De start van de Camino met de kids. - Reisverslag uit Peña, Filipijnen van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De start van de Camino met de kids. - Reisverslag uit Peña, Filipijnen van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De start van de Camino met de kids.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

24 April 2013 | Filipijnen, Peña

Zondag 21 april 2013 - Sarria (Lugo)

Adres:
Albergue Casa Peltre
Calle Escalinata Mayor 10
27600 - Sarria (Lugo)

De start van de tweede Camino in Sarria: Carlijn, Bas, Tim en pa.

Om half één haalde Bas en Carlijn mij thuis op. Daarna richting Tim. Om één uur waren we compleet. De TomTom kreeg opdracht om de weg naar Frankfurt, flughafen Hahn te zoeken.
De weg was droog en er was was weinig verkeer.Twee keer een sanitaire stop onderweg.
Om half vijf draaiden we P3 op. Tim checkte zijn rugzak in met de terroristische spullen: de toilettassen met allerlei, voor Islamieten handige attributen: deodorant, shampoo, nagelremover, after shave etc. Hiermee zijn ze in staat om hun verwrongen hersenspinsels ten uitvoer te brengen.
In de vertrekhal konden we onze rugzakken in een soort stalen mal passen. Dit is bedoeld om te kijken of de bagage in het bagagerek van het vliegtuig past.
06.05 uur: boarden. Met onze handbagage liepen de hal uit en de vliegtuigtrap op.
De Boeing van Ryanair is bij uitstek geschikt voor datgene waar een vliegtuig eigenlijk voor ontwikkeld is: mensen en vracht vervoeren.
Na het opstijgen proberen de stewardessen je loten(?!) en parfumerieën aan te smeren.
We hebben met wisselend succes geprobeerd tijdens de ruim twee uur durende vlucht te slapen. Tijdens de vlucht had ik de gordel van mijn buurman bij mij aangesloten. Humor! Volgens Carlijn was hij gay.
Twintig minuten vroeger dan gepland, landden we in Santiago airport. Het is een hypermoderne luchthaven.
Tijdens het uitlopen van de vertrekhal kwam de bagage van Tim op de welbekende ronde lopende band precies op het moment aan, toen wij eraan kwamen.
Om elf uur vertrokken we met de bus naar Santiago. Een rit van ongeveer 10 km. Met onze rugzakken zijn we naar de kathedraal gelopen om een indruk te krijgen. Een negroïde Spanjaard probeerde daar luid schreeuwend, volgens mij, het evangelie te verkondigen. Het was onverstaanbaar en niet om aan te horen!
Na de koffie zijn we met de taxi naar het busstation gereden en hebben om 11 uur de snelbus naar Lugo genomen. De chauffeur was volgens mij een neef van Alfonso. Op de weg mocht 100 km gereden worden en dat deed hij dan ook. Bocht of geen bocht!!
Heelhuids kwamen we aan bij de plaatselijke remise. Om half twee vertrok onze bus richting Sarria met als bestuurder de broer van onze eerste machinist.
Na een half uur waren we om een uur of twee op de plaats van bestemming.
Omdat ik Sarria van de andere kant binnen kwamen dan in 2012, moest ik me even oriënteren. De herkenning was verbluffend. Toch maar even aan een zeer behulpzame Spanjaard de Calle Mayor gevraagd. Hij leidde ons binnen een minuut naar bovenstaande auberge.
Hier heb ik vorig jaar ook geslapen. In de tuin hebben even lekker bij zitten komen van onze reis.
Na in de heerlijke voorjaarszon op een terras een lekker pilsje gedronken te hebben, zijn we een heel klein stukje van de tocht van morgen gaan verkennen.
Voor 8,50 euro hebben we gegeten: een drie-gangenmenu, een fles wijn en een fles water!!
Na het douchen zijn Tim en Bas nog even wat gaan drinken. Carlijn en ik liggen om 20.00 uur lekker onder de wol.
Morgen willen om acht uur onze eerste etappe gaan lopen richting Portomarín, een kleine 23 km.
Welterusten vanuit Sarria.

  • 24 April 2013 - 21:37

    Diederik:

    Succes met jullie uitstappen....geniet ervan samen.

  • 24 April 2013 - 21:38

    Marjo Koehorst:

    Wat geweldig om je verslag weer te lezen. Wat zullen jullie genieten met elkaar en van elkaar. Heel bijzonder! Groetjes vanuit Arnhem en succes de volgende dagen.

  • 24 April 2013 - 22:41

    Harry Ruijters:

    Hallo Gerrit,

    Leuk dat ik nog iets van jou hoor. Ik heb maanden geleden geprobeerd je te bereiken via een berichtje (achteraf) op je weblog en via Facebook, maar dat is toen niet gelukt. Ik wens je veel plezier op de camino. Het lijkt me geweldig om dit met de kleinkinedren te doen. De mijne zijn helaas nog wat jong.
    Zelf vertrek ik morgenmiddag naar Canterbury om vandaar uit de Via Francigena naar Rome te gaan lopen. Dit jaar voor mij dus geen Santiago, maar Rome is ook een mooi pelgrimsdoel, nietwaar?
    Groeten en Buen camino voor jullie allemaal.

    Harry (Oosterhout)

  • 25 April 2013 - 00:49

    Joke Uit Nijmegen:

    Ja,ja daar ben ik weer na 1 jaar. Jongens wat fijn dat jullie het zo leuk en gezellig hebben. Natuurlijk mooi weer en voor jou Gerrit hele bekende omgeving. Voor jullie Bas Tim en Carlijn zeker een hele belevenis. Leuk dat we het weer een paar dagen mee kiunnen beleven weliswaar op afstand mssr ik kijk er zeker weer een paar dagen naar uit Hardstikke leuk.


    Ja Tim en dan jij Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en dit is wel een hele bijzondere verjaardag dit j aar om in deze omgeveinh jarig te zijn. Geniet er dan ook dubbel van. Ik ben een beetje laat of je kunt ook zeggen erg vroeg. Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. In elk geval als jullie wakker worden GOEIE MORGEN. Een hele fijn wandeldag en neem een lekker pilsje of glas wijn op Tim zijn verjaardag. Natuurlijk ook Gerrit en Carlijn en Bas proficiat.
    Tot morgen en verheug me alweer op het volgende verhaal . Hasta luego.

  • 25 April 2013 - 13:27

    Rimke:

    Have fun! Huis staat nog!!

  • 25 April 2013 - 14:53

    Joke Kronenberg:

    Dag lieve familie,
    Het lijkt wel terug in de tijd. ... Leuk om het weer te lezen en een Zeer bijzondere ervaring voor de kids. Blijf genieten en we horen wel weer hoe het verder is verlopen. Liefs van ons allen

  • 25 April 2013 - 15:26

    Batzebah:

    HOI,
    G

  • 25 April 2013 - 18:04

    Annette En Roger:


    Hi gerrit en kids,

    super om weer iedere dag naar het verslag uit te kijken. de namen van de dorpjes klinken nog zoals gisteren. Succes, en laat de weg maar liggen want tegen half juni gaan we samen, Annette en ik, het ook nog eens doen (proberen)

    het gaat jullie goed en laat de cerveza maar lopen

    roger

  • 25 April 2013 - 21:02

    Ineke Hopman:

    Ha die Gerrit, Carlijn, Tim en Bas

    Leuk om jullie te volgen. Ik ben stik jaloers op jullie hoor want zoals Roger al zei klinkt alles nog als gisteren.
    Geniet er samen van en vergeet mijn kaarsje niet hè........

    Lieve groet,
    Ineke

  • 26 April 2013 - 10:56

    Jennifer Hartlief:

    Hallo lieve mensen,

    Wat heerlijk om weer mee te mogen genieten van dit prachtige avontuur!!! Heel erg gaaf dat jullie dit doen met z'n 4en!!

    Liefs Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Peña

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 301520

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: