In het Limburgse land. - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu In het Limburgse land. - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

In het Limburgse land.

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

07 April 2012 | Nederland, Kessel

Overloon - donderdag 5 april 2012

Mijn zus Joke heeft vandaag om twaalf uur de schoenen opgehaald. Het is dan te laat om nog te starten. Morgen om 8.30 uur gaan we weer verder. De schoen voelde goed aan.

Vrijdag 6 april / Overloon - Sevenum.

Vanmorgen om 8.30 uur vol goede moed weer op pad gegaan. De pijn aan de teen was na een paar uur lopen nog niet helemaal over. De afstanden die ik nu loop, zijn korter. Ik neem meer rustpauzes. Dan is het beter vol te houden. De afstand van vandaag was 27 km. Is te doen, maar een korter traject is beter te behappen.
Om 14.30 uur sprak ik in het centrum van het dorp bij de plaatselijke apotheek een wat oudere man aan om naar B&B onderkomen te vragen.
Na diep nadenken kreeg ik een adres van een weduwe, die volgens hem wel plek had. Gelukkig klopte dit. Je bent blij, dat je je onderdanen even te ruste kunt leggen. Ik kreeg gelijk koffie; heerlijk gedoucht; op een geleende fiets naar de Aldi geweest; een heerlijke warme maaltijd gehad ; nog even tv gekeken en nu lekker slapen.
Morgen gaat het richting de Maas via Venlo (daar is op dit moment de Floriade).

Zaterdag 7 april 2012 / Sevenum - Kessel.

Na een geweldig ontbijt vanmorgen ben ik om 9 uur verder zuidwaarts getrokken. Van de lieve mevrouw nog een gids gekregen waarin de B&B adressen staan. Tijdens een regenbui in Maasbree schuilend onder de dakgoot, werd ik uitgenodigd om binnen verder te schuilen onder het genot van een heerlijk kop koffie.
Aan een man in Baarlo, die wortels voor zijn pony aan het uitladen was, vroeg waar ik in een café koffie (sorry twee dezelfde woorden achter elkaar) kon kopen. Hij zei, dat dit ook wel bij hem kon. Uiteindelijk kreeg ik een complete maaltijd voorgeschoteld !!!
Mirjam en Hans hebben nieuwe schoenen (maat 43) gebracht.
Uiteindelijk na 18 km heb ik onderdak gevonden in Kessel.
Na een lekkere douche en dito maaltijd nog een tijdje gekletst met het B&B echtpaar. Zij waren in 2010 op de fiets naar Compostela gefietst. Leuke verhalen!
Morgen richting Roermond.

• 07 April 2012 - 19:28

Ab Beumer:

Veel succes en mooi wandelweer op je wandeltocht naar Spanje, we blijven je volgen, hartelijke groet, Willie en Ab

• 07 April 2012 - 19:45

Peter Dik:

Hallo Gerrit,

Ik volg je!
    Wat moet dat heerlijk zijn om zo'n avontuur aan te gaan en om zoveel gelegenheden voor ontmoetingen te creeren!
    En je weet het hè, de weg is belangrijker dan het doel.
    Se hace comino al andar
    Al lopende maak je de weg!
    En dat is een les voor het leven!
    Veel plezier en succes met je sello (stempelboekje) je calabaza (kalebas) je capa (cape), concha (schelp) en bastón (wandelstok).

Ooit ga ik het ook doen!

Peter Dik

• 07 April 2012 - 20:36

Jennifer En Hilbrand:

Wij volgen je ook! Succes!! We kijken alweer uit naar het volgende verhaal!

• 07 April 2012 - 22:14

Joke Nijm. :

Hoi Gerrit, allereerst Vrolijk Pasen, eet niet teveel eieren. Je bent nu weer goed op weg heb ik gelezen. Er zijn toch nog wel heel wat aardige mensen onderweg, begrijp ik. Het is wel koud zeker ? Maar ja, dat voel je niet als je lekker doorloopt. Alle goeds toegewenst voor vandaag 8 apr. 0.13 uur. Ik ga slapen. Tot de volgende keer.

• 08 April 2012 - 07:01

Diederik:

Hoi Gerrit, leuk om te lezen wat je mee maakt! Gastvrij allemaal, succes met je voetjes. Ben nog in Lille deze week, net een b rug te ver denk ik. Gr Died

• 08 April 2012 - 08:56

Jacqueline En Theo:

Hai broer, fijn dat je weer op pad kon gaan, we hopen dat je nu geen last meer krijgt van je teen. We zijn heel trots op je. Het is leuk om je verhaaltjes te lezen. Succes!!!
    Pas goed op jezelf!

• 08 April 2012 - 10:34

Joke, Overloon:

Ha Sjek, Carlijn heeft de oortjes dus die krijg je binnenkort.
    Leuk om je verslag te lezen. Ga zo door.... en heel veel succes met je voetje/tenen... en fijne Pasen.
    liefs uit Overloon

• 08 April 2012 - 10:59

Gerard En Gerda :

Hallo Gerrit,

Fijn dat je weer goed onderweg bent.En je ziet dat er heel veel leuke reacties onderweg zijn.Pas een beetje op met jouw ,,voetjes" en ook denk ook aan de
    ,,centjes". ......GEINTJE!!
    Sterkte
    Jouw schoonzus en zwager.

• 08 April 2012 - 13:31

Mirjam:

Hai Sjek,
    Zoals het er nu op lijkt is de soap met de schoenen voorbij.
    Gisteren met Hans naar Beversport geweest en nieuwe schoenen gehaald.
    Je zou toch verwachten van een speciaalzaak dat ze de juiste informatie geven, maar niets van dit alles.
    Schoenen naar Gerrit gebracht en nu gelukkig geen last meer.
    benb in Hapst€ €75, niet normaal toch?
    Rust lekker uit in Roermond, ik zie je morgen.xx Mir

• 08 April 2012 - 14:04

Kees En Jeanne Been:

Geweldig leuke verhalen Gerrit, we blijven jou volgen. succes Kees en Jeanne

• 08 April 2012 - 19:28

Jan Gruben:

Gerrit, fantastische onderneming. Heel veel succes en we blijven je zeker volgen

• 11 April 2012 - 09:21

Anissa Uit Groep 7:

haai ben u al in limburg zo ver

gr anissa

• 11 April 2012 - 09:21

Joop En Agnes :

Hai die Gerrit, respect voor wat je aan het doen bent.Geweldig om te lezen hoe de reacties van de mensen zijn die je onderweg tegenkomt.
    Heel veel sucses geniet ervan en rust op tijd.
    Gr Joop en Agnes Vreugdewater

• 12 April 2012 - 19:17

Maurice:

Gerrit je bent je camera vergeten !!