La Grenouillère - Reisverslag uit Bourras-la-Grange, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu La Grenouillère - Reisverslag uit Bourras-la-Grange, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

La Grenouillère

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 Mei 2012 | Frankrijk, Bourras-la-Grange

Zondag 13 mei 2012 / Saint-Germain-des-Bois_ Bourras-la-Grange

Huidige adres voor de You-tubers:
B&B Mme. Soulerin
La Grenouillère (=kikker)
Bourras- la-Grange
De reacties op mijn verhaaltjes doen me elke keer weer goed. Aan het aantal inloggen merk ik, dat er vaak naar gekeken wordt. Het blijft op afstand een raar idee, dat mensen op bijna 1000 km afstand meeleven. Maar de wetenschap dat dit gebeurt, doet je wel goed.
Dan zou het prettig zijn als de verslaggeefster uit... zich bekend maakt.
Naast huis van gisteren stond een watermolen, weliswaar in verval. Vallend water is leuk onder het genot van een glaasje wijn. Het is echter een ramp als het 's nachts hoort. Het schijnt, hoorde ik vanmorgen van Ineke, dat alleen mannen er last van hebben. Vannacht ben ik er namelijk wel drie keer uit geweest, omdat ik naar de wc moest.
Ook hebben we nog een soort petitie ondertekend, want de politiek wil in dit prachtige bosrijke gebied negen(?!) windmolens neerzetten. En als wij als Nederlanders kunnen helpen, dan doen wij dat natuurlijk!
Vanmorgen het gebruikelijke ontbijtritueel. Maar als rechtgeaarde Nederlander wil ik toch nog wel even opmerken, dat ik na zes weken alleen maar confiture (jam) langs mijn huig heb moeten dulden, voor het eerst weer pindakaas en hagelslag heb mogen proeven !!
Daarna onder een strakblauwe lucht vertrokken. Het was tijdens 'mijn vakantiereis', want dat is het, weer een geweldige belevenis om in deze prachtige natuur te mogen zijn. De schitterende uitzichten over de welvende heuvels. Het net alsof Anton Piek de dorpjes met zijn penseel er tussen geschilderd heeft. Als je de enorme zee van koren in de wind ziet bewegen, lijken het net de golven, die op het strand komen aanrollen.
Je moet er geweest zijn om deze beelden in je geheugen te kunnen op zuigen. Ik zou het iedereen gunnen. Als er iemand is, die dit leest, ook maar een sluimerend idee heeft, om het ooit te doen (hè Peter), dan zeg ik: doen!!
Vanmorgen kwamen we, ze waren eerder vertrokken, Ineke en Dieneke weer tegen. We zijn met z'n vieren samen verder gelopen. We slapen in dezelfde B&B. Net zoals morgen. Roger heeft dit geregeld.
Al lopend kom je met je medepelgrims tot allerlei gesprekken. Bv. met Ineke, die ook (nog) voor de klas staat. Ze heeft een half jaar full time gewerkt om deze camino te kunnen lopen. We hebben afgesproken het nu niet meer over het onderwijs te hebben.
Dan een camino-vraag: welke graansoort staat er ook een van de bijgeplaatste foto? Onder de goede inzenders wordt er een fles wijn verloot na terugkomst.
Vanuit dit prachtige onderkomen, waar we met een heerlijk glas rosé werden ontvangen, gegroet vanuit Frankrijk.

  • 13 Mei 2012 - 18:02

    Alfons, Rimke, Kids.:

    Moest het even opzoeken Gerrit, de titel van dit stukje tekst deed belletjes bij mij rinkelen.
    Wij hebben vroeger gekampeerd op een kastelencamping genaamd........"Le Grennoullere". Tis ook in het Loire dal, dus het moet in de buurt zijn vanwaar je nu zit. Ik heb nog even verder gezocht en gegoogled, je zit denk ik op 50 km van waar wij van de zomer gaan kamperen met de kids. Cigny-sur-saone. Vlakbij Chalon-sur-saone....grappig.
    Als je er bij nadenkt heb je er al een enorm stuk opzitten lopend, mijn hemel. Wij hopen het in 7 uur met de auto te doen....;-)
    Maar zoals meerderen al geschreven hebben, het doel is ondergeschikt aan de reis in jouw geval!
    Hopelijk vannacht een rustige doorslaap nacht zonder al teveel plashinder.....

  • 13 Mei 2012 - 18:02

    Alfons, Rimke, Kids.:

    Moest het even opzoeken Gerrit, de titel van dit stukje tekst deed belletjes bij mij rinkelen.
    Wij hebben vroeger gekampeerd op een kastelencamping genaamd........"Le Grennoullere". Tis ook in het Loire dal, dus het moet in de buurt zijn vanwaar je nu zit. Ik heb nog even verder gezocht en gegoogled, je zit denk ik op 50 km van waar wij van de zomer gaan kamperen met de kids. Cigny-sur-saone. Vlakbij Chalon-sur-saone....grappig.
    Als je er bij nadenkt heb je er al een enorm stuk opzitten lopend, mijn hemel. Wij hopen het in 7 uur met de auto te doen....;-)
    Maar zoals meerderen al geschreven hebben, het doel is ondergeschikt aan de reis in jouw geval!
    Hopelijk vannacht een rustige doorslaap nacht zonder al teveel plashinder.....

  • 13 Mei 2012 - 18:42

    Joke Koolman:

    Het graan is rogge. Is nog niet rijp pas in de zomer dan is het geel. Ik weet dit
    vanuit Didam waar wij gewoond hebben. In de grote vacantie gingen wij (zoals
    dat heet 'rogge aren'. Dus meneer Modderkolk dit is de uitslag. !!!
    Uw verslaggeefster waas aan het woord.
    Heb je de overwinning nog een beetje gevierd ? Kan je ook nog even mededelen
    dat Geaafschap gedegradeerd is en Twrente uitgeschakeld is.
    Dit was het voor vandaag. Voor straks welterusten en morgenochtend weer fris
    aan de start Lieve groeten Joke.

  • 13 Mei 2012 - 18:44

    Victor:

    Hpi Gerrit je gaat geweldig je reisverslagen zijn iedere avond een genot om te te lezen , goede wandeling.

  • 13 Mei 2012 - 18:57

    Diederik:

    Hoi Gerrit, je beleeft van alles onderweg, dat is wel duidelijk. Biergraan?/ Waarvoor heb je getekend, meer windmolens, 9 toch te weinig... Veel plezier weer! Gr Died

  • 13 Mei 2012 - 20:16

    Ann Stekelenburg:

    Wat is Frankrijk dan ongelooflijk mooi! Wat heerlijk om je te volgen en dat doe ik met een groot respect. Heel veel loop plezier!

  • 13 Mei 2012 - 20:48

    Batzebah:

    Hoi Gerrit.
    Ik heb met plezier je reiservaringen gelezen; petje af hoor!! Onze comp. lag eruit vandaar dat ik nu pas een reactie plaats.
    Veel wandel/loop/plezier!!!
    Gr. Batzebah

  • 13 Mei 2012 - 20:58

    Dinie Gerritsen:

    Hoi Gerrit.
    Zoals je leest in de reacties genieten we allemaal enorm als er weer een verslag binnenkomt.
    Minder is het dat ik je moet vertellen dat de Graafschap is gedegradeerd. Maar ja, wij superboeren zijn wel wat gewend en komen altijd weer terug. Alhoewel......
    Gerrit, maak er weer een mooie week van !

    Groetjes Dinie.

  • 14 Mei 2012 - 13:12

    Ab Beumer:

    Gerrit jullie lopen door schitterende vergezichten ideaal om te schilderen, wat betreft
    de puzzel om wat voor een graansoort het gaat denk ik dat het GERST is.
    Verder wensen we jullie veel wandelplezier, en hou de moed er in, een hartelijke groet uit
    Rheden van willie en ab.

  • 14 Mei 2012 - 14:49

    Toon Bouwman:

    hoorde vandaag op de club dat ik je verslag kon lezen.
    geweldig hoor en het einddoel is om meerdere redenen erg mooi
    ten eerste de prestatie ten tweede de ervaringen en dan uiteindelijk
    de kathedraal in santiago de compostela met het grote wierookvat
    en een prachtig altaar.

    het lijkt me een hele belevenis geniet ervan ( hopelijk zonder blaren en ander ongemak).

    ik ga e.e.a. rustig doorlezen en wens je goede reis.

    groetjes en tot ziens

    ,

  • 14 Mei 2012 - 16:58

    Joke, Overloon:

    Dag broertje,
    Wat gaat het goed he? Het is echt genieten:de foto's, de verslagen. Wij hebben sinds vandaag examenstress. Het feest is begonnen. De uitslagen hoor je in juni. Dan zitten jullie ergens onderin Frankrijk. Ik zie je hier nog op de stoel zitten met je dikke blaar! Dit is al weer een dikke maand geleden. Geniet van je reis. We denken veel aan je. Vandaag komt Mir? Ben benieuwd. Hou je haaks en liefs van ons allen
    Nard, Luc, Milou en Joke.

  • 14 Mei 2012 - 17:03

    Joost En Corrien:

    Hoi Gerrit,
    Elke dag lezen we jouw reisverslag. Het gebied waar jij nu zit, kennen wij ook, omdat wij hier al een paar keer op vakantie zijn geweest. M.n. Vezelay is voor ons bekend. Mooi die kathedraal zo boven op de heuvel.
    Bijzonder leuk dat je enkele reisgenoten hebt om mee op te trekken, dat maakt het ook heel ontspannend.
    Goede reis en wij blijven je op afstand volgen.

  • 14 Mei 2012 - 19:48

    Ben & Gon:

    Ben riep gelijk dat het gerst was, als rechtgeaarde boerenzoon zou hij dit toch moeten weten. Mij kun je alles wijs maken. Dus samen kiezen wij voor Gerst. Voor ons zit het Frankrijk avontuur er bijna op, we gaan morgen weer richting Nederland. Hopen daar donderdag weer heelhuids aan te komen. Vandaag een fijne dag toegewenst met Mir, Hans en Ben.
    Ben&Gon

  • 14 Mei 2012 - 20:07

    Theo:

    Hee Sjek,

    Niet te geloven dat jij wakker wordt van dat vallende water. Dan moet dat wel een beste waterval zijn geweest. Het is leuk om te lezen dat je zo geniet van de omgeving. Volgend jaar nog een keer terug,gezellig met Mirjam, kun je haar alle mooie plekjes laten zien ! Dan natuurlijk met de auto of misschien op de fiets.
    Trouwens de sleutel van het hek van de parkeerplaats is terecht; Martin had hem diep in de zak !
    Wat dat gras betreft; dat is cereale. Heel bekend !
    Zet die rosé maar vast koud.

    Groeten uut Westerveurt !

    Jacq en Theo en de rest.

  • 14 Mei 2012 - 20:38

    Leonie Veer:

    Wat een mooie plaatjes weer! Ik blijf je volgen op een afstand. Zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bourras-la-Grange

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 300991

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: