Eerste Paasdag - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Eerste Paasdag - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Eerste Paasdag

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 April 2012 | Nederland, Roermond

Zondag 8 april 2012 / Kessel - Roermond.

Na een geweldig paasontbijt (zie foto) in Kessel om 8.30 uur op pad gegaan. Met de veerpont de Maas over. (kosten: 20 eurocent). Dat zijn toch vooroorlogse prijzen. Dit vond de pontbaas ook.
Het was Paasmorgen. Dat was duidelijk te merken: er was geen kip (of ei) te zien!!!
De mensen, die ik wel tegenkwam, bromden een soort "gdrmrgen" of iets wat op goedemorgen moest lijken.
Het weer was prima: zon en één graad boven nul. 's Morgens op de radio had ik gehoord, dat het in het noorden regende.
Na 17 km was ik om één uur in Roermond. Op deze feestdag vond het wel voldoende. Gisteravond en tijdens de grote rust vandaag had ik alle B&B adressen gebeld. Op mijn vraag om een slaapplaats waren alle antwoorden negatief. De meeste mensen waren met Pasen niet thuis. Vandaar dat ik nu overnacht bij van der Valk in Roermond.
Morgen gaat het richting Echt.

  • 08 April 2012 - 16:32

    Diane Eilers:

    Wij zitten nu bij mijn moeder en ze verteld net dat ze het zo knap vindt en mee zie ik dit verslag in en mailbox.
    Namens mijn moeder, yvonne gieben, nog een prettige reis!

    Gr Diane

  • 08 April 2012 - 17:20

    Kees En Jeanne Been:

    Lux, het was toch een pelgrims tocht ??? Jezelf niet te veel verwennen hoor Gerrit.hahha
    Het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat. Geniet van de Paasdagen, heel veel succes.
    Kees en Jeanne

  • 08 April 2012 - 17:39

    Peregrinofrans:

    Beste Pelgrim Gerrit,

    Het is jammer dat je in zo'n omgeving hebt moeten overnachten! Er zijn namelijk twee mogelijkheden daar:
    De refugio in Roermond is in een ruimte onder de sacristie van de kathedraal. Hierin zijn zes bedden, een douche en een toilet ondergebracht. Uitsluitend houders van een pelgrimspas kunnen van de refugio gebruik maken.
    Daarnaast is in Montfort, onder Roermond, een pelgrimshuis.
    Gerrit, alsnog mooie Paasdagen toegwenst en GENIET van elke stap...


  • 09 April 2012 - 10:13

    Batzebah:

    Hoi Gerrit,
    Ik vind het ontzettend knap van je en vanuit Arnhem wensen we jou hele fijne wandeldagen!!!!
    Groetjes Batzebah

  • 09 April 2012 - 10:39

    Jan Drenth:

    Hallo maatje nog een fijne 2de paasdag ik zie dat je weer verder ben gegaan dat je bij van de valk zit vindt ik toch weer een tegenvaller maar wel prachtig in een slaapzak in de hal geintje gerrit nog veel plezier onderweg en ik blijf je volgen gr jan

  • 09 April 2012 - 15:04

    Tonnie Zwart :

    ik ben bij yvonne vreem pasen vieren en heb alles gezien wat je gedaan hebt. veel succes met de voeten en ik blijf je volgen zo nu en dan via yvonne.
    wij beiden wensen je een hele goede reis met veel lieve medemensen om je heen. groetjes tonnie en yvonne

  • 09 April 2012 - 15:25

    Ernst:

    oke hoe gaat het nu waar zit je nou,gerit ga zo door goed van je.

  • 09 April 2012 - 19:51

    Floris:

    Ach ja. die 20 ct compenseert vd Valk....... veur 'n bietje dan.

  • 10 April 2012 - 14:33

    Joke Surquin:

    Hoi Gerrit, leuk die verslagjes.Ik blijf je volgen.Heel veel succes met je wandeltocht. Groeten van ons allen.
    Joke Surquin

  • 11 April 2012 - 20:21

    Marjo Koehorst:

    Hoi Gerrit,
    Ik heb van de week mijn jubileum gevierd en als kado had ik geld gevraagd om jou te sponseren. Uiteraard spreekt het doel ons ook erg aan zoals je zult begrijpen. Ik heb dus geld overgemaakt naar de Hartstichting.
    Nog veel loopplezier en houd je goed!
    Groeten van ons 2-en.

  • 12 April 2012 - 05:57

    Carlijn:

    Goed bezig pap! Kijken al weer uit naar je volgende verslag! Maar dan moet je natuurlijk wel Wifi hebben. Op naar Luik... Succes en fijne, droge dag!
    Kus uit Rheden

  • 12 April 2012 - 07:36

    Mirjam:

    Goedemorgen, al weer aan de wandel.
    Op naar Belgie, de vlaamse frieten en goed onderdak. Ik hoop dat met je voet nu alles goed gaat.
    xx Mir

  • 12 April 2012 - 13:22

    Jacques En Jenny :

    Hoi Gerrit, Dit is toch wel wat anders dan de Nijmeegs Vierdaagse,we blijven je volgen,geniet van het wandelen en de mooie omgeving.
    Groetjes Jacques en Jenny Chaigneau.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roermond

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 301516

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: