Laatste etappe Fred. - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Laatste etappe Fred. - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Laatste etappe Fred.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

27 Mei 2016 | Spanje, Llanes

27 mei 2016

Adres:

Albergue La Casona Peregrino
C/Colegio de la Encarnación, 3
Llanes (Asturias)

Laatste etappe Fred.

Gisteren hebben we in het plaatsje de grens van Cantabria naar Asturia Unquera overschreden. Niet iets om je erg over op te winden, maar ik deel het toch ter verbreding van de topografische kennis van Spanje maar even mede.
De snurker was al vertrokken. Hebben hem ook niet meer gehoord. Prima geslapen en om kwart voor zeven op pad.
Mooi droog weer met een graadje of achttien. Bij de eerste rust effe een bakkie doen in een chauffeurscafé.
De routepijlen niet op de goede plekken. Had te maken met de aanleg van een nieuwe snelweg. Dus zoeken. We hebben grote stukken op mooie paden achter de kustlijn gelopen met prachtig uitzicht op de oceaan.
Vele pelgrims kampen met fysieke problemen. De kilometers beginnen na vierhonderd km in Spanje toch wel hun tol te eisen.
Om twaalf uur in Andrin wat gedronken. Nog vier km tot het einde van de dagtocht. Echter door het verkeerd plaatsen en/of ontbreken van pijlen hebben we een overigens prachtige bergkam rond Llanes bedwongen. Deze was wel vijf kilometer langer. Als je mooie uitzichten wilt bewonderen, moet er wat voor over hebben. We kwamen vandaag uit op 32 km.
Om twee uur op de plaats van bestemming. Slapen in een hostel. Twee persoons kamer.
Morgen gaat Fred terug naar huis. Ik ga nog een eindje verder. We nemen na het eten nog even een afzakkertje. Dan slapen.
Morgen gaat mijn tocht tot Piñeres de Pria.
Welterusten.
Pelgrim Sjek.

  • 27 Mei 2016 - 22:02

    Jetty:

    Fred, mijn complimenten dat je dit zonder noemenswaardige training hebt volbracht! Waarbij ik natuurlijk niet voorbij kan gaan aan de prestatie van Gerrit.

  • 27 Mei 2016 - 22:22

    Carlijn:

    Goede reis Fred! Fijn dat jullie n leuke week hebben gehad. Volgende keer ga ik mee! Succes verder pap. Tot horens. Xx

  • 28 Mei 2016 - 19:27

    Ben:

    Hoi Gerrit,
    Geniet nog steeds van je verhaaltjes.
    Kreeg vandaag een kaart met het bericht dat
    onze oude directeur Roel van der Scheer is overleden.
    Maakt het voor mij toch wel een beetje een rare emotionele dag.
    Bijna 25 jaar mee samen gewerkt.
    Jij weer veel succes en geweldige ontmoetingen.

  • 29 Mei 2016 - 02:24

    29 Mei 2016 02.15/joke:


    Hallo Gerrit, Ja hoor, hier ben ik eindelijk weer eens een keer. Hoe gaat het met je en met de reis
    lukt het allemaal wel een beetje ? Het is natuurlijk een andere route dan de vorige keer? Is dit mooier
    en rustiger ? Hoe staat het met het weer, w.b. kou regen, wind, sneeuw, zon enz. ?
    Hoe lang moet je nog ? Hier gaat ook alles z,n gangetje. De laatste tijd hebben we een paar dagen mooi weer en dan vaak tegen het weekend wordt het kouder en soms regen. Maar ja dat hoort erbij zullen we maar denken.
    Ik kon niet slapen dus daarom dit verhaaltje om deze tijd.
    Ga het nu maar weer eens proberen.
    OK Gerrit ik wens je voor morgenochtend (of straks) gezond weer op en een goeie voettocht verder
    Probeer er weer wat van te maken.
    Ik zal proberen weer wat vaker te reageren.
    Welterusten en ik hoor misschien wel wat van je Gr. en lifs Ook van Pedro.

  • 29 Mei 2016 - 11:19

    Joke Kronenberg:

    Ha Sjek,

    Ik zit nu lekker buiten onder de overkapping jouw laatste verhalen te lezen. Zit dan in mezelf te lachen. Leuk weer om te lezen hoor en in gedachte loop ik met je mee.

    Blijf genieten. Jammer dat Fred weer weggaat. Komt er nog iemand meelopen?
    Milou heeft in de Ardennen gelopen met school. Rugzak van 14 kilo.... Heeft het ook super gehad.

    Veel wandelplezier en ik kik uit naar je verhalen.

    Liefs
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Llanes

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 300902

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: