenomen en die op een prikboard bevestigt. Nu kunnen we in een opslag zien waar je bent. Hou vol en een groet van Hans.

• 16 April 2012 - 14:08

Gerda En Gerard:

Hallo Gerrit

We lezen nu dat het goed gaat met jouw schoenen. Je bent inmiddels ook het gespreksonderwerp aan de stamtafel van café ,,Royal" in deventer.Het gaat nou richting ,, La douche France" en onze vraag is of je nog een bepaald tijdschema aanhoud? Veel wandelplezier en succes!

• 16 April 2012 - 14:11

Gerda En Gerard:

Sorry Gerrit , maar het is natuurlijk:
    La douce France.

• 16 April 2012 - 17:05

Ben Peters:

Hoi Gerrit,

Dat klinkt beter een entre-coûte in België, i.p.v. een broodje hamburger in Wolfheze tijdens de airborne!
    Hoewel je daar anders wel een pilsje bij neemt.
    Begin je aan het gewicht van de rugzak te wennen?
    Zet 'm op kanjer, op naar Frankrijk!

Groetjes van Ben en Mieke

• 16 April 2012 - 18:17

Donna Shade:

Hoi gerrit,

leuk te horen dat het goed gaat. Hoe laat vertek je s'ochtends ???....

take care of yourself including your toes.

gr, Donna

• 16 April 2012 - 21:50

Ben En Gon:

Bijna Frankrijk Gerrit. Ik denk dat je over 14 dagen in de buurt van onze eerste stop bent. Kunnen ons er al op verheugen je weer te spreken. We genieten van je verslagen { ook op school met de klas}

• 17 April 2012 - 13:34

Groep 7:

Hallo meester Gerrit,

We missen u heel erg.
    We vinden het superknap dat u zo ver kunt lopen.
    Verder een hele
    goede reis !