Camping / Romeinen - Reisverslag uit Pozuelo de Calatrava, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Camping / Romeinen - Reisverslag uit Pozuelo de Calatrava, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Camping / Romeinen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Mei 2018 | Spanje, Pozuelo de Calatrava

7 en 8 mei.

Camping Mérida
Avda. Reina Sofía s/
06800 Mérida.

Camping

Op maandag de 7e was het een korte tocht: 14 km. Eerste stuk: asfalt. Tweede gedeelte: zand.
Bij Trujillanos moesten we via een pad bij de camping uitkomen. Pad was weg. Het was nu een gemaaid korenveld. Er dwars doorheen. Aan de andere bleek de camping verdwenen! Bij navraag door Fred bleek de site een kilometer terug te liggen. Kleine vergissing!
De receptie was dicht. Dus de tent maar opgezet. Daarna met de taxi (bussen rijden hier niet) naar de Decathlon voor een busje gas. Terug te voet via wederom een oude Romeinse brug en een pleintje, waar we wat gedronken hebben en de Lidl, terug naar onze tent.
Betalen voor ons verblijf was nog steeds niet mogelijk.
Goed geslapen.

Adres: idem

Romeinen.

Vandaag een beetje later opgestaan. Spullen gewassen. En te voet naar de stad. Hebben het Romeins museum bezocht. In 1888 zijn ze voor het eerst met de opgravingen begonnen. Twee amphitheaters (64,5 m lang en 41,2 m breed) blootgelegd. Het is een open gebouw, dat gebruikt werd voor gladiatorgevechten, jachtpartijen en gevechten met wilde dieren.
Volgens Seneca riepen de toeschouwers: Iugula! Verbera! Missus! , oftewel dood hem! Versla hem! Wees hem genadig!
De soldaten, die hier gelegerd werden, waren krijgers, die elders in Europa goed hun best hadden gedaan. Ze mochten hier op adem komen en genieten van de voorstellingen en gevechten,die in de theaters opgevoerd werden.
Heb een aantal foto's genomen. Indrukwekkend om te zien hoe men vroeger zulke gebouwen neer kon zetten.
Na de inkopen voor morgen zijn we terug gegaan naar ons basiskamp.
Op deze site staan een aantal gemetselde kastjes waar je de telefoons etc. kunt opladen. Op zo'n huisje hebben we gisteren onze maaltijd klaargemaakt. Wat schetst onze en hierna ook uw verbazing: als we om dit nederzettinkje heen waren gelopen (totale afstand 1.63 m) hadden we gezien, dat er ook hier een mogelijkheid was geschapen om electriciteit in te nemen!!! Gelieve deze mare niet verder te verspreiden.
Morgen een etappe van 18 km naar Alucín.
Vanavond er bijtijds in. We willen opnieuw, gezien de temperaturen, weer vroeg starten.
Welterusten van Fred en Gerrit.

• 08 Mei 2018 - 22:24

Carlijn:

Lekker slapen! Benieuwd wat morgen weer zal brengen. Veel plezier. Pap, kan ik je volgende week donderdag vast reserveren, vierdaagse

• 09 Mei 2018 - 10:55

Jacqueline :

Even in de pauze onder het genot van een bammetje de stukjes lezen. Heerlijk. Af en toe schiet ik in de lach en kijkt mijn collega wat bevreemd op. Hij vindt me al oud en ik zie hem denken, zal wel bij de leeftijd horen...
    Maar ik geniet van de verhalen. Ik heb ook diep respect voor jullie. Nog veel (wandel)plezier, liefs van je zus Jacqueline en natuurlijk zwager Theo.

• 09 Mei 2018 - 17:01

Kees En Jeanne Been:

Hallo wandelaars.

De afgelopen berichten even allemaal achter elkaar gelezen. We waren in Berlijn en nu na vanmiddag Dresden bezocht te hebben zitten we op onze hotelkamer in Praag en hebben nog even tijd tot ons Diner. 19:00 aan tafel.
    Alsof je een boek leest ( had ik al eerder gezegd,)
    En toch weer die stok hè Gerrit. Hihihi (icoontjes werken niet.)
    Maar wederom heerlijk om te lezen.
    Nog heel veel wandelplezier samen, op naar het volgend leesmoment.
    Lieve groet van Jeanne en Kees Been.