Dag 29: buskaartje. - Reisverslag uit Torreblanca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Dag 29: buskaartje. - Reisverslag uit Torreblanca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Dag 29: buskaartje.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

28 Mei 2014 | Spanje, Torreblanca

Dinsdag 27 mei 2014

Adres:
Israël Alarcón Pitarch
Calle Apero 17
Mijas
España

Dag 29: buskaartje.

Hedenochtend om 5.30 uur reveille. Fred maakte koffie en brood klaar. Slaapzak oprollen en inpakken samen met rest van de spullen heb mijn backpack weer ingepakt. Na het ontbijt heb ik afscheid genomen van Fred. Een spoedig weerzien in Velp zal zeker volgen.
Het was nog donker, toen ik naar beneden liep. De zon deed verwoede pogingen om achter de bergenkim tevoorschijn te komen. Dat lukt gedeeltelijk om half zeven en dan is er licht genoeg om te kunnen zien waar je loopt.
De bus kwam punctueel om kwart voor zeven. Kaartje gekocht en karren maar.
Ruim drie uur door de bergen. Vele dorpen worden onderweg aangedaan. Door het vele bochtenwerk voelde ik me toch een beetje unheimisch.
Om half tien uur in Granada. Kaartje gekocht. Om 10:15 uur zou de bus vertrekken. Tijd genoeg dus om wat boodschappen te doen. Ik bedacht, dat de volgende bus naar Málaga ook prima was.
Dus wat rondgelopen. Om elf uur wilde ik de bus instappen. Maar de strenge Spaanse buschauffeur wees mij op de vertrektijd: 10:15 uur!!! Ik mocht dus niet mee??!! Ik had nog vijf minuten. Moest weer in een lange rij voor het loket staan. Naar mijn bus kon fluiten.
Toen ik de Spaanse juffrouw in Engels uitlegde, dat ik de tijd op het kaartje wilde veranderen, begreep ze mij niet. Gelukkig stond er een Spaanse meisje naast me, die mijn verzoek in het Spaans vertaalde. Of ik nog wel even €5,71 extra wilde betalen. Liever niet, maar ik had weinig keus. Ken geen enkel Spaans scheldwoord. Was waarschijnlijk ook niet handig geweest!
Mijn bus vertrok om 12 uur. Ik had Israël geapt, dat ik om twee uur bij het busstation in Málaga zou zijn.
Hij belde mij daar op, dat ik naar buiten moest lopen. Toen hij mij zag, reed hij zijn auto dwars op de weg voor het station. Instappen en wegwezen.
De begroeting was erg hartelijk. Hij woont in prachtig huis in Mijas (spreek uit Migas), een soort Rozendaal, bij Málaga.
Zijn vrouw Maria, verwelkomde me met een welgemeende welkomszoen. De lunch stond al klaar. Kon zo aanschuiven.
Het huis was eigenlijk een ruïne,toen ze het kochten en in het bezit geweest van een olijvenbaron. Ik slaap in een bijgebouw. De muren zijn een meter dik. Ziet allemaal prachtig uit.
Om half zes heeft Israël mij Mijas laten zien. Wederom een geweldig oord direct aan Mediterranean. Mooie vergezichten op bergen en zee. Het oude gedeelte van het gebied bekeken. Tenslotte, zoals in Spanje gewoon is: een tubas bier gedronken met de traditionele tapas. Dit zijn in mijn beleving complete maaltijden. Thuis gekomen stond er weer een rijstmaaltijd klaar! Maar zoals (bijna) een ieder weet: ik heb een gen......
De kinderen van de familie ontmoet. Vijf en zeven jaar. Twee meiden: Maria en Helena. Tweetalig (Spaans en Engels) opgevoed. Bezoeken een privat English school. Lieve schatten, die beide talen vloeiend spreken! Ze probeerden mij via het Engels wat Spaanse woordjes te leren. Lastig!
Dit mijn afsluitende verhaaltje. Morgen ga ik nog een kijkje nemen aan de Middellandse Zee. En donderdag om 17.00 uur vlieg ik vanaf Málaga AirPort terug naar Nederland.
Even nog een p.s.:
De naam Israël, die in de laatste stukjes vermeld wordt, heb ik in april 2013 ontmoet, toen ik met mijn kinderen het laatste stuk van de Camino gelopen heb. We hebben eigenlijk samen opgelopen. Het klikte direct. We volgen elkaar ook via Facebook. Bij het afscheid in Santiago, zei hij:"Als je ooit in Málaga komt...." De rest is geschiedenis.
Lekker slapen vanuit Mijas.
Groeten Gerrit.

  • 28 Mei 2014 - 21:50

    Hilde:

    Geniet van de laatste Spaanse uurtjes! Goede reis morgen! X

  • 29 Mei 2014 - 08:38

    Jennifer Hartlief:

    Geweldig avontuur geweest!! Hopelijk ga ik het volgend jaar ook een stukje mee beleven!!

  • 29 Mei 2014 - 08:42

    Joke, Overloon:

    Ha sjek, wat een avontuur weer. Geweldig. Geniet nog van de laatste uurtjes en goede vlucht naar huis.
    Joke xx

  • 29 Mei 2014 - 09:18

    Kees En Jeanne Been:

    Hallo Gerrit, wat een prachtige en bijzondere reis heb je weer gemaakt. Leuk, dat je op jouw manier van schrijven ons wederom hebt laten meegenieten. Het voelde echt of wij samen met je mee liepen. We hopen voor jou dat er nog vele bijzondere en mooie wandelingen mogen volgen. Maar als het goed is komt de vierdaagse al eerst volgende . Ik kijk er naar uit om deze samen met jou weer te lopen. Goede vlucht naar huis en hopen je snel weer te zien. Groetjes van Kees en Jeanne Been.

  • 29 Mei 2014 - 10:34

    Theo:

    Hee Sjek!

    Wat is het toch heerlijk dat je dit allemaal kunt doen.
    Je hebt weer van alles meegemaakt. Veel gezien en lekker kunnen ontspannen.

    Geniet nog van de laatste dag in Malaga en goede reis terug!

    We spreken je nog wel.

    Jacq en Theo.

  • 29 Mei 2014 - 10:58

    Ria Pouwels:

    Dag Gerrit.

    Wat heb jij genoten en veel gezien en altijd zulke bizondere dingen en lieve mensen zoals Fred, Isrël en zijn familie. Goede vlucht terug naar huis en tot ziens in Velp.

    Hartelijke groeten Ria.

  • 29 Mei 2014 - 14:50

    29 Mei 2014 / 14.37 Joke Uut Nimwegen:

    Hallo Gerrit , Je zult ongetwijfeld al op het vliegveld zijn. Heb je deze laatste dagen een beetje verwaarloosd maar wel je verhalen gelezen en gezien dat je weer heel wat hebt meegemaakt enz. Nu ga je weer naar je lieve fam. Ik denk dat je je weer op een warme ontvangst kunt voorbereiden. Zeker de kleinkinderen die als eersten aan OPA zijn broek blijven hangen (haha). De komende dagen bof je wat het weer betreft , want de laatste dagen was het bar en boos, zoveel regen hebben we hier gehad. Ik denk dat je nog wel eens naar een beetje Spaanse zon zult verlangen. OK Gerrit, het duurt nog een paar uurtjes voor je in Velp bent maar je zult je wel vermaken. Hoor of zie je wel weer binnenkort.


    Wens je een Bon Viage en een goeie thuiskomst. Groeten Joke en Pedro.

  • 31 Mei 2014 - 14:06

    Pieter En Trudy Bollen:

    Hallo Gerrit,
    Met veel plezier je lotgevallen gelezen. Jullie hebben wel wat meegemaakt. Inmiddels zijn wij Freiburg binnengewandeld. Tot nu toe opnieuw een geweldige ervaring. We hebben elkaar straks weer heel wat te vertellen.
    Tot later Pieter en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torreblanca

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 2876
Totaal aantal bezoekers 301111

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: