vals plat - Reisverslag uit Nasbinals, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu vals plat - Reisverslag uit Nasbinals, Frankrijk van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

vals plat

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 April 2016 | Frankrijk, Nasbinals

10 april 2016

Adres: Auberge du Sauvage en Gevaudan
le Sauvage (1292 m)

Vals plat

Tijdens de Camino rijgen gewoonten zich aaneen. Het is eigenlijk net het gewone leven, maar dan vele malen leuker. Dus ook deze ochtend opgestaan etc.
In de Michelingids kijkend zag ik, dat er in le Sauvage geen winkel te vinden zou zijn. Voor alle zekerheid heb ik dus maar wat fourage ingeslagen in een petit Casino..dat is in Frankrijk een min of meer uitvergrote buurtsuper. Vervolgens naar de bakker. Op mijn vraag of hij een baquette voor mij had, keek hij mij vragend aan!!! In gedachten was ik een slagerij binnengewandeld. Toen ik een echte bakker gevonden had, was de transactie snel geregeld. Binnen stond Francies uit Nice (heb ik ook niet verzonnen) ,die ik al een paar ontmoet en gesproken had. Samen zijn we opgelopen.
Het weer was superbe!! Zon en een strak blauwe lucht.
Op een gegeven moment (une momento dado) staat er een complete melktankwagen in een weiland. Waarschijnlijk een illegale Franse kaas entrale) Startte m.i. nooit meer. De wegen der Fransen zijn ondoorgrondelijk zullen we maar zeggen.
Het landschap is paradijselijk. Behalve dan de vijf Renault 4 die zusterlijk naast elkaar in een weiland stonden.
Na negen kilometer in een herbergcafé een chocolat chaud gedronken. Aan de café au lait laat ik mijn darmflora niet meer ruiken.
De gehele dag heb ik vals plat gelopen. Degenen die fietsen, weten wat dit teweeg brengt in je hersenen: het lijkt makkelijk, maar je weet dat je jezelf voor de gek houdt. Het is zwaar. Gewoon wandelen is geen probleem, maar met 11 kilo op je rug, maakt het toch een stukje lastiger.
Aan het eind van de etappe ontmoette ik Marcin, een uit Polen geïmmigreerde Duitser. Hij woont nu in Berlijn. Loopt de Camino Francée naar Santiago. Hij keek zeer opgelucht, toen zijn Muttersprache weer kon uiten. Bij aankomst in de gîte (een hemels onderkomen in the middle of nowhere) lekker gedoucht, een wasje gedraaid en daarna een heerlijk gerstesapje gedronken.
Er is hier wederom geen WiFi, dus jullie lezen dit wat later.
Maar toch: welterusten.
Uw pelgrim Gérard.

• 12 April 2016 - 17:09

Charles:

Gerrit het is wederom vermakelijk om jouw stukjes te lezen. Ik heb je al eens eerder gezegd, je moet de stukjes bundelen en uitbrengen via een uitgever. Misschien kom je dan wel in aanmerking voor het Boekenweek geschenk. Overigens toch even een kritische noot. ik ken heel wat tennismaatjes, waaronder ik, die zich niet druk maken over 11 kilo gewicht. Wij dragen het echter niet op onze rug maar hebben het beter verdeeld over ons lichaam. Gerrit veel plezier en blijf vooral gezond. Groet Friedel en Charles

• 12 April 2016 - 20:53

Kees En Jeanne Been:

Wederom aan deze kant gegniffel, op de bank met een bakkie koffie, heerlijk die verhalen alsof je een boek leest.
    Lieve groet Jeanne xxxxx