€ 1,- - Reisverslag uit Pozuelo de Calatrava, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu € 1,- - Reisverslag uit Pozuelo de Calatrava, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

€ 1,-

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

09 Mei 2018 | Spanje, Pozuelo de Calatrava

9 mei 2018

Albergue Rio Ajucín
Calle Santiago de Compostela 2
Aljucén

€ 1,-

De haan kraaide vanmorgen om 6.45 uur. Om 8 uur waren we klaar om op pad te gaan. We dachten, dat het warm zou worden. Het was echter de hele dag zwaar bewolkt met een lekker windje. Met de taxi terug naar de route van Camino de la Plata in Mérida. Het duurde even voordat we de stad weer uit waren. Aan de rand hiervan stonden nog resten van een enorm Romeins, het 'Los Milagros' aquaduct. Een aantal kilometers verderop kwamen we langs een enorm door diezelfde Spaghetti-eters aangelegd stuwmeer. Ze hebben gebruik gemaakt van de aanwezige landkom, waar ze het regenwater van de omliggende heuvels in hebben laten lopen. Inhoud: 5 miljoen kubieke meter. Indrukwekkend. De muur, die het water aan de rand tegen moest houden, is 400m lang, 3m dik en 21 m hoog. Alweer een waar stukje architectonisch vakwerk van mensen, die 2000 jaar geleden geleefd hebben.
Het eerste gedeelte had onze beste Jacobus ons weer over asfalt gestuurd. Gelukkig was het tweede deel een weg door een prachtig natuurgebied. Soms helpt het als je ontstemt naar boven kijkt.
Carlijn, wat betreft de Avondvierdaagse: prima idee!!
Beste volgers, je moet inderdaad wel enkel boutjes en moertjes los hebben zitten om een dergelijke tocht te gaan ondernemen. Toch is het alleszins elke dag weer de moeite waard om op pad te gaan, ondanks het ontbreken van bovenstaande onderdelen.
Van sommigen snap je het 'waarom van het lopen' van deze tocht ook inderdaad niet. Voorbeeld: vandaag kwamen we bij de afslag naar het bospad, zittend op een paaltje een dikke, hevig transpirerende, rokende Duister (kant ook nie helpe). Kort praatje gemaakt en ontfutselden hem de motivatie zijner onderneming: als hij in Santiago aankwam, zou hij stoppen met roken!! Het tot zichzelf komen dezer Germaan is t.a.v. het opgeven zijn verslaving tot mislukken gedoemd. Waarom? Omdat hij het punt waarop hij de pijp qua roken aan Maarten geeft, steeds (dus ook in Santiago) voor zich uit kan schuiven. Ergo: mission impossible!!
Jammer,dat ik de Duitse taal niet machtig ben, anders had ik hem verteld: "Sie sollen jetzt aufhören, sonst hat es keine Bedeutung!!" En er dan zeer boos bij kijken!
In de albergue kunnen we morgenvroeg voor € 3,- ontbijten. Vanmiddag zagen we in een bar, dat dit daar ook voor €2,- mogelijk was. We zijn en blijven Nederlanders, nietwaar. Slim vrouwtje, deze uitbaatster!!!
Morgen wel weer (is de verwachting) zonnig weer en gaan we op weg naar Alcuéscar.
Slaap ze vanuit Spanje.
Fred en Gerrit.