Regen - Reisverslag uit Alderdieder, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Alderdieder, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Regen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 Mei 2016 | Spanje, Alderdieder

13 mei 2016

Adres:

Javi
Fermin Cabet 4 (drie hoog achter)
Donosstia San Sebastián

Regen.

Het kamertje waar we met z'n vieren sliepen was zo klein, dat we om de beurt moesten ademen. Grapje. Maar elkaar passeren was onmogelijk. Was al voordat de wekker afliep voor zessen wakker. Ben er maar uitgegaan en mijn spullen zoveel
mogelijk ingepakt. Ontbeten: stokbrood, koffie en marmelade. Was wel een beetje op z'n Frans, maar het was per slot van rekening "donativo'
Na het eten bleek het buiten te regenen. Dus de geroutineerde pelgrim haalt zijn camaches en regenjack tevoorschijn.
Dat bleek vandaag geen overbodige luxe. In het begin droog. Naar boven om de bergkam op te zoeken. Na een uur was ik boven. Daarna gedurende een uur of vier regelmatige plensbuien gehad. Op de een gemiddelde hoogte van 200m liep ik in de wolken (letterlijk en een heel klein beetje figuurlijk, ondanks de regen).
Om elf uur was was ik in Pasai Dornibana. De weg ging steil naar beneden.Bij de haven aangekomen moest ik met een pontje over. Voor €0,70 was ik aan de overkant. Daar in een bar kleren even te drogen gehangen. En met Sonia , een Italiaans meisje, koffie gedronken en een drie kwartier gerust.
Tegen twaalven weer vertrokken langs de bergrug en via ontelbare trappen weer naar boven. Je kunt namelijk niet langs de kustlijn lopen. Dat zijn alleen maar rotsen.
Om twee uur liepen we op de playa van Donostia-San Sebastián. Lekkere zeewind. Er waren verschillende jongeren aan het golfsurfen!!
Vervolgens naar bureau de Informacíon Toristica. De albergue in de stad was vol. Er zitten geen pelgrims in, maar groepen toeristen. Dus onze vraag was:"Is er nog plek?" Jawel, het goedkoopste hotel €115.
Buiten zat een Spanjaard op de bank bij het VVV. Sprak ons aan. Slapen, douchen voor €15. Dus wij naar zijn appartement drie hoog achter in het centrum. Meer heeft een pelgrim niet nodig. Was opgehangen aan waslijn met een katrol tussen twee woningen op dezelfde verdieping. Als je de was laat vallen, heb je een probleem als de onderburen niet thuis zijn. Na het opknappen wat gedronken. Heb vanavond gemact. Morgen naar Zarautz.
Welterusten.
Pelgrim Sjek.


  • 14 Mei 2016 - 10:52

    Gerard,gerda Gruben:

    Hallo Gerrit,

    Gisteren was Mirjam bij ons en tijdens ons kopje koffie in de tuin vertelde ik haar dat ik nou wacht tot jij een stuk of zes reisverslagen heb geschreven voordat ik ze lees. Waarom?? Het leest dan net als een roman en niet als een kort verhaaltje dat je s'avonds jouw kleinkind voor het slapengaan voorleest.
    Ik geniet er iedere keer weer van. Wat een avontuur.Gerrit.
    Groeten van ons uit Arnhem.

  • 14 Mei 2016 - 17:22

    Bart Hulleman:

    Hoi Sjek,

    Erg leuk al die verhaaltjes. Ik lees ze, nadat ik ze uitgeprint heb, elke dag.
    Als ik er een paar verzameld heb dan geef ik ze aan Pa. Die leest ze dan ook
    en geniet er zichtbaar van.

    Groetjes,

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alderdieder

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 300424

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: