De derde etappe. - Reisverslag uit Arca, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De derde etappe. - Reisverslag uit Arca, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De derde etappe.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 April 2013 | Frankrijk, Arca

Woensdag 24 april 2013 / Palas de Rei/Arzúa _ Ribadiso/Arzúa

Adres:
Albergue Los Caminantes I
Ribasiso 16
15810 - Ribasido/Arzúa (La Coruña)

Om 7.15 uur opgestaan. Na de normale plichtplegingen en de verzorging van Tim z'n blaren zijn we vertrokken. In de auberge konden we wel eten, maar we doen ons ontbijt 'en route'. De hemel was strak blauw en het was super wandelweer. In de eerste bar lekker gegeten en wat gedronken. Dat was trouwens dezelfde die ik vorig jaar bezocht had.
De ontmoetingen tijdens de Camino zijn geweldig. Je zit in een soort stream: een grote familie die onderweg is. Ik wandel in een "dit heb ik al eens een keertje meegemaakt gevoel".
Het terrein was zeer geaccidenteerd vandaag. Tijdens het lopen blijkt toch dat vrouwen de omgeving toch anders in zich opnemen dan mannen: meer détails. Beelden, woonomgeving, natuur, vele afbeeldingen die met de Camino te maken hebben, etc. In ons geval is dat Carlijn, die een scherp oog heeft voor specifieke kleinigheden.
Om half twaalf waren we bij de brug, die in de 'Camino-guide' afgebeeld staat. Uiteraard is dit voor het nageslacht vastgelegd. Bij de kilometerpaal "48" hebben we een foto gemaakt (vorig jaar vergeten; is mijn geboortejaar).
Bij "de 50" weer een kiekje. Om de drie uur is er het medicatie-moment: Tim neemt z'n paracetamol in. Ook daar zijn beelden van.
We zitten nu in dezelfde auberge,die ik vorig jaar aandeed.
Elke keer onderweg als ik de vraag krijg: "Hoe ver is het nog?", zeg ik dat we er zo zijn, nog een kilometer of twee/drie. Dat zijn dan vaak een aantal kilometers meer, dus het geloof dat ze in mij hebben qua afstand/tijd, begint bedenkelijke, negatieve vormen aan te nemen. Ineke, dat herken je zeker wel: "Nog een kilometer of twee!!" Dit was ook vorig jaar mijn standaard antwoord.
Tijdens de walk-after borrel kwamen we in gesprek met een Schotse Navy Officer: Captain David L. Beveridge "Master mariner". Hij is ook gefascineerd van wandelen en wil nog een keer de Camino del Norte in Spanje gaan lopen.Vandaag is dan ook het plan ontsproten om dat in de nabije toekomst eens samen te ondernemen. Ik heb z'n email-adres en telefoonnummer.Het lijkt me geweldig!
Tijdens het avondeten zijn er weer vele herinneringen opgehaald van 'vroeger'.
We zijn nu drie etappes onderweg. Nog twee te gaan. We zouden er nog vele willen doen, maar helaas ontbreekt de tijd.
Niet erg. Dit hebben we samen mogen beleven. Je moet ook tevreden zijn. Ook dat is de Camino!
Morgen gaan we naar Arca do Pino. Het weer belooft wederom prachtig te worden. Voor nu welterusten vanuit Noordwest-Galicië.

  • 25 April 2013 - 21:58

    Hans Melenhorst:

    geweldig gerrit.. grz ad kids en...blijven genieten!!

  • 27 April 2013 - 00:40

    Tante Joke . 26 - 04 - 2013:

    Buenos Dias, Ik weet niet of ik dit goed schrijf maar jullie weten wel wat ik bedoel. Ik begrijp dat jullie het erg naar je zin hebben. De vragen die ik gisteren gesteld heb daar heb ik nu al antwoordt op gekregen dat is wel erg snel (haha). Hoe is het met jou Tim ging het een beetje moeilijk ? Ach je hebt het er toch opzitten nu. Hebben ze je over de eindstreep gedragen (zoals hier met de vierdaagse ?) Och je hebt het in elk geval volbracht en dit nemen ze je niet meer af Dit was voor jullie natuurlijk een hele belevenis. Gaan jullie vandaag (zaterdag nog naar Finistere ? En dan zondag weer naar huus. ? Ik brei er weer een eind aan en tot nr. 4 . Voor jullie een besos en GOEIE MORGEN. Zus van je vrouw en jullie moeder. !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Arca

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 301438

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: