Festival. - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Festival. - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Festival.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 April 2018 | Spanje, Castro del Río

25 april 2018

Albergue de Pelegrín
Calle Colegio,7
Castro del Rio

Festival

Nadat ik gisteravond mijn stukkie op het net gezet had, moesten we nog eten. Om de hoek bij ons slaapplekje was er een vanalles winkeltje; niet groter dan zes vierkante meter. Achter de counter stond een allerliefste, uiteraard Spaans vrouwtje. Wij verzamelden in ons winkelwagentje: twee hamburgers (haalde ze zonder problemen uit een vier stuks verpakking!!), een stuk chocolade, een blikje bier en een vingerhoedje olijfolie voor de somma van € 2,61?!?!
Fred en ik hebben besloten de winkel op de lijst van het Wereld Erfgoed te plaatsen. Winkel van het jaar, minimaal.
Bij het naar bed gaan was het dreigend, onwerend weer. Echter: geen druppel gevallen.
Op onze kamer lag ook een Spaanse Caminoganger. Deze maakte, volgens Fred, zulke apocalyptische snurkgeluiden, dat hij hem midden in de nacht in het Nederlands heeft toevertrouwd: "Als je nu niet......" Geen last meer gehad. Ondergetekende heeft deze toneelvoorstelling helaas niet mee moeten maken.
Om kwart over acht op pad met voldoende water en proviand. Wederom passeerden op ons netvlies de gehele dag olijfvelden. Afwisselend was het weer: bewolkt en perioden met zon. Als dit lampje aan is, is het in dit jaargetijde al snel een graad of dertig!!!
Al lopend zie je op een gegeven moment de kerktoren van de plaats waar je naar toe moet. Met de auto is het een fluitje van.... Te voet: twee uur.
Eenmaal op de plaats van bestemming moesten we op het politiebureau de sleutel halen. Op de vraag aan de dienstdoende koddebeier waar de Supermercado was, antwoordde de brave borst, dat er een festival aan de gang was. Dus alle winkels gesloten!!
Van een festivalsfeer hebben we nog niets gezien of gehoord. Er is geen mens op straat!
In een bar kunnen we wat eten. Daarna lekker slapen. Morgen bijtijds weer op voor de volgende etappe. Kosten van ons onderkomen: donativo.
Slaapse, Fred en Gerrit.

• 26 April 2018 - 13:14

Joke Kronenberg:

Dag lieve broer en Fred,

Mooi om de verhalen te lezen Sjek. Maar in Zuid Spanje is het anders dan in Frankrijk. Heb je nog spierpijn? Hopelijk zit je weer in het ritme. Geniet van alles om je heen en ik zie uit naar het volgende verhaal. Nog proficiat met je zoon Tim en zoon Bas..

Liefs Joke

• 26 April 2018 - 19:25

Jeanne Been:

Hallo Sjek en Fred.

Hihihi wat een verhaal, dat winkeltje gaaf en dan die hamburgers moet je hier doen oa. Bij AH of Lidl. Ik geloof dat je direct wordt terug gevloten om het of af tegeven, terug stoppen zal waarschijnlijk niet gaan/kunnen.
    Maar dat zoiets nog kan hilarisch.
    Heerlijk om die verhalen te lezen.
    Wij wensen je vooral nog veel meer wandelplezier.
    Kun je geen omweg maken kunnen we nog langer van je verhalen genieten hahahhihihih.