Jupe!! - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Jupe!! - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Jupe!!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 Juni 2012 | Frankrijk, Bourriot-Bergonce

Woensdag 13 juni 2012 / Captieux _ Bourriot-Bergonce

Adres:
Mme. Cart-Lamy
B&B 'La Maillade'
Bernardet
40120 - Bourriot-Bergonce

Als ik dit schrijf speelt het Nerderlands elftal. De uitslag weet ik niet. Als ze verliezen zal het land wel in diepe rouw gedompeld zijn. Ik ben er niet zo mee bezig. Ik hoor het wel. Ik heb tijdens mijn Camino wel geleerd, dat je de feiten moet accepteren, zoals ze op je pad komen. In mijn geval is dat letterlijk. In figuurlijke zin is dat natuurlijk ook zo. Er zijn zaken, die je niet kunt veranderen en waar je ook geen invloed op hebt.
Terug naar vandaag. Vanmorgen tijdens het ontbijt kwam de regen weer loodrecht omlaag. We kleedden ons dus voor een regen-etappe.
Buiten voor het hotel zijn met z'n allen op de foto gegaan met de uitbater. In zijn manier van doen en spreken kon hij een neef van Louis de Funès zijn.
Echter, buiten gekomen...........scheen de zon. We hebben dus de eerste tien kilometer op het vervolg van het spoorbaantje van gisteren gelopen. Heerlijk droog.
Om een uur of twaalf gerust bij een afgezette afslag van de nieuwe snelweg (A65) tegen een hek. Na het eten ging het regenen. Het had niet veel om het lijf. Maar wel de poncho omgedaan, want het ging redelijk hard. Na een half uur was het gelukkig weer droog.
Als het steeds dreigt te gaan regenen, sla je je 'jupe de pèlerin' of te wel de poncho over je hoofd naar achteren of je rugzak. Dus deze keer was niet anders dan de vele malen daarvoor. En ik heb veel ervaring.
Bij de volgende rust in een boeren schuur moest ik tot mijn verbazing, schrik en ontstentenis constateren, dat ik een van de belangrijkste attributen des pelgrim kwijt was!!!!! : mijn jupe!?!?!
Rugzak laten staan en een kilometer of twee teruggelopen op een plek waar ik een foto gemaakt had van grote witte zakken, die of afstand net kippen leken.
Mijn 'jupe' was er onderweg afgewaaid, zonder dat ik het in de gaten had gehad. Er is gelukkig nog hoop op een goede afloop. Overmorgen komen we in Mont-de-Marsan. Een grote stad en daar probeer ik een nieuwe te kopen. Zonder gaat niet.
In ons slaapdorp aangekomen (het laatste gedeelte scheen de zon) hebben we in een prachtige herberg annex winkel toch nog maar een pilsje gedronken.
We zitten in een prachtige B&B. Met wifi.
Zo straks op de veranda lekker eten en morgen weer verder op stap. Ik hoop dat het droog blijft. Ons weervrouwtje had met haar voorspelling een score van 100%. Ik zal het KNMI de naam van de dorpje mailen. Wie weet!
Wat de uitslag van DE wedstrijd ook moge zijn: mensen het is maar voetbal. Ga lekker slapen, morgen is er weer een prachtige, nieuwe dag.
Voor Charles: ik doe in augustus natuurlijk mee!!
Voor Marcel: eind juli hoop ik in Finisterre te zijn.
Welterusten.

  • 13 Juni 2012 - 20:09

    Joke, Overloon:

    Ha Sjek,
    Het Nederlands Elftal speelt nu en het is niet om aan te zien... Ik dacht ik kruip achter de computer om te kijken of broerlief geschreven heeft. En ja hoor. Leuk weer...
    Wat is dat toch met die regen he? Dat daar zo veel van is....
    Knap van jullie om dan ook de lol erin te houden. Super. Het is jammer, want als het mooi weer is, kun je ook meer van de omgeving genieten.
    Veel plezier weer morgen en tot hoors

    Liefs van ons allen

  • 13 Juni 2012 - 21:05

    Hilde:

    Lieve Gerrit,

    Fijn om weer twee van je dagen te lezen! ik vind het iedere keer weer leuk om je verhalen te lezen. Aan het voetbal heb je vanavond niets gemist.... Hahaha! Je hebt gelijk: het is maar voetbal!

    Leuk dat er bepaalde grenzen in zicht komen: letterlijk de Spaanse, maar ook de 1000 km. Dan begint het grote aftellen!

    Geniet van alles!
    Liefs, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bourriot-Bergonce

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 301469

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: