23e dag: regen, sneeuw en wind. - Reisverslag uit El Albaicín, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu 23e dag: regen, sneeuw en wind. - Reisverslag uit El Albaicín, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

23e dag: regen, sneeuw en wind.

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

21 Mei 2014 | Spanje, El Albaicín

Woensdag 21 mei 2014

Adres:
Camping Siërra Nevada
Avda. Juan Pablo II, 23
18014 Granada
España

23e dag: regen, sneeuw, wind

Vanmorgen om half zeven wakker. Tent klappert. Bladeren van de bomen gaan te keer. Dit geluid hebben we de afgelopen weken nog niet waargenomen. Fred, als kenner van deze streek, wist eigenlijk al genoeg. De toppen van de Siërra Nevada waren niet meer zichtbaar. Boven is het beestenweer! Rondom ons heen waren donkere wolkenpartijen.
Toch maar besloten naar boven te gaan. Je kunt nooit weten! Toch hadden we beter moeten weten......
Bij het busstation aangekomen, stond er een groep van zeven Spaanse wandel pensionado's. Stapten met ons vastberaden in het busje van Alsa ( de Spaanse busmij.) Je begrijpt het al: als zij gaan, dan kunnen wij....
Bij vertrek beneden waren de ruitenwissers van het busje al actief. Hoe hoger we kwamen, des te meer arbeid ze moesten verrichten.
Op 200m. onder het eindpunt stapten de Spaanse cracks uit bij veel wind en nog meer regen!! Toen we wegreden, zagen we ze zich aankleden voor hun tocht.....Wij gingen verder omhoog door het desolate ski-dorp van de Siërra Nevada. Een onovertroffen aantal gevels, die je leeg aanstaarden. Beplakt met lees- en onleesbare reclameteksten, die je in een onbegrijpelijke taal aanstaarden.
Aangekomen op de plek waar het busje niet verder ging, stapten we met z'n drieën uit: de chauffeur, Fred en ik. De wind, de sneeuw gierde horizontaal over de plek die we over moesten steken naar het laatste onderkomen op deze hoogte. De stoelen en vuilnisbakken die er stonden, hadden een soort stoelendans gespeeld! Overal lag iets op de verkeerde plaats.
De verkenningstocht nl. plan A was geen optie. We hebben dus plan B in werking gesteld: nadat de chauffeur zijn koffie op had, weer met hem naar beneden gegaan.
Als het morgen weer degelijk weer is, moeten we helaas plan C uit onze rugzak halen: met de bus naar Pietres (het hutje van Fred).
Vanavond met een echtpaar uit Nederland met een caravan 370 (bleek de lengte van de c. te zijn!) de fles wijn soldaat gemaakt, die we anders morgen naar boven hadden moeten dragen.
De weersvoorspelling voor morgen is goed wat de overtocht betreft!!!! We bekijken de situatie morgen om zeven uur. Dan beslissing plan: A,B of C.
Sloapse vanuit de Siërra Nevada.
Fred en Gerrit.

• 21 Mei 2014 - 22:27

Mirjam:

Hallo heren, weer een leuk verhaal maar om in de sneeuw te gaan
    Zonder lange onderbroek en warme borstrok lijkt me geen goed plan.
    Morgen weer een kans . Wees wel voorzichtig aub.
    Nog even en dan zit het er weer op !
    Geniet van de laatste dagen want deze ervaringen heb je ook weer in de rugzak.
    Tot schrijfs en welterusten . Mir

• 22 Mei 2014 - 23:00

Kees En Jeanne Been:

Goede avond mannen,
    Loop je in Spanje het land van de zon, krijg je een pak sneeuw, wind en regen over je heen, hadden jullie nog niet gehad!!!!! Die rugzak moet toch gevuld worden met van alles wat. ...toch hihihi. Carlijn vandaag gesproken op haar werk, was in de buurt, en hoorde dat je volgende week donderdag weer thuis komt. Nog een paar mooie dagen en alvast een goede terug reis. Groet Kees en Jeanne .

• 22 Mei 2014 - 23:08

Fred Pohlmann:

Even iets rechtzetten, ook met lange onderbroek bleek het geen goed plan te zijn. Zijn dus inmiddels in Pitres gearriveerd en bereikbaar. Foto's volgen volgend jaar, Gerrit gaat naar Israel en heeft inmiddels pijpekrullen. Applaus en bloemen worden in dank aangenomen evenals zoenen van onweerstaanbare vrouwen met de juiste leeftijd.

Groet ook aan Jetty, de druiven staan er goed bij.

Fred

• 22 Mei 2014 - 23:20

Jetty:

Ha stoere mannen,
    Nou heb ik iedereen vandaag verteld dat jullie in een hutje in de sneeuw slapen/op 3000 m hoogte en nu zitten jullie gewoon aan het bier/wijn in ons eigen hutje op slechts 1400 m. Kachel aan? Moet ik al mijn verhalen weer gaan corrigeren.
    Ben toch wel blij dat jullie verstandig zijn geweest. Zag jou Fred al glibberen over gladde sneeuw zonder stok.

Slaap lekker en doe ze daar morgen maar de groeten van mij,
    Jetty

• 24 Mei 2014 - 11:35

24 Mei 2014, 11.23 | Tante Joke Nijmegen:

Ja mensen daar ben ik weer. Heb jullie een paar dagen verwaarloosd, maar de laatste week ga ik er weer tegenaan. Mooie verhalen gelezen met zon, regen, wind, sneeuw en wat dies meer . Nog een paar dagen en het zit er weer op en weer een ervaring rijker. Ook dit kunnen ze je niet meer afnemen. O ja Gerrit, bedankt voor de felicitatie met Pedro zijn verjaardag. We hebben er niks aan gedaan en lekker met z,n tweeen geweest. s,Avonds zijn Jolande en Jevrin komen eten en dat was het. Het weer hier is redelijk af en toe wat regen maar geen sneeuw en wind. Wel stormt het hier in Nijmegen w.b. het voet-ballen Het is het gesprek van de dag maar we wachten wel af hoe deze story afloopt. OK wens jullie een fijne tocht vandaag en lees morgen wel hoe het verlopen is. Veel groeten en voor vanavond Buenas Noches. Tot morgen. Joke.