De bril - Reisverslag uit Fontet, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu De bril - Reisverslag uit Fontet, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

De bril

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 Juni 2012 | Frankrijk, Fontet

Donderdag 7 juni 2012 / Mussidan _ Gratade (gemeente Fraisse)

Adres:
Domicile Mme. Villaud


Vandaag precies een jaar geleden lag ik bij de start vanmorgen op de operatietafel in Nieuwegein. Een vreemd, onwerkelijk en tegelijkertijd een fantastische gevoel bekroop mij deze morgen, toen ik er tijdens het lopen over aan het nadenken was. Onwerkelijk, omdat het Camino-gebeuren toen op een laag pitje stond. Sterker nog: ze waren met mijn 'pitje' bezig en dat misschien het hele avontuur niet door zou gaan! Fantastisch, omdat ik dit nu toch mag doen!!!
Onder een bewolkte hemel gestart. Lekker windje. Niet te warm. Heerlijk om te wandelen. Weer door bosachtig gebied. Door gesprekken onderling gaat het lopen ongemerkt sneller.
Na tien kilometer de eerste rust bij de kerk in Saint-Géry. We hadden ons nauwelijks bij de ingang geïnstalleerd of het begon te regenen. Toen maar de rugzak bedekt met de hoes die onderin zit. De jas aan en maar weer verder. Tien minuten later was het alweer droog. Rugzak af, jas uit en op weg. Moest nog weer terug om de bril en de kaart, die ik op een stapel hout had laten liggen, op te halen (heeft iets met kortetermijngeheugen te maken).
Op de kaart stond aangegeven, dat in het gehucht la Caty (twee huizen) een boerderij-herberg was. Daar aangekomen bleek, inderdaad, dat ie 'fermé' was.
Zelfs het gebruikelijke rammelen aan deuren had geen enkel effect. Toen viel mijn oog op een gammele deur, die half open stond. Bij opening bleken daar tuinstoelen in te staan. Dus die hebben we in de tuin neergezet.
Heerlijk gegeten en vervolgens gestart voor de laatste vijf kilometer.
Nadat we een km. gelopen hadden, voelde in mijn nek en miste mijn bril. Wat is het geval. Bij het lopen heb in een plastic hoes, waarin een kaart + een beschrijving van de route zit, aan een touwtje om mijn hals hangen. Daarbij komt nog de leesbril, die ook aan een touwtje zit. Bovenop mijn rugzak zit een zak, die ik over mijn hoofd kan trekken en voor mijn borst kan vastklikken. Daarin zit o.a. mijn fototoestel.
Nadat een paar foto's van aäronskelken, die hier zomaar langs de weg groeien, had gemaakt en mijn toestel had opgeborgen, gebeurde het: ik miste mijn bril. Ik dacht, dat hem op de laatste rustplaats bij de herberg vergeten was. Naar de anderen geroepen, dat ik terug ging om te zoeken.
Hij bleek er niet te liggen. Ik deed mijn rugzak af om te zoeken. Wat bleek: de bril hing nog steeds om mijn nek, maar dan op mijn rug!
Je begrijpt, dat ze mij hier tijdens de tocht nog menigmaal aan zullen herinneren.
Toen we in Fraisse aankwamen, bleek dat we 3,5 km eerder al langs de gîte waren gelopen. Het gehucht Gratade hoort bij de gemeente Fraisse.
Wel een stempel gehaald in het gemeentehuis bij de daar aanwezige burgemeester.
Een hulpvaardige Française wist om wie het ging en wilde wel even bellen. We werden bij de kerk opgehaald. Met z'n vijven plus rugzakken in een Renault busje gestopt en naar de gîte gereden. We zitten op een prachtige plek in the middle of nowhere.
Jullie begrijpen het: weer geen wifi.
Slaapse!

  • 10 Juni 2012 - 18:10

    Joke, Overloon:

    Ha broertje van me,

    Fijn weer wat berichtjes van je te mogen lezen. Je kunt wel zien dat je veel in de middle of now where zit. Terwijl ik dit type, denk ik dat de rest van de week zo er ook op staat!
    Prachtige verhalen Sjek, we genieten er volop van.
    Hoeveel km mag je nog lopen? Spanje is dus in zicht.
    Voetballen gezien???? Wat een gedoe he? Ben benieuwd hoe lang ze er in blijven. Volgende week uitslag van onze kids..... spannend. Hier zit de grote vakantie er ook aan te komen. Dit jaar erg vroeg.
    Volgende week wordt hier ook weer veel regen verwacht. Het onkruid spuit de grond uit. Hopelijk wordt het bij jullie zuiderlijker beter.
    Veel plezier en we kijken uit naar de volgende berichtjes. Ben super trots op je hoor! Liefs van ons allen

  • 10 Juni 2012 - 18:53

    Batzebah:

    Bonsoir Gerrit,
    Comment ca va?
    Cétait trés agreable pour lire ton histoires!!!!!
    Hoe gaat het met je Frans, ik denk als je terug bent in Les Pays Bas weer op Ned. les moet; grapje......
    Het is fantastisch wat je allemaal beleeft.
    Ga zo door, ik lees met plezier je verhalen.
    Bonne chance!!!
    Salut de Batzebah

  • 10 Juni 2012 - 19:18

    Johan, Anne & Siebe:

    Hey Gerrit,
    Wat leuk om iedere keer weer jouw belevenissen te mogen lezen.
    Wat een geweldige ervaringen doe je daar op.
    Nou geniet er lekker van verder!!!

    Liefs van ons 3-en

  • 11 Juni 2012 - 09:39

    Peter Dik:

    Wil je me nooit meer uitlachen vanwege mijn vermiste tomatenmutsje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Fontet

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 301425

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: