Twee in één - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Twee in één - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Twee in één

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

03 September 2021 | Spanje, Carcaboso

Sorry, beste volgers, maar gisteren had ik geen zin meer om tegen 23 uur nog iets aan de iPad toe te vertrouwen. De tocht van gisteren liep van Carcaboso naar Aldeanueva del Camino. We zijn op tijd opgestaan. Ontbijt. Daarna op weg. Het eerste stuk liep langs een N- weg. Zeer saai en. Erg warm. De zon kwelt je van boven en van onderen.

Na een kilometer of zeven doken we de natuur in. Deze ging over de landerijen van welgestelde Spanjaarden. Deze gronden kunnen alleen maar gebruikt worden om er carbonades en aanverwante vleesgerechten van te oogsten. Deze oerbeesten hebben in hun hele leven waarschijnlijk nog nooit een injectienaald met hormoonpreparaten aanschouwd….

Na een kilometer of tien kwamen we bij een Romeinse opgraving terecht. De resten van een weg, de muren en een enorme ereboog (Arco de Cáparra) waren er nog na tweeduizend jaar!!!!

Nadat een keer verkeerd gelopen waren, omdat de weg vernieuwd was en men vergeten wat de pijlen weer aan te brengen.

Aan het eind van de tocht smaakte het pilsje heerlijk.

Weer om moeten lopen.

De tocht van vandaag was kopie van gisteren. Het enige wat anders was, dat we een kilometer of tien langs N-wegen moesten lopen. Lastig dat men geen bospaden vindt om de pelgrims op te laten lopen. Aan het eind was het wat klimmen geblazen. Fred is daar beter in dan ik. Ik ga op mijn eigen tempo naar boven. Ook dan kom je er vanzelf.

We hebben vandaag gelopen van Aldeanueva del Camino naar Calzada. Het dorpje ligt op 850 m en heeft 100 inwoners. Er is een Albergue waar we alweer met ons tweeën de bewoners zijn. De kosten bedragen €12 pp.

Na het eten gaan we lekker slapen en gaan morgen weer verder.

Groetjes van Fred en Sjek

• 04 September 2021 - 16:38

Marco Fransen:

Lekker bezig,Sjek. Ik hou je in de gaten.