Terug in de klas. - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Terug in de klas. - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Terug in de klas.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

03 Juni 2016 | Spanje, Soto de Luiña

3 juni 2016.

Adres:

Albergue de Peregrinos
Soto de Luiña

Terug in de klas.

Vanmorgen pas om kwart voor zeven opgestaan. De reden hiervan was, dat het vandaag een korte etappe zou worden. Ongeveer twintig km naar bovengenoemde plaats. Na een prima ontbijt om acht uur weg. Zwaar bewolkt weer. Temperatuur een graad of achttien. Perfecte wandelcondities.
Bij het binnenlopen van het dorp zagen we rechts een grote groene loods met de tekst 'Elárbol'. Dat was de de supermercado, die we gisteren niet konden vinden! Het leek van afstand meer op een landbouwloods dan een grote winkel. En de naam leek in de verste verte niet op iets wat familie zou kunnen zijn van Appie Heyn.
Eigenlijk direct in het begin al doken we de flanken van de bergen op en liepen over schilderachtige paden. Het was er oorverdovend stil. Alleen de vogels waren de andere aanwezigen, die ons muzikaal begeleidden.
In de hele kleine nederzettinkjes (telkens verwelkomd door blaffende honden aan de ketting) waar we doorheen liepen, onderbraken de bospaden.
Na een uur of drie even op een bankje gerust, banaantje gegeten en genoten van het schitterende uitzicht. Het was vandaag een tocht met veel klimmen en dalen. De gebieden waar je doorheen liep, waren werkelijk uniek.
Je kunt bij de firma Neckermann nooit dergelijke vakantie evenementen boeken.
Bedacht me onderweg, dat je als zielenknijper met je cliënt moet gaan wandelen om tot een goed gesprek te komen. Lijkt me beter dan op een sofa tegen iemand aan te praten. Een dergelijke aanpak zal de zorgverzekering waarschijnlijk niet vergoeden, vermoed ik.
Eucalyptus bomen laten niet alleen bladeren vallen, maar zijn ook elk jaar in de rui. Hun bast laat los en valt op een bepaald moment door de zwaartekracht naar beneden. Vandaag liep ik over een zacht tapijt van basten. (Mijn spellingscontrole geeft van Basten aan!)?
Om twaalf uur waren we ter plaatse. Bij het bekijken van de komende etappes, was het handiger om niet verder te gaan i.v.m. de slaapgelegenheden. Dus in geschreven bij de plaatselijke bar en €5 betaald voor een dak boven je hoofd, een stempel in je paspoort, een lekkere warme douche en een bed. Meer heb je niet nodig.
De albergue is gehuisvest in een oude school. In een lokaal staan twaalf stapelbedden. Vanmiddag getoiletteerd, inkopen gedaan bij 'Elárbol' (jawel, ik zag hem al van verre!), uiteraard even geslapen.
Vanavond in de bar wat eten. Dan onder de wol.
Morgen naar Cacdavedo. Een uurtje of zeven wandelen. Welterusten.
Pelgrim Sjek.

• 03 Juni 2016 - 18:07

Roger:

Hallo Gerrit.
    heb ook in het schooltje geslapen. Morgen is het de wandeling van de 7 valleien, met een paar keer op zee niveau. Dus kuiten goed In smeren en genieten van de mooie natuur
    Succes
    roger

• 04 Juni 2016 - 21:22

Carlijn:

Haha, beroemd dus pap! Wijze lessen dus...