de zesde dag: over het hete asfalt - Reisverslag uit Almagro, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu de zesde dag: over het hete asfalt - Reisverslag uit Almagro, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

de zesde dag: over het hete asfalt

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

06 Mei 2014 | Spanje, Almagro

Dinsdag 6 mei 2014

Adres:
Camping Los Anerales
13270 Almagro
Spanje

Zesde dag: over het hete asfalt

Vanmorgen om zeven uur ging de wekker. Lekker geslapen. Fred had het idee dat het een dag zou worden, die wielrenners omschrijven als 'ik had pap in de benen'. Is niet bewaarheid geworden.
De zon deed alweer erg zijn best om er weer een hete dag van te maken. Vanuit Villarrubia de los Ojos konden we lopen via een asfaltweggetje.
Uit ervaring weet ik, dat je vroeg moeten starten. De eerste tweeëneenhalf uur was het perfect wandelweer. Daarna begon de koperen ploert ons weer langzaam te pesten. Het laatste stuk hebben we steeds een uur gelopen en tien minuten gerust. Beviel prima.
Om half één waren we in Damiel. Een vrij grote plaats. Zitten op het centrale plein en kijkend op de kaart zagen we, dat er geen wandelpaden/wegen richting Almagro liepen.
Fred had een camping in de buurt van de laatstgenoemde plaats gevonden. Om er te komen was het probleem.
Omdat we anders geen steek op zouden schieten, hebben we de trein naar Almagro genomen.
De temperatuur in schaduw was vandaag 31 graden. Na twaalven lopen is onverantwoord. We zitten nu op de camping. Er staan twee campers en één tent. Dat zijn wij.
Op ons gasbrandertje hebben noodels met hamburger warm gemaakt. Heerlijk.
We zitten nu buiten met een heerlijk verfrissend windje. De kantine is de molen, die in de Don Quichot verhalen beschreven worden.
Morgen blijven we een dag over om plannen te smeden voor de rest van de week. Ook moeten er nog inkopen gedaan worden.
Israël heb ik vandaag ook nog aan de telefoon gehad. Dat is de Spanjaard, die we ontmoet hebben, toen ik vorig jaar met de kinderen het laatste stuk van de Camino gelopen heb. Als ik in Granada ben, komt hij me ophalen en kan ik bij hem thuis in Málaga overnachten.
Zostraks lekker slapen.
Een ieder die dit leest: een goede nachtrust vanuit Almagro.
Fred en Gerrit.

• 07 Mei 2014 - 10:11

7 Mei 2014 10.00 Uur Joke Reuvers:

Buenos dias, Zo te lezen hebben jullie toch wel het een en ander aan luxe dit jaar. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad na twaalven niet meer te doen is onder die koperen ploert te lopen en dan neem je toch lekker de trein ! Groot gelijk. Je verhalen zijn weer als vanouds Gerrit, ik geniet er weer van. Marco is gisteren met een week vertraging weer terug naar de States. Verder is hier alles rustig. Het is de laatste dagen wat frisjes, behalve als de zon schijnt. . OK heren voor vandaag weer een fijne wandeling en tot morgen. Geniet ervan. gr. Joke

• 07 Mei 2014 - 10:12

Kees En Jeanne Been:

Goede morgen mannen, zo te lezen zijn het weer aardige avontuurtjes geweest, heerlijk alsof je een boek leest. Gerrit je weet de spanning er aardig in te houden. Volgens ons zitten jullie zowat op de helft.????? Nog heel veel wandelplezier en hoop iets minder warm. groet Kees en Jeanne.

• 07 Mei 2014 - 12:22

Joke, Overloon:

Ha Sjek en Fred,

Leuk om de verslagen weer te lezen. Geniet van de tochten. Heb vanmorgen ook weer lekker gewandeld in de bossen. Blijft heerlijk.

Groetjes en veel plezier nog.

Joke xx