Op Belgische grond - Reisverslag uit Luik, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Op Belgische grond - Reisverslag uit Luik, België van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Op Belgische grond

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 April 2012 | België, Luik

Vrijdag 13 april 2012 /Eijsden - Luik

Vanmorgen na wederom een heerlijk ontbijt om 8.30 uur uit Eijsden vertrokken. Het was bewolkt met zon. Een gedeelte van de Camino gevolgd langs de Maas. Op een gegeven moment (uno momento dado) zelf de weg gezocht met de kaart. Al lopend een voorproefje gehad wat betreft klimmen: vals plat en een klimpercentage van 15%. De dorpen waar ik doorkwam, leken wel uitgestorven. Een paar keer voor de zekerheid de weg gevraagd aan wat locals. Dan komen de Franse woorden van meer dan 40 jaar geleden als vanzelf weer uit je onderbewuste bovendrijven. Fascinerend dat je nog veel weet, wat je ooit geleerd hebt!!!
Verder kun je behalve lopen, heel veel denken, of juist niks overdenken. Of de Franse woorden, die je onderweg tegenkomt proberen te vertalen. Wat ik heel veel tegenkwam ( net als in Nederland): à vendre. Weinig 'vendu'.
Om 14.45 uur kwam ik na 25 km aan in de "auberge de jeunesse George Simenon" in Luik.
Ga nog even een klein tukkie doen; douchen en dan lekker eten in het centrum. Of zal ik ook nog gaan stappen? ( geintje)
Morgen gaat het richting Namen onder het motto: "demain commence aujourd'hui ".

  • 13 April 2012 - 17:04

    Bas:

    He pa ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe je Spaans is als je daar bent ;) veel plezier in het belgische land en succes!

  • 13 April 2012 - 17:26

    Carlijn:

    Ha die pap,
    Leuke verhalen weer! Je maakt wat mee hè? Fijn dat alles goed gaat en je zo geniet. Het weer zat ook aardig mee vandaag volgens mij. Geniet van alles en tot het volgende verhaal.
    Liefs van ons 4 uit Rheden

  • 13 April 2012 - 17:56

    Jan Drenth:

    hoi gerrit
    wat prachtig al die verhalen en die foto,s zo maak je wat mee al die verschillende slaapplaatsen we gaan het weekend weer in hoop alleen dat het weer voor jou ook beter wordt maar niet al te warm gr jan

  • 13 April 2012 - 18:06

    Anne:

    Hoi Gerrit,
    Superleuk om steeds weerjouw verhalen te lezen.
    Succes met alles en geniet er vooral heel erg van!
    Liefs uut Ernem,
    Johan, Siebe & Anne

  • 13 April 2012 - 18:18

    Kitty:

    Ontzettend leuk om de verslagen te lezen! Heel veel succes en geniet van de mooie tijd. Groeten kitty klein Bleumink

  • 13 April 2012 - 18:26

    Sjek,:

    Wat 'n dappere onderneming. Ik ga je volgen..

    Groeten Anna

  • 13 April 2012 - 18:59

    Died:

    Hoi Gerrit, ik heb de film van je afscheid nog gevonden op de pc, dan hoef je daar de komende maanden niet aan te denken. Kun je gewoon je Frans blijven oefenen. Veel succes en route.

  • 13 April 2012 - 19:44

    Dinie Gerritsen:

    Gerrit, leuk dat je me zo laat meegenieten op deze geweldige reis van je.
    Maak er een mooi wandel weekend van!!
    Groetjes!!

    Dinie.

  • 13 April 2012 - 20:38

    Marten:

    Kerel wat ben ik trots op jou, ik zou het je niet nadoen.Mijn complimenten.
    Kijk elke dag uit naar jouw verslag.Geniet ervan en tot het volgende verslag

  • 13 April 2012 - 20:54

    Floris:

    Alors, bonne chance en
    route. Haha

  • 13 April 2012 - 22:20

    Mirjam:

    Leuk verhaal weer,sjek.
    Hans en Ben zijn weer terug uit Frankrijk.
    Je motor staat bij renè en trudy.
    Ze hebben het wel naar hun zin gehad.
    Vandaag is er iemand geweest voor de overkapping(surprise). Gaat me een offerte geven en dan hoor je het wel.
    Je voeten doen het prima begrijp ik.
    Ga morgen naar Beversport een beetje stennis maken en kijken wat ze me te bieden hebben.
    Anders email naar hoofdkantoor.
    Tot horens.XX Mir

  • 14 April 2012 - 07:36

    Kees En Jeanne Been:

    Goede morgen Gerrit,
    op deze Arnhemse zaterdagmorgen,
    het klinkt allemaal weer erg gezellig,en volgens ons (Kees) doen je voeten het goed??? geen bericht goed bericht daar over zullen we maar zeggen, het "loopt" allemaal naar wens??
    Nou stappen in Belgie kan erg gezellig zijn hoor, een heerlijk Belgisch pintje, zou het toch maar ff proeven, maar ach je bent nog wel even in Belgie, het bier zal dan ook niet warm worden haha.
    Nog vele gezonden wandel kilometers wensen wij jou nog toe, we volgen je op de "voet".
    Kilometergroet van Kees en Jeanne.
    Succes.

  • 14 April 2012 - 10:31

    Jacqueline Reuvers:

    Hi "Ome" Gerrit, heerlijk je reacties en verhalen te volgen en mooie spreuk:
    Demain commence aujourd'hui..veel succes en mooie indrukken.
    XXX Jacqueline

  • 14 April 2012 - 10:45

    Willemijn:

    Ik vind dat je dit bijhoud heel erg gaaf.
    in de klas lezen we altijd je verslag.
    knuffels

  • 14 April 2012 - 13:13

    Theo:

    Al in het buitenland; niet te geloven !
    Voor je het weet, zit je in Frankrijk !!

    Je hebt goed gelopen en doseert goed.

    Houden zo en doe ze de groeten in Namur.

    Jacq en Theo

  • 15 April 2012 - 10:23

    Egbert En Hilberdien:

    Hoi Gerrit,

    Je hebt, ondanks een zere teen, toch al een behoorlijk eind gelopen !! Leuk je reisverslagen te lezen en we volgen je "op de voet". Geniet van de omgeving. Leuke foto's gemaakt.
    Prachtig om te lezen wie en wat je onderweg ontmoet.

    Groet,
    Egbert en Hilberdien

  • 15 April 2012 - 10:25

    Danique, Groep5:

    meester Ben leest vaak een reisverslag voor. dit vind ik heel leuk. succes verder

  • 15 April 2012 - 16:51

    Bert Leijte:

    Hoi Gerrit,

    Vandaag 15-4 heb ik me aangemeld op jou site. het ziet er allemaal goed uit, het lijkt mij een geweldige ervaring, ik heb dan ook veel respect voor je. Vanaf vandaag ga ik je dagelijks volgen.

    Zet hem op!!

    Gr, Bert

  • 15 April 2012 - 17:02

    Ans En Ton:

    Ha die Gerrit,
    Gelukkig heb je nu passende schoenen !! Ik lees dat Mirjam de nodige stennis gaat maken bij Beversport, dus dat wordt nog wel wat. Ik hou de Gelderlander in de gaten!
    Wij volgen jou op de voet. Hebben ontzettend veel respect, maar realiseren ons tegelijkertijd dat dit 'n lang gekoesterde wens van jou is.
    Niettemin, wij doen je niet na!
    Je gaat nu op weg naar Namen en ik bedenk me dat er nog wel 'n ware Belgenmop voorbij zal komen.
    Vitesse heeft vandaag gewonnen, dus je kunt rustig slapen. Héél veeel groeten van Ton en mij en wij wensen je natuurlijk veel gezellige,opzienbarende loopuurtjes!
    Tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Luik

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 301461

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: