Nog twee dagen.....!!! - Reisverslag uit Ribasieira, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Nog twee dagen.....!!! - Reisverslag uit Ribasieira, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Nog twee dagen.....!!!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

21 Juli 2012 | Spanje, Ribasieira

Zaterdag 21 juli 2012 / Palas de Rei/Arzúa _ Ribasido/Arzúa

Adres:
Albergue Los Caminantes I
Ribasiso 16
15810 - Ribasido/Arzúa (La Coruña)

Prachtig weer om te lopen vandaag. In het begin bewolkt, na de middag brak de zon door. We zijn van de provincie Lugo in het departement La Coruña gelopen. Een paal gaf de grens aan.
We hebben grotendeels op natuurlijke paden gelopen. Het was weer een relatief vlakke etappe. Het landschap was golvend. Wat bijzonder was vandaag: we zijn door eucalyptusbossen gelopen. Een heerlijke frisse geur prikkelt je neus.
We zijn weer zonder problemen binnengekomen. In tegenstelling tot velen, die je onderweg tegenkomt. Het aantal kreupelen neemt gestaag toe. Ik kwam ook een groep Nederlandse meiden tegen, die in Sarria gestart waren. De leeftijden varieerden van dertien tot drieëntwintig. Geweldig dat ze op deze manier hun vakantie vieren. Ik heb ze een paar wandeltips gegeven.
Uit de reacties die jullie geven op mijn belevenissen, maak ik op dat er erg meegeleefd wordt. Leuk om te vernemen. Het is maar summiere weergave van wat ik in werkelijkheid heb meegemaakt.
Het zal voor mij ook wel afkicken worden om niet elke dag een stukje te mogen maken. Maar dat zal ook wel weer wennen.
Verder valt er niet veel bijzonders te melden. Het was een gewone wandeldag.
De gíte is prima.
Nog 40 km naar Santiago. Nog twee etappes. Maandag is het "le moment suprême" na 114 dagen wandelen: Santiago de Compostela!!!
Vanuit een prachtige tuin in het westen van Spanje: slaap ze.

• 21 Juli 2012 - 23:28

Joke Reactie Nr.17:

Ja Gerrit de vierdaagse is alweer 1 dag voorbij. Het is allemaal weer rustig verlopen met relatief weinig uitvallers dit jaar. Volgend jaar ben jij er zeker weer bij. Ja joh, nog 2 dagen en dan ben je in Santiago. Ik hoorde vanmiddag van iemand als je daar aankomt dan moet je op je knieen de trap van de kerk op kruipen ????? Een familielid van die persoon moest dit ook !!!!!
    Ik geloof het toch echt niet hoor. Ga je dan na 2 of drie dagen nog verder voor de 80 km ? dat zijn dan de laatste km die je nog loopt ? Daarvandaan ga je met de bus terug naar Santiago en verder met de trein om je motor op te halen. Wat zullen wij onze verhalenverteller elke avond missen of om de paar dagen als er geen wifi was. Maar ja, aan alles komt een eind ook aan dit avontuur.Je zult het zelf ook zeker gaan missen. Zo ook je verse baquettes en je wijntje !!! enz. enz.
    Maar het is onvoorstelbaar wat jij allemaal gezien en meegemaakt hebt. Als ik dit zo tegen deze en gene vertel dan willen ze soms niet geloven dat je echt op 1 april bent begonnen en helemaal lopend. Ik vertel dan ook wel eens hoe het je vergaat onderweg. Dan wordt er gevraagd : hoe gaat het dan met slapen, en met eten, en schone kleren, enz. enz. als ik dan vertel hoe het gaat dan staatmen met de oren te klapperen en denken : maar dat kan toch niet !!!
    Enfin, wij weten inmiddels een beetje hoe het wel gaat en dat jij het tot nu toe zonder kleerscheuren hebt gered. Nu na maandag de laatste km-ters of loodjes (net zoals je het noemen wilt) en dan ben je in augustus na drieeneenhalve maand weer thuis.
    Toen je hier op 2 april s,morgens om half negen vertrok vol goede moed, dacht ik : wat is dit een bikkel die aan deze tocht, wandeling, of hoe jr het ook wilt omschrijven, gaat beginnen.In het begin had denk ik er niemand enig idee van * hoe lang deze tocht zou gaan duren*, en kijk aan over een paar weken (ong. tweeenhalve week) staat onze Gerrit weer voor de deur. Ik weet zeker dat niet alleen MIR trots, maar ook heel blij zal zijn, als ze haar mannetje weer in de armen kan nemen en ook de kinderen en kleinkinderen. Ook wij als fam. en alle vrienden en kennissen kunnen een petje voor hem afnemen. Maar goed SJEK, we moeten allemaal nog even geduld hebben voor het zover is. Geniet dubbel van je laatste voetstappen tot Santiago en daarna van de rest. Ik ga nu slapen, welterusten. 22 juli 1.30 uur Groeten Joke (je schoonzus.

• 22 Juli 2012 - 09:17

Joke Nij. 22-07:

Zojuist met Gerrit gesproken. Voor iedereen allereerst de groeten. Stralend weer, blauwe hemel, lekker briesje, temp. 25 a 26 gr. Weer een opgewerkte Gerrit. Het ging gesmeerd , moest nog ongeveer 10 km en was op de een na de laatste dag op de plaats van bestemming.
    Het verhaal van öp je knieen de trap van de kathedraal op kruipen is een verhaal uit de oudheid.
    Vroeger moest dat inderdaad met lappen om je handen en knieen maar nu krijgt men de pelgrimmers niet meer zo gek. Dat vertelde Gerrit.
    Ja mensen en dan morgen de grote dag. Je zou haast de vlag uithangen, maar dat doen we wel als hij in Velp aankomt. Ik denk dat de meesten van jullie wel met de gedachten bij hem zullen zijn morgen. We moeten nu verder afwachten. Een fijne zondag. Gr. Joke Nij. 11.15

• 22 Juli 2012 - 10:14

Gerda En Gerard:

Hallo Gerrit

Wanneer ik dit tik dan ben jij ongetwijfeld al op jouw eindbestemming van de voorlaatste camino-wandeling.Ja Gerrit, het einde komt nou inderdaad in zicht en wij verbazen ons over het feit dat je dit allemaal zo gemakkelijk hebt gedaan. Zonder pijntjes,blaren,blessures enz,enz.
    Ik heb al eens eerder de camino-reis gevolgd van enkele kennissen uit Deventer,maar die hebben het heel zwaar te verduren gehad.Vooral in Baskenland zijn ze soms een paar dagen op een bepaald adres gebleven.Ze waren ook niet meer in staat beide hetzelfde tempo te lopen en zijn toen afzonderlijk verder gegaan. In santiago hebben ze elkaar weergezien.
    Wat ben jij dan bevoorrecht!
    Gerrit , geniet van jouw laatste camino-dag en kom gezond in Santiago aan .
    Groeten.

• 22 Juli 2012 - 11:47

Jacqueline Reuvers:

nou..wat een heerlijk bericht..ben zo enthousiast geworden..en hoop het ook eens te kunnen meemaken..geweldig hoor !!
    Wens je nog veel loopplezier de laatste loodjes...
    Dikke kus..van je oudste nichtje.

• 22 Juli 2012 - 14:24

Corry Donck-Huijbens:

Gerrit,
    met veel plezier hebben wij je droomtocht gevolgd. Wij zullen je verslag gaan missen, maar ook jij zal er waarschijnlijk veel aan terug denken. Toch zal ook jouw leven weer het vertrouwde dagelijkse ritme aannemen. Misschien zal je voortaan dingen in een ander perspectief zien. Waar gaat het werkelijk om en wat is nu echt belangrijk?
    Gerrit, geniet van alle feesten die daar plaats vinden en we wensen je een behouden thuiskomst. Want ook daar wordt zeker op je gewacht.
    Groeten en het ga je goed.
    Corry en Wim Donck