De eerste etappe. - Reisverslag uit Arca, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De eerste etappe. - Reisverslag uit Arca, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De eerste etappe.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 April 2013 | Frankrijk, Arca

Maandag 22 april 2013 / Sarria (Lugo) _ Portomarín

Adres:
Albergue Ferramenteiro
Rúa Chantada 3
27170 - Portomarín

Na een voor ons allen weldadig verlopen nachtrust liep de digitale wekker om 07.15 uur af. De luiken voor het raam verhuldden, dat het al licht was.
Op ons gemak hebben we ons d.m.v. opstaan, wassen, aankleden, spullen in de rugzak stoppen en wandelschoenen aantrekken, voorbereid op de eerste wandel-etappe.
Het was fris, maar droog èn zonnig. De temperatuur zou vandaag oplopen tot een graadje of twintig. Dat klopte ook en in combinatie met een lekker windje, was het uitstekend wandelweer.
Bij de start echter waren er twee minpunten:
Carlijn had hoofdpijn. Tim zijn oude blessure begon weer op te spelen. Door het wandelen verdween de hoofdpijn (St.Jacques?!: gracias). Bij Tim zijn we gestart met paracetamol-kuur en door hem een pelgrimsstok, die we onderweg in het bos vonden, te overhandigen. Na verloop van tijd liep hij bijna pijnloos. Gelukkig!
We hebben pratend en genietend van de prachtige omgeving de etappe van ongeveer 23 km. gelopen.
De verschillende barretjes, die we aandeden, waren gesitueerd op paradijselijke plekken. Bij de eerste stop waar we na een uur ontbeten hebben, ontmoetten we Gilles uit Frankrijk, die we 's avonds in Sarria tegengekomen waren.
Onderweg had ik vele déja-vue's. Het een geweldige ervaring om deze wandeling met je kinderen te mogen delen.
We kwamen ook nog een Argentijn tegen, die vroeg waar we vandaan kwamen. Het antwoord 'Hollanda' ontlokte hem de kreet: "Reina Máxima!"
We hebben in Portomarín een lekker pintje gevat en daarna heerlijk gegeten. Bij Tim heb ik de blaren behandeld en deze preventief met rescuezalf ingesmeerd.
Morgen staan we om een uur of zeven op en vervolgen onze Camino naar Palas de Rei over een afstand van 25 km. Lekker slapen vanuit het land van Sinterklaas.
Gegroet. The Orange team.