Pelgrim zonder geld - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Pelgrim zonder geld - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Pelgrim zonder geld

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

23 April 2012 | Frankrijk, Lalobbe

Maandag 23 april 2012 / Aubigny-les-Pothées _Lalobbe

Vandaag na weer een geweldig ontbijt, werden we door de heer des huizes een stukje op weg geholpen samen met zijn twee honden. Het weer was wederom koud met een gure wind. Later brak gelukkig de zon door. De afstand was vandaag ongeveer 17 km. Dit heeft te maken met de afstanden tussen de eventuele overnachtingen.
Onderweg een aantal foto's gemaakt van dingen ik leuk vond. Kijk maar of je die mening ook deelt. Het gedeelte dat we vandaag door het bos gelopen hebben, was drassig, sompig en glad. Ik ben één keer op mijn kanis gegaan. Verder gelukkig geen problemen.
Als je zo met z'n drieën door het glooiende landschap loopt, kun je je gedachten de vrije loop laten. Je geniet van het landschap en voor je zie je de weg, die je moet gaan. Je weet niet wat je achter de volgende bocht zult aantreffen. Het is elke keer weer een aangename verrassing.
Het landschap wordt langzamerhand wat egaler. Soms kom je huizen tegen waarvan je denkt: 'Daar kan toch niemand wonen?", maar je raadt het al: 'het is bewoond!'
Soms bekruipt mij ook het gevoel van 'wat is het toch een voorrecht, dat ik hier mag lopen. Je hebt geen zorgen aan je hoofd. Het thuisfront leeft geweldig mee. En je mag elke dag genieten! En inderdaad "DE WEG" ernaartoe in je opnemen. Ik zou iedereen net zo'n zorgeloos bestaan gunnen.
Toen we echter in de redelijk grote plaats Signy l' Abbaye aankwamen om bij de plaatselijk bank geld te pinnen, bleek deze 's maandags gesloten te zijn. De banque die wel een Eurocard/MasterCard op z'n deur had staan, kon mij op vertoon van mijn pas geen geld geven??!! We leven in de 21e eeuw in een verenigd Europa met op zak een pas van een genommeerde Nederlandse bank en: JE KUNT GEEN GELD krijgen!!!!!!!!
De hostess van deze herberg is een Nederlands vrouw, die hier samen met haar man woont. Zij verzekerden mij, dat het morgen wel mogelijk zou zijn om geld op te nemen.
We zitten nu heerlijk bij de open haard en buiten tikt wederom de regen behoorlijk hard tegen het raam. Lekker douchen. Dan eten we soep en een pizza en gaan zoals gewoonlijk om negen uur weer onder de wol.
Voor de boys van TVP: zijn jullie zoals we gewend zijn, weer op weg naar het kampioenschap?
Mir: ik heb hier geen verbinding. Breng donderdag 500 euro cash mee. Want je weet nooit zeker of je kunt pinnen. En als het kan, zoals laatst in Dinant, krijg je maar 100 euro. (bril + tang + slippers)

  • 23 April 2012 - 17:34

    Kees En Jeanne Been:

    Hai Sjek,

    Jaja het land van duizend mogelijkheden, en nu maar hopen dat het morgen wel lukt.
    Groet Kees en Jeanne.

  • 23 April 2012 - 17:34

    Kees En Jeanne Been:

    Hai Sjek,

    Jaja het land van duizend mogelijkheden, en nu maar hopen dat het morgen wel lukt.
    Groet Kees en Jeanne.

  • 23 April 2012 - 17:34

    Kees En Jeanne Been:

    Hai Sjek,

    Jaja het land van duizend mogelijkheden, en nu maar hopen dat het morgen wel lukt.
    Groet Kees en Jeanne.

  • 23 April 2012 - 17:34

    Kees En Jeanne Been:

    Hai Sjek,

    Jaja het land van duizend mogelijkheden, en nu maar hopen dat het morgen wel lukt.
    Groet Kees en Jeanne.

  • 23 April 2012 - 18:27

    Ans En Ton:

    Hoi Gerrit,
    Even een reactie van de Limburgsingel, want ook wij volgen je natuurlijk dagelijks op jouw helletocht naar het verre SdC. Ook al is het je eigen keus, het is volgens ons wel afzien, vooral wat het weer betreft. Een schrale troost op dit moment, aan het eind ligt het ZONNIGE zuiden. Man wat een respect hebben we voor je dat je de uitdaging van deze tocht bent aangegaan. Het kan niet anders of je moet na de voltooiing ervan zoveel rijker zijn: alle indrukken die je opdoet van de verschillende landschappen, de mensen die je ontmoet, het genoegen moeten nemen met hele simpele leefomstandigheden (behalve natuurlijk je ipod of ipad, ik weet niet eens hoe zo'n ding heet) laat staan dat ik weet hoe je ermee moet omgaan. Je zult ongetwijfeld ook momenten hebben dat je jezelf flink tegenkomt, maar doordouwer als je bent zul je die momenten zeker overwinnen.
    Heel leuk trouwens dat je internationale aansluiting hebt gevonden met één van onze ooster- en zuiderburen. Ik neem aan dat je die Duitser al een beetje loopt op te naaien over de aanstaande nederlaag tegen ONS op het komende EK. En aan die Belg moet je eens vragen, wanneer zij eindelijk weer eens een keertje meedoen. Een beetje dollen is natuurlijk altijd wel geinig en het ontspant de boel lekker.
    Laat ik er maar niet een te lang verhaal van maken. We melden ons wel weer.
    Heel veel lieve groeten uit Arnhem.
    Ans en Ton

  • 23 April 2012 - 20:02

    Carlijn:

    Hoi pap,

    Wat een mooi verhaal weer. De omgeveing begint er steeds "Franser" uit te zien.
    Gaat het goed met je heup en voeten? Fijn hoor al die vriendelijke mensen onderweg. Daar moet je het toch van hebben. Hoe gaat het met Roger zijn gezondheid?
    Hier alles verder prima. Ik heb gisteren gewoon 18 km! hardgelopen. Wist niet dat ik dat in me had.... Heb veel aan je gedacht onderweg. Goede nacht in je mooie verblijf en veel loopplezier morgen weer.
    xx

  • 23 April 2012 - 20:15

    Maurice Visser:

    Hoi Gerrit, mooi dat je e.e.a zo intens ervaart. Ontzettend goed van je. Hoeveel Km heb je inmiddels gelopen en hoe is het met de tenen e.d. gesteld. Ik wens je veel suc6 met het vervolg en ik blijf je uiteraard volgen. Grt Maurice

  • 23 April 2012 - 21:34

    Joke Nijm. :

    Ja, nu ben je een echte pelgrim denk ik als je geen geld hebt, dan ben jee aan de bedelstaf !!! Het is toch een voorrecht dat je zo je gang kunt gaan en een paar gezellige pelgrimmers bij je hebt (tenminste dat neem ik aan). Je ziet nu ook hoe mooi een stukje van de wereld kan zijn, rijk, armoedig, en ook arm. Je komt vanalles tegen. Jij voelt je denk ik heel gelukkig met hetgeen je hebt ondergaan en kunt dus onbevangen je gang gaan. Je eet lekkere dingen zoals een paar dagen geleden s,morgens al een gebakje !!! enz. enz.
    Je hebt gezellig onderdak met goeie verzorging dus wat wil je nog meer. OK Gerrit ik wens je weer eine gute reise ins hinein. Zorg goed voor je zelf. Gr. en tot de volgende story. J. en P.

  • 24 April 2012 - 06:00

    Leonie Veer:

    Hoi Gerrit,

    Leuk weer om je verhalen te lezen. Zo te lezen ben je er erg van aan het genieten. Heel veel plezier en succes met alle volgende tochten!
    Groeten,
    Leonie

  • 24 April 2012 - 17:38

    Samira:):

    hoi meester gerrit
    leuke foto's.:)
    ik vind het leuk om te lezen wat er allemaal gebeurt
    we lezen ook heel vaak je blog in de klas
    elke keer mag er iemand reageren.
    we volgen je ook op de kaart
    groetjes samira:)

  • 24 April 2012 - 18:26

    Marten:

    He pelgrim Gerrit,

    Je bent al lekker op weg kerel en als ik lees over wat voor een wegen, nou petje af hoor. Blijf genieten van jouw verhalen en foto's.
    Voor wat betreft het kampioenschap,dat zal niet gebeuren maar we staan derde dus doen het goed.
    Succes verder met de reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lalobbe

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 301390

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: