Ansträngend und schön - Reisverslag uit Espalion, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Ansträngend und schön - Reisverslag uit Espalion, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Ansträngend und schön

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

14 April 2016 | Frankrijk, Espalion

14 april 2016

Adres:
Gîte au Fil de l'eau
Rue St.Joseph
Espalion

Ansträngend und schön.

Na de plichtplegingen van deze ochtend, iets later dan normaal vertrokken. Wat was het geval: de vorige avond had ik na het eten in een bar, mijn jas vergeten. Direct teruggegaan: dicht. Ik had hem over de stoel gehangen en na het betalen ben ik gedachtenloos weggelopen. De EC wedstrijd van Bayern werd live uitgezonden. Had ik willen kijken, maar dan naar Barcelona. Moest nog zo lang wachten voor het begon, dat ik besloot te gaan slapen. Want wakker blijven voor Bayern, ging me toch iets te ver. Er zijn grenzen!!
Toen ik om 's morgens om acht voor de deur van toko stond, was alles potdicht. Met m'n mes op de ramen getikt (net zoals dat vogeltje). Alles bleef donker! Om half negen ging de deur open en met een triomfantelijk gezicht overhandigde hij mijn jas!! Nadat ik heb een half uur eerder allerlei vervelende aandoeningen had toegewenst, was hij nu natuurlijk de sympathiekste Fransman van het westelijk halfrond.
Bij vertrek in d'Aubrac was het op 810 m één graad onder nul.
De bedoeling was om 16 km naar Saint-Côme-d'Olt te lopen. Hebben we ook gedaan, maar besloten om nog 7,5 km van de volgende etappe te pakken. Anders waren we half twee al uitgelopen. Dus het werden bij elkaar 23,5.
Het was echter de gehele dag bergie op en bergie af. De paden bestaan uit: rotsen, bladeren, modder, stromend water en dat in grote hoeveelheden.
Het is in niets te vergelijken met wandelen le Pays-Bas.
In L'Astrade een vlek met vier huizen, stond boer koffie en thee te verkopen en vertelde honderd uit over de streek.
Er waren wederom vele vergezichten, watervallen en nu ook koeien, die in lager gelegen gebieden de wei in mogen.
Boven de 500 m. zitten de bladeren nog in de knop, lager is het een prachtige groene zee!!
Om half vijf zijn we met z'n driëen aangekomen in Espalion in het arrondisement Aveyron. Bij ons heeft zich Jena uit Frankurt aangesloten. Een psychologe, die een week of drie vanaf Le Puys gaat lopen.
Nu zitten in de eetzaal/keuken met de Litouwse jongen gezellig te drinken/eten en te kletsen.
Zo dadelijk voor alle volgers: welterusten. Morgen gezond weer op.
Ik ga ook lekker slapen. Morgen de volgende etappe naar Espeyrac. Als de plannen niet veranderen. We kunnen van alles besluiten om de tocht aan te passen.
De titel bedacht door meine Deutsche Pilger.
N.b. Tennisboys good luck tomorrow!

  • 14 April 2016 - 21:35

    Jos En Marjo:

    Wat een prachtige verhalen weer!
    Geniet ervan, maar volgens mij doe je dat wel!

  • 14 April 2016 - 22:03

    Hans Wesseldijk:

    Hoi Gerrit,
    Jaloers op je, lijkt me geweldig als training voor de Airborne

  • 15 April 2016 - 14:10

    Henk Tj:

    Mooi Gerrit.
    Ik blijf je volgen.

  • 15 April 2016 - 14:43

    Gerard En Gerda :

    Prachtige verhalen , Gerrit. We waren een beetje achterop geraakt met het lezen van jouw beslommeringen maar meerdere verhalen achter elkaar lezen is ook mooi. Je hebt wel weer te maken met allerlei weertypen maar we zijn benieuwd of de app ,, buienradar" daar ook werkt. Verder succes, Gerrit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Espalion

Gerrit

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 301022

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Via de la Plata - deel twee

01 April 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: