Douche. - Reisverslag uit Mourence, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Douche. - Reisverslag uit Mourence, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Douche.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 Juni 2016 | Spanje, Mourence

10 juni 2016

Adres:
Albergue Juristico Castelos
Rúa das Pedreiras, 16
27800 Vilalba (Lugo)

Douche.

Alle volgers en degenen die reageren op mijn stukjes, wil hierbij eerst bedanken voor de onzicht-maar voelbaresteun, die op een of andere manier toch bij mij in Spanje terechtkomt. Geeft een soort kracht bij het voortbewegen.
Gisteren had Mateusz een verkeerde pincha gegeten. Waarschijnlijk een mossel die te lang buiten de koelkast gebivakkeerd had. Vanmorgen was hij weer top fit.
Om zes uur op de benen. De riedel van mijn I-phone was niet bij iedereen in goede aarde gevallen. In vergelijking met het geluid van de snurkers vallen deze decibels in het niet. Menigeen kan niet slapen van het gesnurk en bij het melodieuze geluid van mijn apparaat moet iedereen er toch uit. So, what's the problem!!
Appeltje, yoghurt en op weg. Maar.... het drizzelde een beetje. Wat te doen? Camaches aan. Jackje paraat. Dorp uit. Op de stoep waren allerlei schelpen geplakt om de route aan te geven. Die te volgen was niet zo'n moeilijke opgave. Al kletsend verder gelopen. Geen gele pijlen en schelpen meer. Dus alle alarmbellen hadden af moeten gaan!! Nee dus. Een pelgrim gaat alleen terug in uitzonderlijke gevallen terug. En vanmorgen was dit alleen een geval. Na Gontán liepen we op de N634. Deze gaat min of meer in een rechte lijn naar Vilalba. Asfalt, niet fijn lopen. Maar na een zes km zouden we de Caminoroute weer kruisen.
Voor het zover was, nog even bijgetankt bij een benzinestation. Vreemde gezicht en een rare belevenis als vier pelgrims een 'gasstation' binnenwandelen. Koffie en een broodje kaas verorberd. Daarna weer terug op de route. Al lopend uitgerekend, dat ik aanstaande woensdag in Santiago aankom.
Voordat ik afsluit, wil ik een dringende oproep doen aan allen, die op een of andere manier invloed uit kunnen oefenen op het gebied van de standaardisatie van douches in het algemeen en douchekoppen in het bijzonder. Want wat er in onze EU op dit gebied wordt afgeprutst is ten hemel schreiend.
Als onderbouwing van deze conclusie op dit gebied mag ik mijzelf na meer dan zestig douches bezocht te hebben, wel een ervaringsdeskundige noemen.
Paar voorbeelden: douchekop kan niet opgehangen worden. Valt in Spanje in de categorie: gehandicapt douchen.
De douchestraal is zo weinig krachtig, zodat je te dicht bij de kraan staat. Eén verkeerde beweging en je verbrand levend. Categorie: barbeque.
Tenslotte: te kleine douchebak. Omdraaien is alleen mogelijk als je de deurtjes opent. Gevolg: natte ruimte en kleren. Categorie: claustrofobie.
Conclusie: laten we ons allemaal hard maken voor een gedegen NEN-normering: qua straalsterkte, ophanging en vierkante meters.
Dank namens alle pelgrims.
Morgen naar Miraz.
Welterusten.
Pelgrim Sjek.

• 10 Juni 2016 - 20:49

Hilde:

Ik zie daar dan een mooie uitdaging voor de volgende trip: met je eigen bedrijf onderweg alle douches verbouwen! Hahaha!
    Geniet van de laatste dagen naar Santiago!

• 10 Juni 2016 - 21:07

Dinie Gerritsen:

Hallo Gerrit.......dus dit is voorlopig je laatste wandelweekend......voor je het weet ben je weer in Santiago.....maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook weer hoog tijd worden om weer eens even
    bij te praten in ons tennis clubhuis.....

De Vutcompetitie is al weer ruim voorbij.....geen pilsje voor je hoeven tappen....én dus ook geen bitterballen.....weet je wat.....als je terug bent halen we dat gewoon in.....ik trakteer....hahaha.....wens
    je nog hele fijne dagen.....geniet er van.....!!

Groetjes, Dinie.

• 11 Juni 2016 - 11:37

Ben Peters:

Hi Gerrit Het schiet aardig op dat je in Santiago aankomt.
    Ik was in de veronderstelling dat je een week voor de vierdaagse thuis zou komen.
    Geniet nog van de laatste wandeldagen.
    Fijn vooruitzicht om je binnenkort weer te zien en te spreken.

Groetjes Ben en Mieke