Andere provincie in Spanje - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Andere provincie in Spanje - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Andere provincie in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

04 September 2021 | Spanje, Carcaboso

Vanuit de provincie Extramadura zijn we het gebied van de autonome regio Castilla y León binnen gelopen. Er zijn hier heel wat oorlogen gevoerd door o.a. de Arabieren in 714. Vervolgens sloegen de christen de Arabieren de hersens in (voor zover nog aanwezig). In 1230 werd het gebied verenigd tot het Koninkrijk y León met Burgos als hoofdstad.

Onze tocht leidde vandaag van Calzada de Béjar naar Fuenterroble Salvatierra. Zeven uur reveille. In de keuken een prima zelfverzorgd ontbijt verorberd. Om acht uur weg. De zon nog verstopt achter de bergen. Dat is heerlijk lopen. De eerste anderhalf uur lekker doorgestapt tot Valdelacasa waar we op een schaduwrijk terras een cola gedronken hebben.

Na deze rust was het vier kilometer klimmen over de verharde weg. Het laatste stuk was heerlijk door de natuur. In de Albergue slapen we donativo. Dwz voor niets, maar men verwacht een vrijwillige bijdrage. Deze zullen we gaarne voldoen.

Morgen een lange etappe met een flinke klim. Dus op tijd weg. Zodadelijk gaan we eten en dan vroeg onder de wol.

Groetjes uit Spanje.

• 06 September 2021 - 13:50

Kees Been:

Hoi heren, wat is het toch heerlijk om die verhalen van jou (Sjek) te lezen.
    Burgos echt een schitterend plaatsje waar wij vorig jaar nog net zijn geweest ( Corona) ook een camino stadje.
    Overal herbergen en ingemetselde St. Jacobs schelpen.
    Prachtige kathedraal en heerlijk eten.
    Wandelse verder,
    groet Kees en Jeanne.