Sightseeing . - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Sightseeing . - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Sightseeing .

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

09 December 2016 | Verenigde Staten, Times Square

New York, 9 december 2016

Sightseeing.

Doordat onze biologische wekker toch wel een beetje van slag was, waren we vroeg wakker: 4 en 5 uur Amerikaanse tijd. Niet getreurd. Tijd genoeg om met de trouwe I-phones toch contact te houden met de buitenwereld.
Om zeven(?) uur gingen de kids naar de dichtstbijzijnde Starbucks om koffie te scoren.
Na het ontbijt dat prima smaakte, gingen we op pad om het een en ander te bezichtigen en indien mogelijk/wenselijk enige inkopen te doen.
Ons eerste bezoek het centrale station. Het is een prachtig architectonisch kunststuk. De spoorwegen en de underground komen hier tezamen. Een geweldig grote hal met kerstversieringen.
Op een soort verhoogde etage had Apple een shop ingericht waar roodgetruide jongeren rondliepen om klanten behulpzaam te zijn. Je kon overal van de vloer eten, zo schoon!!!
Vervolgens via Times Square richting Broadway. Op de enorme billboards staren de titels van musicals en films je aan. Complete gevels van wolkenkrabbers zijn bedekt met reclameborden van led-lampen.
Tussen hoge gebouwen zat de St.Patrick's cathedral ingeklemd. Een indrukwekkend mooi gebouw. Nog even binnen geweest en foto's gemaakt.
Via een LEGO winkel waar allerlei fantastische objecten met de gekleurde steentjes uitgestald stonden, liepen we tegen de Trump Tower aan. Je weet niet wat je ziet. Op de straat tegenover de toren was een gedeelte van de straat afgezet voor cameraploegen, die er dag en nacht camera's opgesteld hebben. De brave borst bewoont deze kolos namelijk. Hij was op bezoek in Ohio, dus niet aanwezig.
In een 99 dollarcent-shop kon je allerlei Trump snuisterijen kopen. Bijvoorbeeld Trump condooms (!?) Raak je volgens mij niet echt opgewonden van. Heb ik niet gedaan.
Om een uur of drie terug naar het hotel. De kids gingen nog wat shoppen en kaartjes voor de "hip-on hip-off bus" kopen. Deze bussen rijden routes door New York langs alle bezienswaardigheden. Je kunt dan overal in-of uitstappen voor bezichtigingen.
Na een uitstekend diner hebben we met bovenstaande bus een nighttour door Manhattan gemaakt. New York bij nacht met de verlichten skyline contouren en
Tenslotte terug naar de basis en heerlijk rusten tussen de skyscrapers.
Tot morgen.

• 10 December 2016 - 11:48

Margrit:

Wat super gaaf! Geniet lekker met elkaar!