Verplaatsing Velp- Madrid - Reisverslag uit Villaverde, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Verplaatsing Velp- Madrid - Reisverslag uit Villaverde, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Verplaatsing Velp- Madrid

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

29 April 2014 | Spanje, Villaverde

Dinsdag 29 april 2014.

Adres:
Camping Alpha Madrid
Calle Calidad 1
28906 Getafe Madrid

Verplaatsing Velp - Madrid.

Gezeten op een lommerrijk terras, neerkijkend op een heerlijke blonde rakker, beleef ik een soort "déja vue". Heerlijk!!
Nadat vanmorgen om 4 uur de wekker afliep, heb ik al heel wat kilometers afgelegd. Weliswaar niet lopend, maar het is toch vermoeiend.... Ik wandel liever.
Tim had Fred opgehaald en om 4.45 uur reden we naar Eindhoven Airport. Om zes uur konden we direct inchecken. (Tim nog bedankt voor het wegbrengen!)
Bij de persoonlijke controle ( alles in een bak leggen en door de scan) kwam ik er als ervaren globetrotter achter, dat ik een redelijk duur zakmes niet in mijn rugzak had gestopt. Als gevolg van enkele gewelddadige acties van mijn Moslimbroeders, moest ik mijn gereedschap inleveren. Nog dank daarvoor.
We vertrokken op tijd. Tijdens de vlucht kwam de piloot even voor in het vliegtuig kijken. Ik heb dan de neiging om te zeggen: " Man, moet je het stuur niet vasthouden?"
We landden na een paar taxirondjes boven Madrid veilig om half elf.
Het openbaar vervoer is in Spanje perfect geregeld. Met de trein kwamen we om één uur op de camping aan. De tent was zo opgezet.
Bij het betalen van de overnachting, bracht de Spaanse lieverd van de receptie ook een 'coche' (=auto???) in rekening. Het Spaans van Fred is vele malen beter ontwikkeld dan het mijne, dus na zijn reclamatie kregen we nog €7,10 terug.
Nu hoor ik sommigen van jullie denken: "Jullie gingen toch wandelen?" Dat klopt. Echter, vanaf het vliegveld is het een kilometer of dertig lopen. Dan loop je door de stad. Aangezien Fred en ik niet zo'n innige verhouding hebben met steden en we nog wat boodschappen moesten doen voor morgen, was de oplossing: de trein.
Na de siësta zijn we met de bus naar het centrum (de camping ligt middenin een industrieterrein?!) geweest op jacht naar een vulling voor de kookbrander. Niet te krijgen. Morgen opnieuw bij de volgende stop proberen. Dus: lekker stokbrood gegeten. Moet kunnen.
Vanavond gaan we in de kantine naar Bayern-Real Madrid kijken. Jawel, in Madrid tussen de Madrilenen!! Ben benieuwd.
Morgen is onze eerste etappe.
Welterusten vanuit de Spaanse hoofdstad.
Fred en Gerrit.





  • 29 April 2014 - 20:11

    Rimke:

    Geniet!!
    Sleutel gevonden dus de gordijnen gaan weer open en dicht!!

  • 29 April 2014 - 20:17

    Theo:


    Sjek, niet te hard juichen als Robben scoort, want dan zal je niet verder komen dan Madrid !

    Succes verder met lopen.

    Jacq en Theo.

  • 30 April 2014 - 13:51

    Ben En Gon:

    Volgens mij ben je al weer helemaal op je plek.
    Geniet ervan en succes samen

    Ben en Gon

  • 30 April 2014 - 16:44

    Charles:

    Hoi Gerrit,

    Jammer voor het zakmes, maar ik kan de douane wel begrijpen. Je hebt je gezicht waarschijnlijk niet op je zondags getrokken.
    Ik zal vragen aan onze buren van TVP of ze een bijdrage willen leveren voor een nieuwe.
    Ik heb je vandaag al gemist. Inhaalwedstrijd tegen Doornenburg verloren met 2-6.

    Veel plezier op jullie tocht. Groet Charles en Friedel

  • 30 April 2014 - 22:02

    Roger Lootens:

    Hallo Gerrit,
    Fijn om weer iemand te kunnen volgen op een wandeling naar Santiago.
    Ook eens in tentje slapen is nieuw. Succes met deze onderneming. Roger. Annette uit Overijse Belgie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villaverde

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 301337

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: