Bij Gilberthe Akkermans - Reisverslag uit Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Bij Gilberthe Akkermans - Reisverslag uit Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Bij Gilberthe Akkermans

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 Mei 2012 | Frankrijk, Saint-Germain-des-Bois

Zaterdag 12 mei 2012 / Vezelay _ Saint-Germain-des-Bois

Vannacht een paar keer wakker geworden door een paar pittige buien, die op het dakraam kletterden. Bij het opstaan was het gelukkig droog en dat is de hele dag zo gebleven. In het begin bewolkt en later lekker de zon. Gelukkig was niet zo warm als gisteren, want er stond een lekker windje.
Als dank heb ik bij het vertrek uit het gastenverblijf twintig euro in een envelop gedaan en een stukje in een schrift geschreven als blijvende herinnering.
We hebben door een prachtig gebied gelopen. Enorme akkerbouwvelden en bossen. In één van die gedeelten liepen we over een Romeinse heerweg. Hoe die mannen dat vroeger met hun loodzware wagens en uitrustingen voor elkaar hebben gekregen is mij een raadsel. Twaalf kilo is al een hele hijs. Halverwege was een grote open plek, waar vroeger een Romeinse generaal zijn landhuis heeft gehad. Met personeel erbij lijkt mij dat daar wel aangenaam verpozen.
We kwamen onderweg ook nog een slang tegen langs de kant van de weg. We dachten eerst dat ie nog leefde, maar hij was dood. Met mijn pelgrimsstok hebben we dat geconstateerd.
Onderweg in een van de dorpen kwamen we twee vrouwen tegen, die we ook al in Vezelay ontmoet hadden. Ze zitten vannacht in hetzelfde onderkomen als wij. Bij een Nederlandse mevrouw Akkermans die hier al dertien jaar woont. Ze runt de toko in haar eentje. Haar man vond drie jaar geleden het eten bij een andere mevrouw lekkerder. Ze heeft zich er doorheen geslagen en bestiert (raar woord voor een vrouw) nu in haar eentje deze pelgrimsgîte. Het is een paradijselijk mooie omgeving.
Na vijfentwintig kilometer kwamen om een uur of half vijf aan. Met Ineke en Dineke buiten koffie en thee gedronken. Daarna gedoucht. Vanavond eten we lekkere pasta. Eindelijk weer eens een keer. Het eten was voortreffelijk.
Morgen weer 2 1/2 cm lopen. Op de kaart dan natuurlijk.
Welterusten.

  • 12 Mei 2012 - 19:14

    Fons, Rimke & Kids:

    Prachtig, die kathedraal! Ik herken hem nog! Als je er een mooie vlinder in de buurt zag, t was mijn (recent overleden) tante waarmee ik zo'n 18 jaar geleden ook in Vezelay ben geweest.....;-)
    Waar een stok al niet goed voor is trouwens.......

  • 12 Mei 2012 - 19:20

    Carlijn:

    Ha paps,
    Dagelijks kijk ik uit naar je verslagen. Geweldig wat je allemaal mee maakt! Ineke en Dieneke, hoe verzin je het...Lijkt ook wel een mop, net als Roger met de ezel. Vol bewondering en trots lees ik je verslagen, maar ik mis je wel hoor... Al gaat de tijd ook wel weer snel. Geniet van iedere meter, zelfs met 12 kilo op je rug... Welterusten. Dikke kus van ons uit Rheden

  • 12 Mei 2012 - 22:41

    Tante J. Uit N.:

    Hallo Pa Pinkelman (om met mijn dochter te spreken)
    Zo langzamerhand kom je in de richting waar je wezen moet. Wat leuk dat je damesgezelschap hebt/had. Ik denk dat je dan weer eens andere gesprekken hebt. Wat een mooi onderkomen had
    je deze keer echt chic hoor en een eigen bureau het kan niet op.
    Ben je Jan niet meer tegengekomen ? Ik bewonder je telkens weer hoe jij met opgewekte moed weer aan een nieuwe dag begint. Weer of geen weer je gaat ervoor. Maar dat is ook je streven. Maandag krijg je weer een keer visite van Mir, Ben en de buurman dat is ook een leuke afleiding. Ik heb je geknipte hoofd op een afstand gezien. Kan er nog niet veel van maken. Ik wens je morgen weer een hele goeie dag en ga maar weer "'de paden op de lanen in"'. Morgen na kwart over vier zal ik je de stand van het grote treffen even doorgeven. OK P.P. welterusten en tot morgen. Gr. T.J. uit N. 0.40 uur.

  • 13 Mei 2012 - 10:03

    Ab Booij:

    Hoi Gerrit,
    Prachtig plekje, Vézelay. Op internet nog even wat filmpjes bekeken over het pelgrimsoord.
    Hier moet je natuurlijk geweest zijn!
    Ik volg je op mijn Franse Michelin..... elk plekje staat daarop. Voorlopig kan ik je nog volgen,want je bent er momenteel middenop.
    Goede reis verder en geniet van elk moment.
    Groet,
    Ab

  • 13 Mei 2012 - 14:43

    Verslaggeefster Uit :

    Hallo hallo, hier het Vitas-verslag (nou ja, verslag}.
    Tot aan de rust was het nog nul - nul en in de 51 e
    minuut maakte Hofs 1 - 0.
    Ergens in de 80e minuut maakte Bony 2 - 0. Bij NEC
    2 rode kaarten en bij Vitas 2 gele kaarten
    Ik weet niet hoe de wedstrijd verder is verlopen
    dat zien we straks om 7 uur. Wij hebben geen UPC
    live. Het zal wel feest zijn in Arnhem.
    Hier moet je het voorlopig mee doen. Gr. van je correspondente. doei.


  • 13 Mei 2012 - 18:45

    Je Schoonzus Joke K.:

    Ik had je toch geschreven dat ik de uitslag
    zou doorgeven. ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Germain-des-Bois

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 1459
Totaal aantal bezoekers 301356

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: