Cocktail Trio - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Cocktail Trio - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Cocktail Trio

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

27 April 2016 | Frankrijk, Auvillar

27 april 2016

Adres:

Gîte d'étape privé Chez le Saint-Jaques
14 place de la Halle
82340 Auvillar

Cocktail Trio

Na een weldadige nachtrust vanmorgen om half negen weer op pad. Nu met z'n drieën. Als je samen loopt, heeft het als voordeel, dat je aan het kletsen bent en ondertussen de meters onder je voeten voorbijschieten. Althans dat lijkt zo. Hoe je het ook bekijkt: lopen moet je toch.
Het grootste stuk hebben we vandaag langs de rivier de Garonne gelopen. Niet erg spannend. Echt veel valt er niet te beleven. De enige afwisseling die te bespeuren valt, zijn de sluizen in het gelijknamige kanaal, dat er langs loopt.
Er varen veel polyester huurboten, bestuurd door zowel mannen als vrouwen, die in het dagelijks leven waarschijnlijk alleen in het bezit zijn van een specimen rijbewijs. Dus geen vaarbewijs. De buitenkant van de boten waren zwaar behangen met vele stootkussens, om eventuele stuurfouten te kunnen opvangen.
In tegenstelling tot het noorden van Frankrijk werkten deze sluizen perfect!!
Na twee en een half uur wandelen, hebben we in Pommevic in een bar een chocolat au chaud gedronken.
Het was daarna nog maar vijf kilometer naar de Auvillar. Een plaats, die al in de tiende eeuw stadsrechten had en boven op een heuvel ligt. De auberge is gevestigd in een huis uit de vijftiende eeuw. Geeft een beetje het idee hoe mensen in de vroegere eeuwen leefden. Ik zou niet graag met ze hebben willen ruilen.
Misschien is de voorzichtige conclusie, die hieruit te trekken valt, dat we het in ons kikkerlandje nog zo slecht niet hebben!!
Bij aankomst verwelkomd door een allervriendelijkste Fransman met Duitse roots. Gedoucht, tukkie gedaan. Daarna terrasje gepakt in de volle zon. Het was vandaag fantastisch zonnig weer met een temperatuur van een graadje of vijftien.
We hebben nog wel even in gedachten stilgestaan bij de arctische temperaturen op deze Koningsdag in Nederland. Om jullie ons medeleven de betuigen, gaat wat ver. Het zat er echter dicht bij.
De temperatuur stijgt hier alleen maar. Evenals onze medegevoelens met jullie.
Na de pizzamaaltijd wilden we in de enige bar met tv. vragen of de voetbalwedstrijd Bayern-Athletico werd uitgezonden. Dat wel, maar de tent was vanavond gesloten?!?!
Gaan zo dadelijk lekker slapen.
Sjek: het opladen van de mobile apparaten is nergens een probleem. Heb wel de i-pad bij me. Bijna elke gîte heeft WiFi.
Morgen naar Miradoux. Gezegende nachtrust toegewenst van pelgrim Sjek.

• 27 April 2016 - 22:22

Jacqueline:

Ha lieve broer,

Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen en wat fijn dat de temperatuur stijgt. Ik wou dat dat hier ook eens gebeurde. Het is hier net winter, hagel, sneeuw, regen, wind. We hebben alles al gehad. Wat de sokken betreft ik denk dat ze 14,95 kosten. Als ze maar goed zitten. Geniet van de wandeling en de natuur en doe de groeten aan Ben en Ineke.
    Liefs Jacq en Theo.

• 28 April 2016 - 21:24

Jan Drenth:

Hoi gerrit ik vindt het prachtig jouw verhalen te lezen , hoeveel kilometer moet je nog lopen en lekker genieten van de omgeving de vierdaagse moet voor jouw niks betekenen, ik ben er flink voor aan het trainen. Trouwens de sokken kosten 17 euro incl btw ha ha .groetjes jan en ria