vierde dag: warm - Reisverslag uit Sonseca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu vierde dag: warm - Reisverslag uit Sonseca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

vierde dag: warm

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

04 Mei 2014 | Spanje, Sonseca

Zondag 4 mei 2014

Adres:
Pension As de Copas
Calle Arroyade
Sonseca

Vierde dag: warm

Gisteravond op tijd naar bed gegaan. We wilden bijtijds op. Midden in de nacht komen een stel Spaanse vissers met aanhang naast ons staan. Iets dat ik 's morgens pas ontdekte.
Om een uur of drie werden we wakker van hun geschreeuw. Praten kun je het niet noemen. Spanjaarden praten toch zo hard. Fred vroeg in het Spaans of ze stil konden zijn; even later een hartgrondig G.. in Nederlands. Toen was het even stil. Na een minuut of tien moest ik naar het toilet en heb het op z'n Velps nog even in herinnering gebracht. Toen was het stil. Althans, na een poosje begint die vent te snurken!!! Toch snel in slaap gevallen.
Om zeven uur op. Tent afgebroken, gegeten, afgerekend en vervolgens op pad.
Het was klimmen vandaag. Terwijl we Toledo uitliepen, kwamen we een Zweeds Camino stel tegen. Ze liepen de Camino van Valencia naar Santiago. Een tijdje staan kletsen en daarna weer verder. Halverwege een kleine stop. Weer op pad richting Ajofrin.
Op het kerkplein waar het druk was met families die gezellig een terrasje pakten. Wij dus ook, om na de lafenis de laatste vier kilometers af te leggen. In Sonceca kregen we van een uitbateres van een bar het adres van een van de twee hostels.
Gelukkig was het de goede. Na het douchen gingen we het dorp even in. Er bleek aan het plein van de tweede hostel een dorpsfeest te zijn.
Het is nu ongeveer half tien. Na de tropische temperaturen van vandaag ga ik lekker onder de klamme lappen.
Trusten van Gerrit en Fred.


  • 05 Mei 2014 - 12:59

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo mannen, zo beleef je nog eens wat, het was wederom een heerlijk stukje om te lezen, we hebben de kaart er ook maar even bij gepakt waar nou precies Ajofrin en Sonceca liggen, we volgen jullie op de voet/ kaart. Have fun/loopplezier. Gegroet .

  • 05 Mei 2014 - 14:05

    Peter Dik:

    Hallo Fred en Gerrit,

    Zou graag met jullie meelopen, maar ja de plicht roept.
    Nu brengt die plicht mij overigens morgen wel naar Spanje, dus het leven is zo slecht nog niet.
    Ik zal zwaaien als ik over jullie heen vlieg samen met mijn collega's Richard en Linda én 24 goedgemutste leerlingen op weg naar een rondje Sevilla-Cordoba-Granada.
    Had graag nog een cerveza momentje met jullie gehad in Granada, maar tegen de tijd dat jullie daar zijn, zijn wij natuurlijk al lang weer terug!

    Loop ze en geniet!
    Groet,
    Peter

  • 05 Mei 2014 - 14:25

    Tante Joke 1932 !! 5 Mei 2014 , 13.45 :

    Zo, had even geen gelegenheid te reageren maar vandaag is het wat rustiger. Marco is nog steeds hier maar gaat morgen 6 mei weer terug naar de States. Weliswaar een week later , voor ons wel leuk, maar voor hem niet want hij was zijn paspoort kwijt. Je wil niet weten wat dit voor voeten in de aarde heeft gehad, dat vertel ik wel als je terug bent Gerrit. Verder was het natuurlijk wel gezellig met hem. Gelukkig kon hij vanmorgen een nieuw paspoort halen. (Amerika accepteert n.l. geen tijdelijk bewijs). Het weer vandaag is redelijk, temp ong. 17/18 gr. Voor Bevrijdingsdag met her en der wat festiviteiten lekker weer. Gisteren natuurlijk dodenherdenking. Is altijd weer indrukwekkend. Wat mij opvalt is, er zijn elk jaar weer meer jongelui bij en dat draagt toch wel bij aan het geheel. Ik volg het ook elk jaar van begin tot het eind. Zo dit was even een klein stukje ernstig. Uit je verhalen begrijp ik dat jullie het reuze naar je zin hebben en het lijkt mij dat het toch wel wat luxer is dan je vorige Camino ?? Je hebt af en toe kans om ergens een dag langer te blijven enz. Hebben jullie al regen gehad want dat is natuurlijk af en toe zeker welkom (al is het alleen maar voor het stof). Houden je schoenen het ook nog vol ? Die hebben deze keer niet veel te lijden althans minder dan de vorige keer. Zo jongens, dit was het voor vandaag. Wens jullie nog een fijne wandeldag, of zijn jullie al op je volgende verblijf?? Veel plezier, voor vanavond OOGJES DICHT EN SNAVELTJES TOE, slaap lekker groetjes.

  • 05 Mei 2014 - 21:48

    Annette:

    Hello Gerrit

    Wij vinden het leuk je te kunnen volgen, zo ik zie ben je vanuit Madrid vertrokken maar mijn vraag is waarom lopen jullie naar het zuiden , alhoewel ik dacht dat Santiago de Compostella gingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sonseca

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 301700

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: