elfde dag: hitte - Reisverslag uit La Carolina, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu elfde dag: hitte - Reisverslag uit La Carolina, Spanje van Gerrit Modderkolk - WaarBenJij.nu

elfde dag: hitte

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

11 Mei 2014 | Spanje, La Carolina

Zondag 11 mei 2014

Adres:
Hostel Fardineros
Calle General Sanjurjo 1
La Carolina - Andalusië
Spanje.

De elfde dag: hitte

Liggend op mijn bed bij een temperatuur van een graadje of zevenendertig ben ik dit stukje aan het tikken. In Spanje wordt Moederdag op 9 mei gevierd. Moederdag in Nederland heeft ook zoiets geloof ik, maar dan op zondag.
Aan alle moeders: ik hoop dat jullie een fijne dag gehad hebben!
Vanmorgen om zeven uur opgestaan, gedoucht en na wat eten en een bakkie koffie vertrokken.
De eerste tien kilometer liep door een natuurgebied. Na een kilometer of drie ontdekten we een Randonnee. Dat zijn lange wandelpaden die door heel Europa lopen en allemaal een nummer hebben. Het mooie paden waar weinig levende wezens komen. Het laatste stuk was saai, want dat liep parallel aan de snelweg. Ondertussen begon de temperatuur alweer aardig op te lopen.
Naar het centrum gelopen. Bij een bar gevraagd waar een hostel was. Na een paar keer vragen, hebben we die gevonden.
Eerst een lekker tukkie gedaan. Daarna onder de douche gesprongen. Vervolgens het centrum in. Er was volgens mij een feest aan de gang. Welk, weet ik niet. Aan de schitterende flamingorokken van de dames en meisjes te zien leek het een soort openbare modeshow. Mooi om te zien.
Opeens stonden we in een soort Ramblas. De hoeveelheid "meuk" (Ineke: echt waar) blonk ons in grote hoeveelheden tegemoet. Het is onvoorstelbaar welke aantallen van deze prullaria er geproduceerd wordt!
Naar de berichten te oordelen van mijn vrijdag tennismaten zijn de uitslagen net zo bedroevend als het weer. Ik zou zeggen, vrienden: houd moed!!!
Kris, Tim en Robin, hoe gaat het met jullie? Oop komt over een paar weken weer thuis.
Morgen staan we om vier uur op om de warmte een beetje voor te zijn. We gaan een kilometer of 25 lopen en moeten voor het laatste stuk helaas de bus nemen. Niets aan te doen.
Vanuit een zinderend heet Spanje, een ieder gegroet.
Welterusten.
Fred en Gerrit.

• 11 Mei 2014 - 19:41

Ria Pouwels:

Dag Fred en Gerrit.

Wat een wandelprestatie leveren jullie weer in de hitte. Hier is het herfst, winderig en regenachtig. Vanaf woensdag wordt het hier beter. Wat jammer dat jullie op deze reis vaker de bus moeten nemen ipv te kunnen wandelen. Jullie zien veel bijzondere dingen onderweg, leuk om weer mee te lezen. Veel succes en ik hoop voor jullie wat minder warm de komende tijd.

Hartelijke groeten, Ria Pouwels.

• 11 Mei 2014 - 19:51

Jetty:

Ha wandelaars,

Terwijl ik op de kaart keek waar jullie nu zijn, dwaalde ik af naar Pitres en overschakelend op de saterliet-weergave kon ik onze wijngaard met afzonderlijke druivenplanten zien! Staan op keurige rijen, ook van boven gezien.
    Loop daar maar snel naar toe. Is het ook niet zo warm (;-)
    Besos, uit een totaal verregend Nederland.

• 11 Mei 2014 - 20:12

Mirjam:

Hallo heren, vanuit een nat, koud en herfstachtig kikkerlanden
    Gegroet. Niet klagen dus , nou eventjes dan. Grapje , maar ik
    Vanmorgen mensen een wandeltocht lopen in de stromende
    Regen dus.....
    Sjek wat die " meuk " betreft valt wel mee toch ?
    Morgenavond komen de kinderen eten . Gezellig!!
    Ik hoop dat het morgen wat minder warm is , maar dat
    Hebben we gelukkig maar niet zelf in de hand.
    Voor morgen veel wandelplezier en Fred niet je hoed
    Vergeten hoor ! Xx

• 11 Mei 2014 - 20:18

Mirjam:

Lekker ingedeeld !!!!!

• 11 Mei 2014 - 20:28

Dinie Gerritsen:

Hallo mannen van het goede leven.

Gerrit.....als het hier nog even zo door gaat .....kunnen we op de tennisbanen de rondvaartboot
    weer inzetten..... :-).....dus geniet maar van het "zunneke" ....de verwarming staat hier weer op
    21.......fijne avond....

Groetjes,
    Dinie.

• 11 Mei 2014 - 21:41

Harry & Mary Mensink:

Hè die Gerrit,
    Uit onverwachte hoek een berichtje van ons! Wat een prestatie zet jij weer neer "bewondering". Geniet er lekker van, we volgen je! Liefs

• 11 Mei 2014 - 23:37

Ben En Gonneke:

Hoi Gerrit en Fred

Wij blijven jullie met bewondering volgen. Hopelijk speelt de hoge temperatuur jullie niet al
    te veel parten. Gerrit heb vandaag de kaartjes voor Normaal Toldijk opgehaald.
    Weer iets om je op te verheugen.
    Nog heel veel wandel plezier
    Ben en Gon

• 12 Mei 2014 - 09:08

Hans Melenhorst:

ha mannen...recht dattie gaat en houwe zo..!
    ik kreeg van gerrit een whatsappje met de vraag iets op de tomatenpagina te zetten?? ik weet niet wat! geen bijlage gezien..veel wandelplezier en doe n touwtje aan de hoed van fred en bind die om zijn nek..grz hans