Jam, regen, hagel, zon en wind - Reisverslag uit Nasbinals, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu Jam, regen, hagel, zon en wind - Reisverslag uit Nasbinals, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

Jam, regen, hagel, zon en wind

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 April 2016 | Frankrijk, Nasbinals

11 april 2016

Adres:
Le farme de Berry
9 Rue du Barry Haut
48130 - Aumont Aubrac

Jam,regen,hagel,zon en wind

Helaas kon ik vanmorgen alleen maar het stukje van 9 april versturen. Het internet deed een beetje raar. Maar ja we zijn in.... Juist!
Vanmorgen bij het Franse ontbijt, nou ja: koffie, glaasje sap, stukje baquette en vloeibare jam. Met een lepeltje deed (goot) ik een beetje drap op mijn broodje. Je moet toch wat. Toen ik er een hap van nam, spoot het er aan de onderkant met zo'n vaart uit, zodat mijn wandelbroek met de eerste vlekken versierd is. Merde la of le marmelade!!
Om kwart over acht vertrokken voor een tocht van 27 km. Het is hier nergens vlak, dus weer de gehele dag klimmen en dalen. Bijna alle weertypen ben ik vandaag tegen gekomen (zie titel).
Onderweg kwamen een Franse jongen (Peter uit Lille) tegen, die grote problemen had met z'n knie. Helpen kun je hem natuurlijk niet, wel goede raad geven, maar daar heb onder degelijke omstandigheden weinig aan. Een voordeel voor hem was, dat in het volgende dorp een hospitaal stond. Hopelijk heeft hij daar aangebeld. Je suis un pèlerin....
In het algemeen ziet het gebied waar we doorheen lopen er schoon uit. Maar toch kwam er enorme vuilnisbelt op onze weg. Jullie zullen wel denken 'onze'? Dat klopt vandaag weer met Marcin gelopen. De Duitse Pool. Gezellig lopen en kletsen.
Onderweg nog geschuild in een hooischuur. De grootste bui die we op onze pet kregen, hebben we vanachter het glas van een kroeg gadegeslagen. St.Jaques was weer met ons!!
In een klein plaatsje zag ik een begraafplaats strak langs de weg, verhoogd d.m.v. een muur stijf tegen de keek aangeplakt. Dat kan alleen denk dan aan de Emmastraat in Velp.
Ik slaap nu in een auberge met uiteraard weer veel Fransen, maar ook is er een Argenteins meisje, dat vloeiend Engels spreekt.
In onze auberge kwam ik er achter dat de Franse loodboer de leidingen van koud en warm warm verwisseld had. Mais c'est....
Hebben lekker gegeten. Soep, een of andere puree waar van alles doorheen zat. Als dessert een stuk cake met een toefje slagroom. Je moet natuurlijk niet overdrijven.
Wederom wel met het internet verbonden, maar waarschijnlijk zit er een draadje los, want het functioneert voor geen meter. Desondanks dat jullie dit later lezen en de geschiedenis een en ander al weer achterhaald heeft, wens ik u allen een rustige en droomrijke nacht toe vanuit het Franse land.
Uw reiziger Gérard.

• 12 April 2016 - 20:36

Hilde:

Leuk om je ook ditmaal weer te kunnen volgen! Mooi dat je wederom prachtige herinneringen maakt!
    Liefs,
    Hilde

• 12 April 2016 - 21:02

Jeanne Been:

Hoi Gérard,
    Niet erg hoor geen internet hebben, als je maar schrijft al is het dan een paar dagen later, laat het maar achterhaald zijn, wil dit voor geen goud missen.
    Weer geweldig, goede tocht en voorzichtig.
    Groet Jeanne.