Tutti frutti - Reisverslag uit Villaharta, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Tutti frutti - Reisverslag uit Villaharta, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Tutti frutti

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

29 April 2018 | Spanje, Villaharta

27/28/29 april

Albergue/bar Mirasierra
Avda. Andalucia, 3
14210 Villaharta (Córdoba)

Tutti frutti

De 27e in Cordoba de tent voor twee dagen opgezet op de Gemeentecamping . We hadden een plek, waar je ook je auto kwijt kon. Hadden we thuisgelaten. Stad verkend. Boodschappen. Drankje. Het weer was aangenaam. Lekker zonnetje. De mensen verkeerden in een uitbundige stemming: feest.
Christuskruisen bedekt met rode anjers (kànjers van...) omringd met allerlei bloemen versieringen. In mei wordt er uiteraard een winnaar gekozen. Het geloof speelt hier nog een belangrijke rol.
Op zaterdag hebben we de Mezquita-Cathedral de Córdoba bezocht. De Romeinen hebben de basis gelegd en de wereldberoemde Romeinse Brug gebouwd. Daarna kwamen de Moren, die er een enorme moskee van gemaakt hebben. Adembenemend mooi: honderden prachtige versierde bogen. De oppervlakte beslaat zeker twee voetbalvelden. Voor de tennislezers: 102 tennisbanen! TVP-ers: je kunt er altijd spelen. Misschien wel wat boogjes weghalen.
Als je ooit in de buurt komt: ga eens een kijkje nemen.
Vervolgens hebben de Christenen bij de verovering op de Moren in de moskee een kathedraal gebouwd. Islamietje pesten zullen we maar zeggen.
Vandaag was het prachtig wandelweer: bewolkt, zonnetje en een paar te verwaarlozen buitjes.
Twee vrouwen (Australië en Nw.Zeeland) en aan het einde van de etappe een zeer krasse Nederlander, die kwiek over des Heeren wegen wandelt! Het vandaagse gedeelte van redelijk vlak. Aan het eind was er een flinke snok van tweeënhalve kilometer bergie op. Fred: vlug en fruitig. Moi: langzaam, doch gestaag.
Morgen weer een volgend stukkie van vijfentwintig km.
Slaapse.
Fred en Gerrit.

• 30 April 2018 - 14:26

Carlijn:

Pelgrims!
    Klinkt mooi allemaal. Lekker rustig aan, geen haast en anders het busje.Loop ze en veel plezier.
    Xx

• 30 April 2018 - 14:44

Gerard En Gerda Gruben:

We zijn een week met vakantie geweest ,vandaar dat we nog geen verslag van jou hadden gelezen. Maar we zijn nu weer helemaal bij.Het gebied waar je nu bent ken ik heel goed omdat we daar met onze rondreis door Andalusie zijn geweest. Cordoba vond ik ook een prachtige stad. Je hebt al weer een hoop meegemaakt. Heel veel succes met de volgende etappes en het is te hopen dat je niet al te veel camino-snurkers tegenkomt.