Eindelijk wifi!! - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Eindelijk wifi!! - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Eindelijk wifi!!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

26 Mei 2012 | Frankrijk, Saint-Priest-la-Feuille

Zaterdag 26 mei 2012 / St. Germain-Beaupré _ Saint-Priest-La-Feuille.

Adres:
B&B Mne. Massard
Route de Chamborand 4
23300 Saint-Priest-La-Feuille

Om zeven opgestaan. De gewone rituelen. Daarna ontbeten. De eigenaar van de gîte gaf ons nog een rondleidinding in de plaatselijke kerk. Deze is in de loop der jaren in drie verschillende stijlen herbouwd: Romaans, Gotisch en Retro-Romaans.
Vervolgens 'en route'. Stralend weer. In Nederland is het nu ook erg warm, heb ik vernomen. De warme lucht hier is echter droog. Wel warm natuurlijk, maar aangenamer.
Op één van de stukken door de prachtige natuur kwamen we ineens langs een kastje met de Compostela schelp er op. Er naast stonden van hout gemaakte stoelen, een soort tafel en een bank. In de brievenbus zat in een plastic zak een schrift waar pelgrims (andere levende wezens komen hier nooit langs) iets in hadden geschreven. Ook enkelen die we onderweg ontmoet hadden. Wij hebben er natuurlijk ook iets persoonlijks ingeschreven. Een heel aparte belevenis.
Daarna hebben we in St.Agnant-de-Versillat bij de plaatselijke bakker onze lunch ingeslagen en water gekocht. Weer veel gedronken vandaag.
In La Souteraine in de kerk een mooie stempel gehaald en op een terras gegeten.
Onderweg krijg je het gevoel dat je heel erg rijk bent. Dat je deze tocht mag lopen. Bv. Dineke (in de vorige stukjes heb ik haar steeds Bineke genoemd, sorry!!) heeft borstkanker gehad en er is bij haar een borst geamputeerd. Ze wil d.m.v. deze tocht o.a. laten zien dat, als je wilt, je bergen kunt verzetten. Want bij deze ziekte weet je het nooit!! Als je naar de motivaties van elkaar luistert, dan voel je je een bevoorrecht mens, dat je dit mag meemaken.
Ik ervaar het als een soort 'Swiebertje-gevoel'. Vrijheid, geen beslommeringen des levens, genieten van het hier en nu. En echt, het bestaat: leven als god in Frankrijk. Ik maak het dagelijks mee!!
Het laatste gedeelte was erg warm. Bij aankomst was het dertig graden. De gîte is een soort vakantiehuisje. Er staat een stapelbed. De eigenaresse heeft er twee opklapbedden bij geregeld. Want slapen doet een pelgrim overal.
We hebben vanavond een 'deja-vue souper'. Er is weer een gevleugelde vriend langs gekomen: eend!! Ik heb hem gedetermineerd en de droge stukjes vlees opgegeten. Morgenvroeg ' petit déjeuner'.
Zo dadelijk gaan we bij de eigenaresse een pilsje drinken.
En morgen weer verder.
Na zes dagen hebben we eindelijk weer wifi!!!
Goede nacht vanuit een heerlijk zonnig Frankrijk.

  • 26 Mei 2012 - 23:07

    Hilde:

    Wat fijn dat je weer wifi had vandaag! Ik ben inmiddels zo gewend aan je leuke, dagelijkse verhalen dat ik het gewoon mis als je niets kan plaatsen! Volgens mij maak je een prachtige reis die je vooral ontzettend mooie herinneringen op zal leveren! Geniet!!!

  • 28 Mei 2012 - 23:31

    Kees En Jeanne Been:

    Beste Geweldige Pelgrim gangers,
    Vol bewondering hebben we de berichtjes van de afgelopen dagen weer gelezen, wat een stelletjes bikkels zijn jullie toch, ik geloof dat ik het niet zou durven om daar in die busch/busch te lopen,
    geweldig al die verhalen, Gerrit een diepe buiging en petje af. succes verder en geniet ....

  • 29 Mei 2012 - 14:23

    Jacqueline :

    Wat heerlijk weer om je verhalen te lezen, ik hoor meestal van Theo als er wat geplaatst is, dan ga ik het lezen. Ik heb ontzettend veel respect voor je wat je hier presteert. Toch wel gezellig dat je met meerdere pelgrims loopt. Robert is druk met zijn examens, hij moet er nog twee deze week. Zaterdag vertrekt hij voor een week naar Spanje met het vliegtuig met 9 vrienden. 14 juni hoort hij de uitslag van het examen en als hij slaagt dan gaat hij bij de KMA in Breda studeren.
    Ik geniet van je verhalen en in gedachten ben ik bij je. Geniet er volop van. Succes!!
    Veel liefs, Jacqueline (en natuurlijk Theo en kids).

  • 29 Mei 2012 - 20:38

    Gerda En Gerard:


    Hallo gerrit,

    Leuk om te lezen dat je tijdens deze camino het gevoel van: ,,als god in frankrijk leven " hebt ervaren.
    We kunnen ons dat echt voorstellen. En je hebt nu ook warm weer net zoals wij in holland. Begint het E.K. al een beetje te leven in de omgeving waar je loopt. Er zijn hier al hele straten in Zuid en op de Geitenkamp die ,,oranje ' gekleurd zijn.
    Veel succes met je verdere camino en pak er af en toe nog een pintje op.
    Groeten Gerda en Gerard.

  • 31 Mei 2012 - 11:23

    Annie:

    Hallo Gerrit.
    Wat fijn dat het goed met je gaat. Ik lees met plezier en bewondering je verslagen. Op de kaart volg ik je pad. Het boeit me zo dat ik al 2 boeken over de Camino heb gelezen.(stiekem toch een beetje jaloers denk ik ) Op tv was ook een uitzending over de tocht, de wandelaars en met name over hun drijfveer.Onderweg werden ook allerlei dierbare voorwerpen neergelegd vooral bij Finistere.Jullie gaan dat laatste stuk toch ook lopen?
    Blijf gezond en geniet. Wij gaan naar Normandie om daar van het Franse land te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Priest-la-Feuille

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 301355

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: