MiepMiep - Reisverslag uit Alcaracejos, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu MiepMiep - Reisverslag uit Alcaracejos, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

MiepMiep

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

30 April 2018 | Spanje, Alcaracejos

30 april 2018

Hostal 'Las Tres Jotas'
Calle de Rafael Aguirre, 47
Alcaracejos

MiepMiep.

Gisteravond met acht pelgrims gezamenlijk gegeten. In het onderkelderde gedeelte van de albergue stonden twee twijfelaars op onze vermoeide lichamen te wachten. Heerlijk geslapen.
De tocht van vandaag kenmerkte zich als een glooiend landschap. Het zijn vandaag de laatste uitlopers van de Sierra Nevada. De begroeiing verandert ook. De olijfbomen maken plaats voor vruchtbomen, o.a. amandelbomen. Er zijn nu zeer groene grasvlakten (het heeft de afgelopen tijd veel geregend) waar schapen grazen.
Ook ontwaarden we de eerste koeien (Hollandse!). Een paar keer moesten we omsingelende bewegingen uitvoeren, omdat ons pad in een beek of meertje was veranderd.
Bij het ontwaren van een dorpje weet de ervaren pelgrim, dat je dan nog zeker twee uur moet lopen, voordat je op de plaats van bestemming bent. Is mentaal elke keer weer een uitdaging.
De sleutel van de hostal moesten we in de tegenover liggende kroeg, met de welluidende naam TicTac, ophalen. De betekenis van de 'tres jotas' (de naam van de albergue) is niet de drie druppels, maar de drie J's!!! Niet te verwarren met de Nerderlanse uitgave. De J's staan voor drie broers waarvan de voornaam begint met een, jawel, een J.
We lopen een aantal etappes op met een Nederlandse Ier. Leeftijd: 71. Hij haalt met een rugzak van 13 kg een gemiddelde van tegen de 6km/u!! We noemen hem "MiepMiep" (naar de gelijknamige tekenfilm). En km of drie voor de finish dachten we hem te zien aankomen. Fred had een leuk boeketje bermbloemen samengesteld om hem die te overhandigen. Bleek het een (ook een zich zeer snel voortbewegende Spanjaard te zijn). Hij stopte het struikje lachend op z'n pet.
Het dorp ziet er zeer verlaten uit. Niet zo iets van: tjonge wat ist hier gezellig.
Na de siësta (van de bevolking) gaan we nog even proviand voor morgen inslaan.
De trip van morgen is redelijk vlak. Na het avondeten gaan we horizontaal, zodat we morgen weer fris en fruitig aan de start staan.
Welterusten.
Fred en Gerrit.

• 01 Mei 2018 - 09:49

Jeanne Been:

Goede morgen mannen.

Na de verhalen "warmte". "tutti frutti". "Miep Miep". gelezen te hebben toch weer even een reactie. Hahah die schrijfstijl geweldig, wij lezen dit met een bic smile on our face.
    Jullie maken wat mee als oude rotten in het vak "pelgrim rakkers".
    Jaaa...... die ronde gele koperen kogel op je knar dan wil je wel even een stapje rustiger aan doen.

Gerrit even een vraag het ontbijt van jou een banaan appeltje watertje daar loop jij s'morgens op, niet een beetje weinig dat zie ik regelmatig voorbij komen, wij weten natuurlijk niet wat je onderweg nog naar binnen werkt daar krijgen wij geen gedetailleerd verslag van.
    Maar we mogen aannemen dat je/jullie zeer goed zorgen voor de inwendige mens.

Heren pas goed op jullie zelf en elkaar, merk ook dat de pelgrim stok regelmatig uitkomst bied, laat hem niet ergens staan,

• 01 Mei 2018 - 10:08

Jeanne:

Heeee, had nog een aardig stuk eronderaan getypt., staat niet in het bericht. Huuuu.
    Nou eens kijken of ik de draad weer kan oppakken.
    Ik had het over de pelgrimstok/staf.

• 01 Mei 2018 - 10:09

Jeanne:

Nou eens kijken of ik de draad weer kan oppakken.
    Ik had het over de pelgrimstok/staf.

• 01 Mei 2018 - 10:12

Jeanne:

Sorry Gerrit Site reageerd niet kan niets meer plaatsen. Balen !!!!!