Rustdag. - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Rustdag. - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Rustdag.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

05 Juni 2016 | Spanje, Luarca

5 juni 2016

Adres:

Albergue
Calle Alvaro de Albornoz 1
Luarca (Asturias)

Rustdag.

Zo langzamerhand ben ik de tel kwijtgeraakt. Dan zullen jullie weg vragen waarvan dan? Nou, eigenlijk een hele rits zaken: alle panorama's die ergens op mijn harde schijf staan, albergues, in-en uitpakken van de rugzak, ontmoetingen, stappen, kilometers, etc.
Dus vanmorgen om zes uur opnieuw getallen er bij en om kwart voor zeven weer op pad. Zwaar bewolkt. Droog. Afwisselend landschap. Heerlijk om in de stilte te lopen.
Het was vandaag eigenlijk een 'wandeletappe' zoals ze in wielerkringen plachten te zeggen. Een beetje verwarrend, geef ik toe. Het is de Dag des Heren: dus rustig aan! De afstand was maar 19 km.
De route loopt ongeveer parallel aan de autoweg A8. Op sommige plaatsen tussen twee bergtoppen hebben ze enorme viaducten gebouwd. Daar moet je dan soms onderdoor. Wat ben je dan klein!! Ben ik toch al, maar dan nog kleiner.
Na twee uur lopen kwam zowaar de zon er door en de temperatuur zal vandaag de 27 graden aantikken.
Om kwart voor elf keek ik plotseling vanaf zo'n honderd meter op het pittoreske haventje van Luarca. Dobberende vissersboten en pleziervaartuigen. De huizen rondom leken net alsof ze tegen de bergen zijn aangeplakt. De havenpier was net een beschermende arm, die de haven voor de verschrikkingen van de oceaan wilde behoeden. Anton Pieck had er een prachtig schilderij van kunnen maken. Ik heb wat foto's.
In de slaperij weer 'oude' pelgrims ontmoet: Dan uit de USA en Klaus uit Germany. Ze duiken elke keer weer ergens op.
Om twaalf uur ingeschreven. Stadje bekeken.
Even slapen. Stukje maken. Kijken wat ik doe met eten vanavond. Morgen naar La Caridad. Welterusten.
Pelgrim Sjek.

• 05 Juni 2016 - 22:07

Ben:

Weer prachtig al jouw belevenissen. Respect.
    Je wijze lessen slaan toch aan daar in Spanje.
    Wandelcoach misschien iets voor je?
    Moet Mirjam je nog langer missen.
    Vandaag weer in Bocholt gestaan met de club.Was weer gezellig.
    Weer knoert goeie muziek gescoord.
    Groetjes Ben en Gon

• 06 Juni 2016 - 11:12

Joke Van Den Bos.:

Sjek wat lees ik weer mooie reis verhalen van jou! Geweldig! Erica Terpstra is er niks bij.!!
    Alleen ik heb geen bewegend beeld erbij. Wat kun je het mooi beschrijven,leuk om te lezen!!
    Lieve groet Joke.

• 06 Juni 2016 - 13:24

Jacqueline Van Tongeren:

Lieve Sjek,
    Glimlachend, hardop lachend je stukjes weer gelezen, wat een vrijheid zul je voelen. Je vermaakt je goed en het is zeker gezellig als er af en toe iemand meeloopt.
    Het is hier nu ook goed weer, lekker buiten eten, lezen etc. heerlijk. Je bent alweer 2 maanden onderweg, dat gaat supersnel zeg. Nog veel wandelplezier.
    Liefs Jacq en Theo.

• 06 Juni 2016 - 18:20

Kees Been:

Super weer genoten en nog steeds genieten van de manier waarop jij al je wandel belevenissen weet weer te geven met een lach en een traan.
    Je zou er zo boek van uit kunnen geven of een colum in een dagblad mee kunnen vullen.
    Ik kijk er naar uit je weer te zien en te spreken. De 4 daagse staat er weer aan te komen en beloofd een groot feest te worden. Hebben ook wij weer iets om naar uit te kijken. Sjek blijf gezond en vooral genieten van je bijzondere reis. We blijven je met veel lees plezier volgen. Tot snel. Groetjes je wandel maatje Kees en tante Jeanne

• 06 Juni 2016 - 18:20

Kees Been:

• 07 Juni 2016 - 18:22

Joke Kronenberg:

Lieve broer,

Ik heb net even op de kaart gekeken waar je nu zit, maar dat schiet op zeg. Hoeveel km al in de benen?
    Ga zo door en blijf genieten. Fijn dat je lichaam zo goed meewerkt. Zijn je schoenen nog niet versleten?

Ik blijf je volgen... Leuke verhalen....

Liefs joke